Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 358 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-09-30, 18:45 Paco
Witam,
Postanowiłem w końcu przedstawić moją drugą Madziulę
Zwie się "Czarnula" jest z 95r niegdyś posiadała pod maską standardowy silnik DOHC 107KM - to się zmieniło . Kupiłem ją przede wszystkim z myślą o SWAP'ie... ze względu, iż buda była w doskonałym stanie czego nie można powiedzieć o silniku któremu uszczelniacze odmówiły posłuszeństwa. Choć na mocy jakoś szczególnie nie straciła to po roku w końcu postanowiłem wrzucić mocniejszy silnik z 323 BG GT 1.8 BP 128KM i tak o to jest:
Zaraz po wyciągnięciu starego serducha:
Już po SWAP'ie z drobnymi modyfikacjami:
Polecam tego typu rozwiązanie wkręca się nad wyraz szybko i frajda z jazdy jest zdecydowanie większa
Odpowiem przy okazji na kilka pyt. które co chwilę padają odnośnie SWAP'u
SWAP obejmował kpl. tzn:
1. silnik z GT '91r 128KM 1.8 z kat
2. skrzynia ori GT+łapy
3. półosie,
4. wiązkę elektryczną silnika,
5. komputer i przepływkę.
Dodatkowo dostałem gratis wiele innych dupereli z komory silnika.
Co do kosztów:
Zapłaciłem 1200zł+przesyłka za kpl do SWAP'a.
Do kosztów należy doliczyć przekładkę - robociznę od 500 do 1000zł zależy gdzie i u kogo
Mnie sam SWAP silnika łącznie wyniósł 2000zł.
Wypadało by również w późniejszym czasie wymienić:
- wydech na GT który jest nieco szerszy fi 50mm ( chyba ,że masz nowy ori to zostaw )
- pompę paliwa z 1.8 GT lub walbro np. 190l/h
Co do remontu - takowego nie robiłem nie było niestety czasu oraz kasy na tyle... W przyszłości może coś tam zrobie aczkolwiek narazie silnik jest ok. Niebawem wizyta na hamowni i się okaże ile w tym prawdy
Napotkane problemy:
W zasadzie ich nie ma jeśli posiadasz obecnie silnik SOHC 88KM - prawie wszystko p&p
Drobny problem to inne łączenie pręta do skrzyni biegów oraz obijanie trochę o wydech (katalizator). Wystarczy śrubę z łączenia pod innym kątem przykręcić, kata nieco na bok przesunąć lub troszkę niżej - ja po prostu wstawiłem przelot zamiast kata i nie było problemu.
Mając silnik DOHC 107KM dochodzi jeszcze zmiana licznika na ten z wersji SOHC wraz z linką prędkościomierza oraz trzeba zastosować dłuższe łączenie przewodu z nagrzewnicy.
Dane techniczne po SWAP'ie:
Pojemność: 1840 cm3
Silnik: BP 1800/ 4-CYL. 16-zaworowy, DOHC.
Moc: ok. 128KM/6500
Moment obrotowy: ok. 157/4500
Przysp. 0-100 km/h ok. 8,4sek
Nadwozie: EC
Kolor: PZ Brilliant black
Rok produkcji: 30.05.1995r ( silnik z 91r )
Zużycie paliwa: średnio 10.00 l/100km
Rodzaj paliwa: PB95 choć czasami 99+
Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Rozpórka przód na kielichy ori z MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przód/tył na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: seria,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Brak pomarańczowego filtra w kierunkach na zderzaku,
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Licznik oklejony folią 3M Carbon+aluramki,
Środkowa konsola w 3M Carbon jak i wew. klamki oraz panel sterowania szybami,
Nawiewy oklejone również folią 3M imitacją drapanego aluminium,
CAI Simota+modyfikacje, [in progress]
Układ wydechowy 2,25'-2': Kolektor 4-1 PACESETTER, 2x tłumik przelotowy RM Motors, Końcowy Twin Loop RM Motors. [in progress]
… cdn.
W planach:
ECUMASTER DET3,
Klamki wew. z 626 po lifcie ( chrom ),
Odświeżenie lakieru,
Obszycie skórą kierownicy oraz gałki, [in progress]
oraz być może w odległej przyszłości
Sportowe sprzęgło,
Sportowe wałki, tłoki, regulowane kółka rozrządu...
...
Obecnie wygląda tak moja Czarnula:
Fakty:
Kompresja 12 / 11.5 / 11.5 / 12
oraz wynik wizyty na hamowni:
Jak na silnik z 91r nie jest źle aczkolwiek moment prawdopodobnie stożkiem przegoniłem
UPDATE 8.03.2012r Wydech:
Obiecywane info odnośnie nowego wydechu zatem w końcu pospawane oraz zamontowane
Jestem nad wyraz zadowolony z dzwięku jest w końcu cicho, a zarazem przelotowo Co do mocy niewiele więcej przybyło aczkolwiek patrząc na to ,że wcześniej też był przelot to wzrost mocy głównie zawdzięczamy kolektorowi.
Dla przypomnienia wpadł:
Kolektor 4-1 Pacesetter z Forda Escorta GT, katalizator sportowy AWG, tłumik środkowy przelotowy RM MOTORS, tłumik końcowy przelotowy RM MOTORS Twin Loop. Na rurach, od kolektora 2,25' do 2' na końcowym.
Fotki kolektora zaraz po wymianie oraz krótki filmik ukazujący "walory" dzwięku przy 2 tyś, 4tyś i 6tyś rpm.
Trochę dymi w końcu zimno i świeży wydech aczkolwiek to nie zmienia faktu , że łyka trochę oleju :]
Do ogarnięcia w dalszym ciągu CAI i koniecznie zapłon oraz spadki napięcia na pompie do tego jeszcze dojdzie ECU Master Det III i na lato będzie powyżej 130KM a docelowo za rok 150KM
Pozdrawiam, Paco
_________________
Ostatnio zmieniony przez Paco 2012-03-08, 18:24, w całości zmieniany 8 razy
Piękna Mam nadzieję, że i w mojej na drugi rok zawita takie serducho
Wrażenia z jazdy na pewno dużo większe niż przy 88 kobyłkach Taki BP na pewno K8 by pogromił. Może w przyszłości jakieś turbo by wrzucił Był by masakrator
tak na zachętę:
http://www.youtube.com/watch?v=Cc07PuPh-2U
Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 358 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-02, 16:10
Panowie o to obiecywane zdjęcia niestety robione kalkulatorem Coś tam widać aczkolwiek zdecydowanie lepiej na żywo to wygląda. Generalnie polecam jeśli ktoś chce troszkę odświeżyć wnętrze oraz licznik. Do oklejania zakupiłem folie firmy 3M CARBON DI-NOC 3D CA - 421.
Paco, trzeba było i mieszek okleić serio to ładnie wyszło, szkoda tylko, że to po lift ja planuję ramki klamek, przełączniki szyb, zegary, podłokietnik, nawiewy okleić i chyba właśnie tą folią 3M
P.S. ile kg Ci doszło? bo ja walczę o niższą mase i nie wiem czy mi się to kalkuluje
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
P.S. ile kg Ci doszło? bo ja walczę o niższą mase i nie wiem czy mi się to kalkuluje
przecież to carbon to kilka kilo odeszło he he
a poważnie to spoko to wyszło też tak chciałem robić i teraz wiem że będzie to dobrze wyglądać
tylko ja jeszcze chcę ten plastik wokół liczników a tam będzie dużo bawienia się
ile metrów ci poszło tej foli
Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41 Dołączył: 01 Wrz 2010 Posty: 358 Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-02, 17:49
Niebawem na pewno wrzucę lepsze foty W planach są inne wew. elementy aczkolwiek na razie brak czasu Jak coś się ruszy w tej materii nie omieszkam wrzucić foto ( dobrej jakości ) Na to co widać + licznik, poszedł pasek o wymiarach ok 30x130cm.
P.S. Co do odświeżenia wnętrza w najbliższym czasie obszywam kierownicę i gałkę skórą
to nie widziałeś mojej
u mnie tak się przetyrała że już ją pozbawiłem całej skóry , teraz mam sam plastik bo jak się zrobiła mała dziurka to tak mnie wpieniała że zerwałem skórę ale zostawiłem sobie na wzór żeby wykroić jak znajdę na to motywację
a to wszystko z tego powodu że po grzebaniu w samochodzie trzeba było jazdy próbne robić i takimi łapskami szybko ją zatyrałem
Paco, A jaki kolor nici planujesz
bo też będą to robił i myślę że czerwona ładnie się zestroi
to rozumiem
a sam będziesz to robił czy oddajesz do kogoś ?
[ Dodano: 2011-11-02, 19:00 ]
widząc jak to się robi stwierdzam że to bardzo proste , najważniejsza sprawa to idealnie docięta skóra a reszta to pikuś
myślę że robiąc samemu kierownicę z gałką max 50pln by wyniosło nawet mieszek się by załapał na te koszta
a orientuje się ktoś ile kosztuje porządna gruba skóra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum