Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - MX-3 USA Precidia
Jest to moja już druga MX-3, poprzednią miałem wypadek. Nie warto było jej naprawiać. W między czasie załatwiania sprawy z ubezpieczalnią sprawcy wypatrzyłem czerwoną PRECIDIE na licytacji. Bylem ją oglądać, od razu mi się spodobała unikatowa wersja Chociaż jej stan naprawdę dawał wiele do życzenia. Po rozłożeniu wszystkiego było jeszcze gorzej.
Krótka historia auta:
Mazda przypłynęła do kraju w roku 1995 jako roczny samochód. W między czasie zmieniała parę razy właścicieli. Przez 10 lat jeździła w jednych rękach po czym została sprzedana ostatniemu właścicielowi który zatarł i zajechał silnik.
Dane techniczne:
produkcja: Grudzień 1993r Polift, w sumie to taka wersja przejściowa.
silnik: k801 z poprzedniej mazdy był poliftowy.
kolor: odcień SQ baza + klar
wnętrze: ciemne, seryjne
Co najdziwniejsze na nalepce we wnęce nie ma zaznaczonej klimatyzacji, widocznie została doposażona w nia u dealera bo nie sądzę żeby ktokolwiek w Polsce miał takie części w latach 90. Wychodzi jednak na to że był to zupełny golas, brak el. szyb, halogenów, szyberdachu, absu, centralnego zamka, poduch, brakowało dokładek na progi, chlapaczy z tyłu rozpórki...
Modyfikacje/naprawy od czasu zakupu:
-wyrzucenie zatartego silnika i montaż k8 z rozbitej mazdy wraz z manualną skrzynią biegów w miejsce automatycznej
-felgi 17" RH
-malowanie auta, lakier był w tragicznym stanie (rdza) – wyszło średnio
-konserwacja podwozia – będą poprawki
-przelotowy końcowy tłumik + brak kata,
-powrót do oryginalnego oświetlenia postojówek w amberach oraz przednich obrysówkach.
-springi -60/-40 nieznanej firmy, dosyć przyzwoicie się zachowują, lecz tył dziwnie wyżej niż przód.
-lampy tył lexus chrom mocno przyciemnione
-dołożenie el. szyb
-filtr oleju boscha + olej valvoline maxlife 10W40
-wymiana pompy wody
-nowe wszystkie płyny
-nowe gumy oraz smar na przegubach
-zmienione zaciski tył wraz z klockami z poprzedniej mazdy, w której je regenerowałem.
-szklane lampy od wersji eu z czarnym środkiem
-nowa chłodnica wody z mazdy 626
Plany na 2014:
-silnik kl-de + nowy rozrząd i uszczelki
-zdobyć skrzynie w dobrym stanie od k8 + sprzęgło exedy do kl'a i lekkie koło zamachowe k8
-komplet poliuretanów na cale zawieszenie + regeneracja poduch silnika
-nowe amorki na przód kyb,
-komplet sprężyn h&r -45/-45
-Zbudować CAI pod kl'a
-poprawić malowanie tzn na ten rok polerka, plus małe poprawki. A na następny być może malowanie od nowa.
-przód chińskie lampy soczewkowe + xenon,
-we wnętrzu zegary indiglo, skórzany mieszek i gałka oraz fotele z przed liftu też najlepiej w skórze
-zdobycie nalepki PRECIDIA na tylną klapę, którą przez przypadek uszkodziłem myjką ciśnieniowa
Czas zbierać worek pieniążków
Zdjęcia
Parę dni po przywiezieniu jej pod dom:
Po poskładaniu prawie wszystkiego :
Wersja na zimę:
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Ostatnio zmieniony przez witek 2014-01-26, 00:23, w całości zmieniany 6 razy
Coś tam pomalowane Wyszło średnio, będzie pare zacieków do spolerowania, i różnego rodzaje dziwne rzeczy się działy. Nie będzie tak ładnie jak poprzednie autko, ale chociaż malowane wlasnoręcznie i zawsze lepiej to niż rdza Teraz wszystko poskładać, wstawić skrzynie i będzie ogień
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Wiem ze powinienem zdjac, tylko niestety brak czasu i miejsca tylna klapa jest delikatnie uniesiona, zeby pomalowal sie caly zderzak. Do poprawki na pewno jest przedni blotnik i dokladki progowe, na blotniku potezne zacieki a na dokladkach zwazyla sie farba chociaz przecieralem wszystko dokladnie zmywaczem silikonowym... Kladlem baze i klar, mam strasznie beznadziejny pistolet i albo wchodzi skorka pomaranczowa, morka a gdy sie zleje znow zacieki. Chyba trzeba zakupic cos lepszego a kolor oryginalny SQ. Z malowaniem auta trzeba liczyc minimum te 4h, zalezy tez jak farba schnie. Maki widziales moja poprzednia mazde jeszcze przed polerka, to od razu mowie ze ta nie bedzie tak dobrze pomalowana
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Kompresor dawal rade, z pistoletem byl problem troche, bedzie wiecej kasy to sie kupic cos lepszego na polowie auta byl wlasnie akryl, ale to co teraz kladlem to byla baza plus klar w odcieniu oryginalnego SQ
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Ja u siebie kladlem tak samo jak Ty baza + bezbarwny...wsio sq na klape mi braklo to prysnalem sobie akrylem bo i tak jest troszke poprawek do zrobienia to jeszcze sie przemaluje ;p aczkolwiek jesli chodzi o akryl to duzo latwiej mi sie go nanosi..jesli chodzi o baze to baza sama w sobie ok ale bezbarwny to wyzwanie ;p jednak na calosci u mnie powstalo moze 4 zacieki ale syfu sie nalecialo strasznie duzo u Ciebie widze komora przygotowana fest ;D
Oj zgodzę się bezbarwny jest wyzwaniem, u mnie zawiódł pistolet, do tego temperetura trochę przy niska jednak i dlatego chyba zaczął po czasie spływać, oczywiście doświadczenia też nie ma Właśnie wróciłem i bo obejrzeniu tego może nie będzie tragedii jak się spoleruje
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
witam:) mam problem z moja mazda i nie wiem co jej jest;/ silnik pracuje nie równo na wolnych obrotach a jak dam 2 tys obrotow to skacze od1000 do 2500 wie może ktoś dlaczego tak jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum