Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Pomysł na mx3
Witam. Po kilku tyg grzebania w internecie i szukania różnych przeróbek mx-3 w końcu trafiłem na forum poświęcone temu samochodowi i postanowiłem skorzystać z okazji i pochwalić/zapytać .
Samochodu jeszcze nie posiadam ale jestem w 100% zdecydowany na kupno właśnie mx3. Może to nie ten dział ale zanim powiem co planuję w nim zrobić zapytam się którą wersje silnikową zakupić. Oczywiście, najbardziej kręci mnie 1.8 V6 ale muszę patrzeć na silnik równierz pod kątem ekonomicznym i technicznym. O spalaniu trochę czytałem i tutaj skłaniam się ku wersji 1.6 16V jednak ważna jest też niezawodoność. Stąd tutaj moje pytanie, który z dostępnych silników jest najmniej awaryjny? Puki co chcę skupić się na przeróbkach optycznych i nie interesują mnie przeróbki silnika.
A teraz do rzeczy. Jako przeróbki Audio wizualne na początek wymyśliłem sobie wymiane seryjnego audio. Posiadam już zestaw Infinity REF 6530cs (http://jblcaraudio.co.uk/media/shop/var/variation_image/247.jpg?v=1285152054). Co do głośników 5x7 myślałem o HERTZ ECX 570 ( http://lnx.boschmann.it/i...x570%202008.jpg ). Teraz pojawia się moje pierwsze pytanie, bo średnio znam się na zestawach audio, i nie mam pojęcia jaki wzmacniacz kupić do takiego sprzętu.
Kiedy uporam się już z audio planuję zabrać się za deske. Wiem już, że moja mx3 będzie z tą nowszą deske rozdzielczą, która swoją drogą strasznie mi się podoba, ale jest tam kilka detali które wskazują na epoke w której produkowany był samochód i chciałbym to wymienić. Np taki regulator nawiewu. Wygląda strasznie opornie w stosunku do całej reszty deski więc zastanawiam się czy można coś z tym zrobić? W miejsce na radio chce wsadzić monitor LCD, który będzie robił mi za radio/tv/odtwarzacz wszelakich formatów i być może GPS. Jednak nie mam zielonego pojęcia Co można z tym regulatorem zrobić, czy można go wymienić na inny, czy może są sklepy w których można kupić gotowe elementy zamienne?
Cholera, ogólnie rzecz biorą mam ciekawy pomysł na przeróbke MX3 ale nie wiem skąd brać elementy chociażby właśnie wyposarzenia wnętrza.
Jeżeli przyjdzie wam do głowy pomysł aby zrównać mnie z ziemią za fakt że zaśmiecam forum nie mając nawet własnej maździnki, wiedzcie że mazde będe miał na 100% bo przyszedł już czas żeby kupić mój pierwszy samochód a nudzi mnie widok setek golfów czy fiest na ulicach. Pieniądze na przeróbki mam i nie boje się ich wydać mimo iż zdaje sobie sprawe że wydam na nie łącznie 3x więcej niż wart jest sam samochód, ale po prostu lubie takie przeróbki i chcę jeździć czymś czego nie będzie miał nikt inny.
I jeszcze krótkie pytanie co do przeróbek mechanicznych silnika. Jaki koszt mniej więcej wynosi przerobienie 1.8 V6 tak, żeby na hamowni osiągał ok 150HP? I podobne ptanie, ile kosztowało by mnie to w silniku 1.6 16V przy podniesieniu mocy o ok 20-30HP. I czy w ogóle opłacalne jest to w tych silnikach.
No słuchaj jeśli interesuje cię wzmocnienie mocy silnika 1.8 v6 to nie będzie to łatwe a już napewno nie o 30km... Najbardziej interesującym modem jest swap na 2.5 v6 po czym masz bodajże ponad 170km. Weź także pod uwagę, że mazda mx-3 jest rzadkim samochodem i jest bardzo mało części zamiennych i czy bedzie Cię stać na utrzymanie tego pojazdu (chyba że trafisz model bezawaryjny ) Powiem Ci szczerze wcześniej miałem ekran LCD w Oplu Bertonie i szczerze powiedziawszy żadna rewelacja, służył tylko do muzyki filmy były w kiepskiej jakości. Hmm a co do tych nawiewów to raczej zamienników o nowszej konstrukcji to nie znajdziesz chyba że sam sobie pokombinujesz, powicinasz i.t.p. Ja osobiście bym w tej desce po lifcie nic nie zmianiał, gdyż jest moim zdaniem bardzo nowoczesna nawet w dzisiejszych czasach. To tyle ode mnie :-) Pochwal się Mazdą jak już ją zakupisz. Pozdro
Jeżeli piszesz, że masz pieniądze i nie boisz się ich inwestować w mazdę, a chcesz mocniejszy silnik, to idąc w miarę logiczną drogą myślenia na twoim miejscu kupił bym V6. Ja mam 1.6 i silnik mnie nigdy nie zawiódł ( mam mazdę 2 lata). Faktem jest, ze mocy trochę brakuje i dlatego planuję swap. Chcesz mazdę z nowa deską - kwestia gustu. O ile się nie mylę to mazdy po 94 roku miały blachy bez ocynku ( jak się mylę niech ktoś mnie poprawi) - myślę, że warto to wząść pod uwagę.
Co do przeróbek wizualnych - radzę być ostrożnym, ponieważ bardzo łatwo można sprawę spierniczyć. Te autko jest najładniejsze ori. Ciężko przerobić coś, co już jest ładne. Jesli chcesz przerabiać deskę zajrzyj tu:
http://mx-3.pl/topics35/96.htm
a co do głośników pamiętaj że do przodu nie wejdą głębsze niż 45mm chyba że będziesz na dystansach zakładać
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
Jesli chcesz dużo mocy - polecam kupic V6 i przeszczepić 2,5 lub kupic 1,6 i swap na b6-T. O częściach do tuningu wewnętrznego w polsce mozesz zapomnieć. Jesli masz kase mozesz poszukać na e-bay-u. Jedyny sensowny pakiet stylistyczny do mx-a to mazdaspeed dostępny w japonii. Tyle ode mnie... P.s. Znalezienie k8 w stanie dobrym graniczy z cudem. Ja bym ci polecał sprowadzenie zza granicy. Jesli chodzi o bezawaryjnnsc to zdecydowanie najlepiej sprawuje sie b6 88 KM, jest najtańszy w eksploatacji a osiągi ma zbliżone do b6 dohc
Co do swapa czy zmiany mocy w ori silniku to spokojnie, najpierw chce się skupić na wyglądzie. Co do deski to może źle to ująłem. Sam wygląd deski sttrasznie mi się podoba, ale myślałem o wymianie np regulatora nawiewu bo wygląda to dość archaicznie i nie pasowało by do "odświerzonego" wyglądu wnętrza. Wracając jeszcze do swapa to spokojnie, pytałem tylko orientacyjnie, bo planując upiększanie mazdziory licze sie z tym że w pewnym momencie mogę wydać na to więcej niż dałem za samochód więc planuje raczej dłuższe użytkowanie tego auta. Co do tego czy coś spieprze... hmmm wątpie bo nie kręci mnie w ogóle tuning rodem z NFS Underground, tylko delikatne upiększenie i może udmłodzenie wyglądu. Dalej nie wiem jak jest z awaryjnością mx3. Przy normalnym codziennym użytkowaniu (Bez szaleństw) samochód jest awaryjny? I które elementy poddają się najczęściej? To dla mnie ważne, bo mimo że jestem zdecydowany na mx3 wolałbym wydawać pieniądze na np dobre Audio a nie na wymiane fabrycznych, zepsutych elementów.
Przez 2 lata użytkowania padł mi tylko aparat zapłonowy. Poza tym wszystko ok, drobne usterki zawieszenia typu łączniki stabilizatora itp ale ze względu na polskie drogi można to wybaczyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum