Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - usunięcie chipa
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
usunięcie chipa
Autor Wiadomość
mart1677 

Pojazd: golf 3 cinqecento i MX3 1.8 V6
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 113
Wysłany: 2012-01-18, 12:25   usunięcie chipa

witam od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy. niestety poprzednik pseudo tuner "przeczipował auto" minimalne obroty na ciepłym 2000 ma dosyć spore przerwy w mocy, pali koło 15 przy spokojnej jeździe. auto za dużo i za wcześnie dostaje paliwo. Jak można usunąć tego czipa?? 1.8 v6 1995 r
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2012-01-18, 12:40   

zrób dokładny opis chipa co to za marka itp gdzie umiejscowiony jest i takie tam i jakieś foto za podaj będziemy mogli rozkminić od czego masz zacząć.
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-18, 12:56   

mart1677 napisał/a:
witam od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy. niestety poprzednik pseudo tuner "przeczipował auto" minimalne obroty na ciepłym 2000 ma dosyć spore przerwy w mocy, pali koło 15 przy spokojnej jeździe. auto za dużo i za wcześnie dostaje paliwo. Jak można usunąć tego czipa?? 1.8 v6 1995 r

Ten czip to pewnie się nazywa walnięta sonda:)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2012-01-18, 13:02   

Kurna Jarek wiesz myślałem nad tym też że może być to przyczyną ale wolałem poczekać na więcej info.
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-18, 13:32   

<hahaha> Jarek wszedł i pozamiatał ;) <spoko>

mart1677, A skąd wiesz, że to chip tuning? Powiedział Ci o tym poprzedni właściciel auta, czy sam do tego doszedłeś po zachowaniu auta?
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
mart1677 

Pojazd: golf 3 cinqecento i MX3 1.8 V6
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 113
Wysłany: 2012-01-18, 14:26   

poprzedni właściciel mi powiedział. Sytułacja wyglądała że NIE mówiłem mechanikowi o tym że ma chipa. przejechał się ostro 200m zawrócił i powiedział że chyba był robiony czip, podpoił pod komputer i mówi że był źle czipowany (za dużo paliwa). z kąd on to wiedział po 200 metrach jazdy??
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-18, 14:34   

mart1677 napisał/a:
z kąd on to wiedział po 200 metrach jazdy??

Bo mu się vrisy otworzyły i z nadmiaru mocy nie wiedział co powiedzieć:)
Chip do mazdy był dawał z 133 koni na 145 :) i kosztował ok 3tys zł
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-18, 14:42   

a pod jaki komputer podpiął skoro w MX3 "nie ma takiej możliwości "
to jeszcze nawet nie OBD1 i tam komputerem nic nie odczytasz

chyba że to jakiś dobry fachowiec i pod ECU się podpiął bezpośrednio ale chyba to i tak nic by nie dało

raczej jest jakaś usterka
a tego mechanika bym raczej omijał bo to jakiś ściemniacz jak dla mnie

Face powinien coś wiedzieć bo Eprom zmieniał - nie da się chyba w tych mazdach zczytać mapy paliwa bez wyjęcia ECU i Epromu ??
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-18, 14:47   

Makiaweli napisał/a:
a tego mechanika bym raczej omijał bo to jakiś ściemniacz jak dla mnie

Dokładnie zmień mechanika:
Sprawdź : Sonda, przepływka, krokowiec i ustawienie zapłonu bo może miała przelutowany kwarc:)
Ale stawiam 95% że to sonda
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-18, 14:47   

Podaj więcej szczegółów tych objawów
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-18, 15:02   

Sprawa wygląda następująco:

Aby zczytać mapy paliwowe trzeba wyjąć ECU, wylutować z niego kość pamięci odpowiadającą za paliwo, włożyć ją w programator, i on pokaże zapis na kości.

ALE !!

Programator pokaże zapis zero jedynkowy, czyli np. 01010100010001001000100001 itd. Jeśli ktoś dłubie w tym ostro i orientuje się w temacie to może coś z tego zrozumie, ale zwykli użytkownicy, jak np. ja czy inni, nie wiele z tego zrozumieją, więc danych żadnych z tego nie odczytamy tak naprawdę. W tej kwestii więcej wie Kubik ;)

Poza tym kolega mart1677 posiada MX-3 po lifcie, a tam jest zupełnie inne ECU niż przed liftem. Te przed liftowe mają tzw. krótką płytkę i są jako tako podatne na modyfikacje. Po lifcie ECU jest zupełnie inaczej zbudowane, naćkane ma tych duperelek tak, że właściwie nic nie da się z nim zmodzić rozsądnie.



Moim zdaniem:

Albo ten poprzedni właściciel wcisnął Ci kit, że niby chip'owana, bo sam nie potrafił określić usterki

Albo faktycznie ją chip'ował i teraz masz problem, bo nie wiesz nawet gdzie i co jej chip'ował, a samemu to znaleźć będzie raczej ciężko.

Musiałbyś oddać swoje ECU elektronikowi, który zajmuje się komputerami samochodowymi. On wtedy otwiera sobie schemat układu danego ECU i porównuje sobie to, co widzi w Twoim ECU ze schematem.



Ja najpierw bym wymienił sonde lambde, jak XiJaro pisze wyżej.

Jeśli to nic nie da, to mogę Ci sprzedać używane ECU do Twojej Mazdy - gościu przysłał mi nie takie jak trzeba i leży nie używane (chciałem przed lift, dał mi po lift)



Narazie wymień sonde lambde, potem jakby co będziemy się głowić dalej. Powodzenia

Aha... i koniecznie zmień mechanika !
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-18, 15:09   

Face2Face4Race napisał/a:
Te przed liftowe mają tzw. krótką płytkę i są jako tako podatne na modyfikacje.

Tak wygląda Ecu po otwarciu: widoczna jedna krótka płytka:
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-18, 15:13   

XiJaro Dokładnie tak :)

A te PO LIFCIE nie mają krótkiej. Za to mają długą, wszystko jest w innym miejscu, i aż trudno się połapać zwykłemu "kowalskiemu" co gdzie jest :P

mart1677 Wymień sonde lambde. Jak nie będzie efektów to wymień ECU (mam takie jak Ci trzeba na stanie).

I życzę Ci, aby pomogła wymiana sondy :)

Jeśli nic z powyższych nie pomoże, wtedy będziemy walczyć z tematem dalej :(
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
mart1677 

Pojazd: golf 3 cinqecento i MX3 1.8 V6
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 113
Wysłany: 2012-01-18, 20:55   

bardzo podoba mi się wasze profesjonalne i konkterne podejście do tematu <piwo> pracuję w sklepie z częściami każdy mechanik którego pytałem o usunięcie czipa mówi że 15 minut i po sprawie, nawet panowie którzy zajmują się tylko wtryskami mówią to samo z tym tylko że oni stawiają na przepływke albo sondę. za uwarzyłem że na zimnym jest sporo mocniejszy
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-18, 21:06   

Raczej sonda ponieważ bardzo duży wzrost pobierania paliwa
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions