Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Wymiana uszczelki pod głowicą - porady
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki pod głowicą - porady
Autor Wiadomość
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-24, 12:11   Wymiana uszczelki pod głowicą - porady

Witam. Niestety w najbliższym czasie czeka mnie wymiana owej uszczelki pod głowicą. Zrodziło się parę kontrowersji: Przy wymianie na pewno wymienię również uszczelkę pokrywy zaworów oraz simering wałka rozrządu. Natomiast mam dylemat co do planowania głowicy, gdyż z własnego doświadczenia wiem, że rozbieranie głowicy w japońcach przez większość "mechaników" w mojej okolicy nie wróży nic dobrego (powód - większość naprawianych aut to golfy) i tu pojawia się pytanie - czy planowanie jest konieczne jeśli uszczelka nie jest jeszcze w krytycznej fazie? (olej w płynie -> płyn w oleju). Czy dla własnego bezpieczeństwa mogę wymienić ją bez planowania? proszę o wasze opinie. p.s. uszczelka jęśli sie uda będzie firmy Ering z polecenia kolegi Makiaweli :)
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-25, 11:04   

Tak się składa, że kumpel z pracy przy samochodzie Kia Sephia z identycznym silnikiem jak moja ( 1,6 88 KM) wymieniał uszczelkę pod głowicą wraz z planowaniem. Mówił, że samochód po remoncie stał sie strasznie przymulony. Moje obawy się sprawdzają :( miałęm identycznie jak kiedyś mi mechganik wymieniał w innym samochodzie... co oni mogą robić źle ?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
piotrevo 
Vtec - sucks


Pojazd: Mazda Mx-3 1.6 16v DOHC
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 132
Skąd: Wawa
Wysłany: 2011-10-25, 16:06   

oddaj do najlepszego mechanika jakiego znasz, i najlepiej bądz przy pracy.
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-25, 21:13   

sprawdź sobie głowicę i blok silnika bierzesz coś bardzo równego i prostego oraz szczelinomierz i mierzysz czy są duże nierówności
w manualu jest pokazane jak mierzyć
jak nie będziesz wiedział to pisz podpowiem

co do samego planowania głowicy to różnie bywa ja jak pierwszy raz wymieniałem to nie planowałem i wszystko było ok przez dwa lata później zawór padł i musiałem drugi raz wymieniać
za drugim razem planowałem ale ale po bandzie poleciałem i 2 mm zjechałem

a konkretnie musisz sprawdzić czy przy planowaniu zaworów nie ruszy
czy są wystarczająco schowane bo jeśli nie to trzeba będzie je wypiąć a to już kaszana

ponieważ już nie będą kryły dobrze i trzeba będzie je docierać
ale przy okazji możesz to zrobić , zawsze lepiej tylko koszta większe
ja płaciłem za docieranie , i szlifowanie gniazd i zaworów ok 200 pln

sprawdz dokładnie głowicę , możesz też podrzucić żeby sprawdzili czy zawory trzymają ale raczej wszystko jest u ciebie ok z nimi

uszczelka głowicy w ASO 200pln

a czemu są przymulone samochody po wymianie u mechanika
można gdybać ale np
są różne grubości uszczelek a to ma duży wpływ
mogą za bardzo dokręcać niektóre śruby co powoduje większe opory i spadek mocy

osobiście jeśli nie tzreba to nie zdejmuj zaworów ani wałków
wymień samą uszczelkę i jak tzreba to planuj

jak coś to pytaj

[ Dodano: 2011-10-25, 21:16 ]
piotrevo napisał/a:
oddaj do najlepszego mechanika jakiego znasz, i najlepiej bądz przy pracy.


czyli do mnie :P :P :P
trzeba się troche czasem dowartościować he he
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-25, 22:58   

tylko właśnie rzadko kto podejmuje sie planowania bez rozbierania głowicy
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 07:28   

musisz znaleźć odpowiedni zakład ja jak szukałem to chcieli kompleksowo całą głowicę robić
chcieli od 800 pln
ale znalazłem zakład gdzie mi zrobiliby bez rozkładania ale od razu zrobiłem zawory
poza tym jeśli bym chciał same planowanie jakieś 0,1 -0,2 mm to by dało radę bez rozpinania zaworów
poszukaj w kilku miejscach
poza tym sprawdź gładź głowicy może nie trzeba planować choć te 0,1 mm zawsze warto
ja odradzam rozkładanie głowicy bo pózniej już nie jest wszystko spasowane dobrze
od nowa niektóre część muszą się ułożyć i regulatory zaworowe mogą później sprawiać problemy
liznać pownno dać radę w całości tytlko wyczyścić trzeba dobrze później z opiłków

[ Dodano: 2011-10-26, 07:31 ]
a i przy tej wymianie musisz też uszczelki kolektorów wymienić i kwestja rozrządu ile ma najechane
sohc też są bezkolizyjne ?? bo nie wiem
ale pewnie też
Kubik wiesz coś o tym

[ Dodano: 2011-10-26, 07:39 ]
presco, myślę że mechanik był dupa i dlatego tak wyszło

podstawowa rzecz
przyczyną wielu usterek jest to że mechanik robi to dla kogoś nie dla siebie
i chce jak najszybciej zrobić żeby zarobić a czy dobrze to nie istotne jak za pół roku coś się stanie to wrócisz do niego i znowu zapłacisz a nie udowodnisz że to jego wina choć ewidentnie by była
dlatego sam sob ie robie bi im nie wierze

nawet jak mi starszy wymieniał u siebie w zakładzie osłony przegubów to wyjeżdżam od niego i coś mi stuka wracam sprawdza wszystkie śruby jeszcze raz niby ok ale dalej stuka
w końcu się wkur..łem i lewarek i pod spód patrze a tu sróba od wachacza nie dokręcona
jak mu później powiedziałem to twierdził że tych śrub nie ruszali he he sama się odkręciła chyba
i tak właśnie z mechanikami jest
dlatego serdeczny CHU.. im w dupę
:D :D :D :D :D :D
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-10-26, 09:06   

Ja po prostu nigdy sam tego nie robilem, dlatego na pewno sie tego nie podejmę, bo moge cos zrobic nie tak. Wstawie do znajomego on mi sprawdzi jaki jest stan krawędzi i oceni czy trzeba planować. No w takim razie nie pozwolę na pozbieranie głowicy na czynniki pierwsze bo Maki dobrze mowisz o tym dopasowaniu elementów...
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-26, 10:43   

znam to z autopsji
jak pierwszy raz zdjąłem głowicę to ruszyłem jeden zawór i już nie krył dobrze a po dwuch latach się przepalił .
a regulatory jak wyjąłem to stukały dopiero teraz jak drugi raz zdjąłem to ogarnąłem te regulatory i jest lepiej ( trochę wiedzy przybyło na ten temat ) ale przez te dwa lata to tak mnie wkurwiały że nie mogłem wytrzymać

ale jak da radę to 0,1 mm zplanuj nawet jak niby prosta tyle powinno się udać bez zdejmowania zaworów

a tak z innej beczki to niektórzy nie wiedzą że oprócz planowania głowicy planuje się również blok silnika ale to przy tuningu i to bardzo delikatny temat ale też daje bardzo pozytywne efekty

[ Dodano: 2011-10-26, 10:54 ]
presco napisał/a:
też bym wolał wszystko samemu zrobić ale nie mam tak:

- umiejętności,
- czasu,
- miejsca i narzędzi

umiejętności nabywam z czasem , najpierw dużo czytam potem , pytam i praktykuje,
czasu też nie mam ale wole go znaleźć niż znaleźć np 500 pln w portfelu dla jakiegoś partacza który się zwie mechanikiem a narzędzia , akurat mój starszy ma dużo ale jedna wizyta u mechanika i za robociznę masz komplet porządnych kluczy

także to wszystko zależy od podejścia
nikomu nie każe samemu robić , ja to czasem lubię a czasem mi się nie chce, ale robie bo sobie wierzę
i kropka

a jak ktoś daje do mechanika ok - albo się ma czas albo pieniądze
tylko dobrze mieć wtedy trochę wiedzy żeby żeby taki gamoń ciemnoty nie wciskał a słyszałem o nie jednym takim przypadku gdzie ktoś płacił za coś co nie było zrobione ale mechanik powiedział to święte i zapłacić trzeba

Kubik jakiegoś zaufanego mechanika znajdź i niech ci wszystko sprawdzi i powie i wtedy zdecyduj co zrobić
a głowicę niech dokręca najlepiej na cztery razy i o 2-5 Nm więcej niż standard
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions