Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Mazda MX3 by Makiaweli
Dane :
Mazda MX3
Rok produkcji: grudzień 1997 ( pierwsza rejestracja w marcu '98)
Silnik: 1.6 16V DOHC ( bez LPG )
Elektryka :
-szyby
-lusterka
-ABS
-Airbag - dwie poduszki jak by się komuś zachciało spać
-klimatyzacja
Tu madzia niedługo po zakupie jeszcze na szwabskich blachach
Zmiany które nastąpiły ( miłe i nie miłe ) oraz modyfikacje:
Po miesiącu , przejechaniu ok 300 km i wlaniu ok 2L oleju do silnika poszła decyzja rozkładam silnik. Drugim niepokojącym objawem było brak ciśnienia na jednym cylindrze.
Winowajcą okazał skrzywiony korbowód
A tu głowica zasyfiona :
Z moich przemyśleń wynika że mazda zrobiła błąd stosując tylko cztery takie spływu oleju
na jeden tłok co powoduje zapiekanie się pierścieni i dużą konsumpcje przez silnik
Tłoki mazdy
Wydaje mi się że jak by były dziurki na wylot tłoka w rowku pierścienia olejowego to by było to lepsze rozwiązanie. Nawet niektóre silniki w ten sposób są ulepszane za wielką wodą i to eliminuje problem zapiekania pierścieni.
Po złożeniu jeździła ale non stop jakieś problemy z elektryką były
Na warsztat poszedł aparat zapłonowy
Wymiana świec ( NGK ) , kopułki i palca rozdzielacza oraz przewodów zapłonowych ( NGK ).
Wymiana wszystkich przewodów od podciśnienia, sprawdzenie każdego zaworka itp.
W jakimś stopniu udało się zapanować nad problemami.
Przyszedł czas na zmianę tylnych amortyzatorów bo jeden się wylał , oczywiście na Kayabę.
Potem nacinane tarcze i klocki EBC GrennStuff na przód
A tak się prezentuje prześwit na sprężynach Eibach Pro Kit
przód
tył
Dodałem tylną dolną rozpórkę od V-ki pomalowaną na czerwono
Z tyłu wymieniłem gumy w wahaczu wzdłużnym i łączniki stabilizatora.
Po wariacjach zimą na parkingu przy markecie emocje poniosły
i madzia jeździła z lajpem
Lampa już wymieniona dawno ale naprawa tylko na tym polegała nie ma dużych uszkodzeń więc na razie nie naprawiałem więcej bo wolę w ważniejsze rzeczy włożyć $$$
Następnie została zdjęta deska rozdzielcza bo musiałem się dostać do parownika itp. żeby naprawić klimatyzację. Co prawda jeszcze nie naprawiłem ale praca jest w toku i będzie sprawna na następne wakacje.
Korzystając z okazji podłoga została wygłuszona matą bitumiczną a na wierzch Poroso.
Oraz z racji że deska nie jest w samochodzie to została poflokowana
Tylne zaciski zostały zregenerowane
Naprawiłem również panel od sterowania nawiewem bo był uszkodzony ( układ scalony wymieniłem ) .
Klejem do naprawy ogrzewania szyb naprawiłem trzy ścieżki bo były przepalone.
Zamontowałem kontrolkę od rezerwy .
Dołożyłem rurę od nawiewu pod kierownicą która w upalne dni chłodzi dobrze jajka a w mroźne dba aby nie zmarzły ( niektórzy wiedzą o co chodzi ) bo nie wszystkie modele to miały.
Wymieniony olej w skrzyni biegów , układ hamulcowy zalany ATE Blue Racing.
Wymieniony płyn we wspomaganiu wszelkie filtry oraz masa innych drobnych rzeczy których już nie pamiętam.
Po przepaleniu zaworu znowu była zdjęta głowica.
Wszystkie zawory zostały przeszlifowane razem z gniazdami oraz dotarte.
Głowica splanowana -2mm.
Założone z powrotem oryginalne regulatory zaworów bo też je wymieniłem ale te nowe z firmy JC to była straszny chłam.
Złożone wszystko do kupy z głową i jak należy i jeździ sobie taka czerwona mazda
Czas pokaże jak to się wszystko rozwinie bo planów i pomysłów jest sporo.
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2014-10-02, 18:44, w całości zmieniany 6 razy
Fajna mazda no i najszybszy kolorek Wszystko poczynione w dobrym kierunku. Jedyne, co średnio mi przypadło to flokowana deska, ale to już kwestia gustu. Na pewno nie masz takiego problemu z kurzem bo brak filtrów to tragedia. Coś jeszcze naprawiałeś w aparacie oprócz wymienienia palca i kopułki? Mi czasami świruje, a widzę, że ten od SOHC różni się od DOHC.
Pozdrawiam i życzę bezawaryjności, choć to czasami trudne
Co do flokowania to jeśli nie widziałeś na żywo tego w jakimś samochodzie to patrząc na zdjęcia może się to nie podobać , sam zanim to zrobiłem to dużo fotek widziałem i czasem mi się podobało czasem nie,
Ale jakbyś zobaczył na żywo przypuszczam że prawdopodobnie byś zmienił zdanie.
Mniejsza o wygląd bo głównym powodem dla którego deska jest flokowana to że się teraz nie odbija w szybie . Bo jak jest słońce to kiedyś nic nie widziałem jak jechałem pod słońce i mnie kurw..a strzelała a teraz jest zajefajnie
I o to chodziło mi jak to robiłem.
A w ogóle to muszę wziąć lampę i ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu znowu tak dla pewności.
[ Dodano: 2011-09-16, 07:41 ]
A w między czasie tarcze i klocki z tyłu wymieniłem i poduszki silnika czekają też na założenie
[ Dodano: 2011-09-17, 11:35 ]
Nowe tarcze się już układają na samochodzie .
Fotorelacja też zrobiona dla zainteresowanych.
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2014-10-02, 18:49, w całości zmieniany 2 razy
po ostatnich naprawach spojler wyleciał na razie do piwnicy i w jego miejsce blenda weszła.
Rozważam czym najlepiej będzie go uszczelnić przy zakładaniu i jak wymyślę to wróci na swoje miejsce .
A tym czasem ...
I właśnie dotarły do mnie dywaniki gumowe korytkowe bo w zimnie materiałowe nie zdają egzaminu
Ciekawe jak będą pasowały .......... za pół godziny się dowiem
W raz z nimi przyszły kołki i skrobaczka. Skrobaczka się przyda ale te kołki to raczej do niczego
[ Dodano: 2011-10-31, 17:26 ]
dywaniki założone przednie pasują gitarowo tylko te tylne jakieś kulawe ale tył jest mniej ważny
jutro postaram się fotkę w dzień strzelić to będzie widać jak leżą jakby ktoś planował zakup takich z allegro
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2014-10-02, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Makiaweli, jeśli tak wygląda deska po flokowaniu to ja <3 kocham flokowanie gratki, gdzie Ty Marcin trafiłeś tak przestronną (foto wnętrza i okładzin) MX-3
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
właśnie szyny ,
ale od MX6 są bardzo fajne i w skórze można czasem tanio wyrwać
widziałem kiedyś budę z siedzeniami za 500 do sprzedania także same siedzenia poszły by za 300 - 400
muszę z nimko pogadać bo ma jakiegoś znajomego z MX6 i zmierze szyny
okaże się czy dużo przeróbek by było
ale mi najbardziej to od MX6 właśnie by pasowały
a te od celicy też spoko
pomyśli się coś
bo i tak jeszcze boczki do flokowania muszę dać żeby komplet był z deską
lotka w piwnicy chwilowo ale wróci na swoje miejsce już niedługo
[ Dodano: 2011-11-11, 14:40 ]
zimówki założone na innych felach
teraz jest miodzio
do zimy jestem przygotowany
mogły by mieć trochę inny wzór ale i tak
czerwony + biały jest zajebiaszczo
[ Dodano: 2012-06-16, 14:37 ]
Dziś była wycieczka do Kielc po części dla Madzi
Kupiłem od starszego koleszki ok 60 lat kilka gratów w bardzo atrakcyjnej cenie .
Cena części w detalu ok 1800 pln a ja je wyrwałem za 400 pln + 150 na paliwko
C.D.N.
[ Dodano: 2012-06-16, 17:39 ]
a więc tak wycieczka po części
budują drogi na EURO 2012 a tu zaraz po EURO
szkoda że nie było czasu na zawitanie
ale czas gonił
A oto efekt wycieczki :
Takie zakupy lubię :
- Amortyzatory KAYABA dedykowane do MX3 na przód
- Łożysko koła przedniego KOYO
- Uszczelniać do łożyska na przód bliżej nie znanej mi firmy
- Łożysko koła tył ( piasta z ABS ) KANACO a w środku łożysko firmy KOYO
- Sprzęgło ASCO czyli AISIN z łożyskiem oporowym KOYO
- Pasek klinowy BANDO ( szczerze to nie wiem który to pasek ale skoro dają to biorę )
- Filtr oleju MAX NIPPON
Wszystko nóweczka, Japońskie bardzo dobre firmy, tylko pare lat w garażu leżało i się kurzyło .
Do tej pory nie dowierzam że to wszystko za 400 pln
Teraz tylko zakładać .
Ale jest pewien niuans bo było by to zbyt piękne .
Sprzęgło jest do 1.6 DOHC ale nr seryjny do 200000 a tam było montowane 190 mm , a ja mam NR seryjny od 200000 a wtedy zaczęli zakładać sprzęgło 200 mm.
Mam nadzieję że nie będzie stanowiło to problemu i będzie pasowało , jak nie to pójdzie na sprzedaż a kupie nowe .
I tak na tych częściach zaoszczędziłem ponad 1000 pln
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2014-10-02, 19:07, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum