Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - zmniejszenie masy koła zamoachowego k8
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
zmniejszenie masy koła zamoachowego k8
Autor Wiadomość
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-12-27, 13:09   

XiJaro Oj Jarek... :P chyba się pogubiłeś widzę. Jak się silnik łatwiej wkręca to w całym zakresie obrotów, nie tylko na fali mocy. omg...
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-27, 13:39   

to wracając do tematu zdjęcie masy z koła da pozytywny efekt :
- nie więcej niż 0,5kg żeby nie przedobrzyć ( a nie jak wariaci zdejmują po 2kg )
- efekt może być prawie nie wyczówalny
- minusy tego zabiegu przy tak nie dużym zejściu z wagi nie powinny wystąpić
a pozytywy sam ocenisz

najprawdopodobnie będą zauważalne w jakimś zakresie obrotów ( od 3 - 4 tyś powiedzmy )

jak naprawdę będzie to nikt dokładnie tego nie wie zdaj relację
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-12-27, 13:54   

W najgorszym przypadku minimalnie gorzej na dole będzie ciągnęła Madziula, a ciut lepiej na górze :) 0.5kg to prawie nic, tyle samo odczujesz ;)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-12-27, 16:07   

Face2Face4Race napisał/a:
Jak się silnik łatwiej wkręca to w całym zakresie obrotów

nie w całym bo to to do dupy by było dlatego w wiertarkach masz opóźnienie zapłonu na pierwszych 2-3 biegach
najważniejsze jest aby jak najszybciej wchodziła na obroty w szczycie momentu obrotowego w szczycie nie w sensie typu 5k-5.2k tylko powiedzmy 4-7k

No chyba że na tor chcesz mieć suszarkę bo raczej do ruchu ulicznego jest bezsensu lepiej mieć większą elastyczność silnika zwiększonym momentem niż mielenie z rykiem silnika

A co do Hond to faktycznie jakoś lepiej u nich jest z tą elastycznością silnika
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-12-27, 17:19   

XiJaro Ale żeś się chłopie rozmienił na złotówki w temacie... aaaach! :D

Tylko, że ja nie mówię tutaj konkretnie o silnikach Hondy teraz, ani o zapłonie czy innych rzeczach :) Mówię ogólnie, że silnik najlepiej się wkręca kiedy nie jest zdławiony wydechem i dolotem tak złożonym, a wtedy silnik zachowuje charakterystykę podobną do seryjnej, z tym że w całym zakresie łatwiej mu złapać oddech i wypuścić spalinkę :)

Nie potrzebnie teraz dochodzisz w łeb tak głęboko w temat, szukasz dziury w całym :P

Najprostszy przykład jaki mi wpada do głowy teraz:

Kiedy będzie Ci łatwiej złapać powietrza w usta?
a) z ustami wolnymi, żadnego knebla w gębusi itp
b) z butelką w ustach

i jak, łatwiej Ci było cały czas czy tylko w określonym zakresie?

Kiedy łatwiej jest Ci puścić bąka z tyłka?
a) odbyt luźny
b) odbyt zatkany (np. butelką <hahaha> )

Jeśli próbowałeś tego, lepiej o tym nie pisz w temacie ;)

Odpowiedz sobie na te proste myślę pytania i pomyśl nad tym :) Z silnikiem jest tak samo, on pracuje na tyle, na ile mu pozwolisz swobodnie pracować. amen
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-12-27, 18:48   

Wydmucha tylko przy turbo reszta to porażka spytaj się chłopaków co modzili w silnikach NA, napisz do Capazo wstawił klze na seryjny tłumik myślał że jak odetka będzie dużo lepiej a się okazało że wcale nie i mu 2.5cala na przelocie nie pomogło
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-27, 19:05   

0.5 kg nie dużo ale swoje zrobi więcej bym na początek nie ryzykował bo może koło nie wytrzymać później o rozjebie skrzynię i silnik

poza tym w japońcach dużo nie można zejść z masy seryjnego - nie wiem czy w każdym ale jak kiedyś robiłem sobie sprzęgło spiek do hondy to gadałem z kolesiem co się tym zajmował i mówił że właśnie w japońcach to seryjne i tak już jest lekkie albo konstrukcja nie pozwala na duże zejście z masy
mówił że z reguły ok 0.5kg a więcej to różnie bywa

a w brew pozorom takie 0.5 kg to nie jest mało kwestia gdzie będzie zdjęte przy środku czy ja najbliżej obwodu

myślę że jak ma coś dać to 0.5 wystarczy
kiedyś gadałem z koleżką z poprzedniej pracy co miał warsztat i mówił chyba o gokartach ( nie pamiętam już ) że zdejmowali tam 100 gram z koła i była kolosalna różnica i mi też proponował
fakt silnik mniejszy ( koło pewnie waży 2kg - czy tam w ogóle jest ? ) ale nie duże zdjęcie wagi dawało dużą różnicę

swoją drogą też ten myk chodzi mi po głowie i jak będę robił swap to wezmę drugie koło i je zjadę jakieś 0.5kg i wtedy porównam ale to jeszcze kupa czasu do moich niecnych planów :P
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-12-27, 19:18   

XiJaro <wstyd>

Makiaweli Strzał w 10 :D Gokarty mają i tak lekkie kółeczko, a zdjęcie w nich jeszcze dodatkowych mas to rewelacja :) Właśnie o to mi chodziło w jednym z pierwszych postów :) Lżejszy układ korbowo-tłokowy = szybsze wkręcanie się na obroty :) Proste :D
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-12-27, 20:11   

Olać przeloty i tym podobne pomysły ludzi mających nie wielkie pojęcie o silnikach lepiej zejść z wagi na felgach

Każde auto które ma kat było projektowane pod kata, ktoś obliczał prędkości wylotowe spalin do średnicy wydechu i ciśnienia które powinno się w nim znajdować jak już to lepiej założyć sportowy kat
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-27, 20:35   

XiJaro, masz rację tylko trzeba wziąć poprawkę na to że w wielu przypadkach producenci są ograniczeni normami emisji spalin i stąd się biorą słabe osiągi
a to jak się ktoś zna można poprawić we własnym zakresie i bardzo pozytywnymi efektami
 
     
Misiek 
PAN I WŁADCA FORUM

Pojazd: Mazda 323 f ba 1.5
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-27, 21:32   

że tak Miś wtrąci swoje 3 grosze do nieuturbionego K8 jak i KL-ZE najlepszy układ wydechowy to 2,25 cala i najlepiej zakończony wydechem typu twinn lop a co sie tyczy ITB to znałem paru gości co na co dzień z tym śmigali i nie narzekali może poza korkami :P a co do odelżenia samego koła zamachowego to kompletnie nie widze sensu równie dobrze można wymienić filtry świece i sprawdzić jaki jest stan układu wydechowego . chyba że chce sie kompleksowo przerabiać auto to ok i nie 0,5 kg tylko tyle ile da rade maksymalnie do tego ITB przelot na 2 tłumikach kolektory następnie szperka i short shifter lżejsze koła zawias hamulce a i bym zapomniał jeszcze by sie przydały rególowane kółka rozrządu no i najlepiej komputer zewnętrzny co by można było to wystroić i w takim przypadku ma to sens ale jak ktoś chce tylko zmniejszyć wage koła to nie ma sensu poprostu moja rada na delikatniejszą poprawe osiągów w K8 jak i zapewne w każdym silniku to dobry serwis auta i tyle zdrowe łożyska kół nie zapieczonne hamulce dobre opony i ciśnienie w nich świeży olej i filtry do tego sprawnny ukłąd wydechowy i dobre paliwko (wysttarczy 95 byle nie ze stacji krzak) hm..... i tu chyba skończe swój jak że głupi i nudy wywód na ten temat zapewne znajdą sie tacy co powiedzą powaliło go wariat nieezna sie i to moze jest prawdą bo nigdy nie napisałem tak długiego posta <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha> <hahaha>
 
     
GrzywA


Pojazd: Mazda MX-3
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 8
Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-12-27, 23:45   

chłopaki wruciłem właśnie z pracy i jak to przeczytałem to odkryłem około 5 sposobów na zrobienie swojego auta
powiem.tak ITB odpada raz to kasa dwa podtlenek LPG w moim aucie co prawda sekwęcja ale..
dłubanie korb i odelżanie układu korbowo-tłokowego nie wchodzi w gre - KASA
chodzi mi o takie proste domowe i celne przeróbki

i tu chciałem was jako posiadaczy MX-ów <piwo> zapytać co i jak

teraz sie do czegoś przyznam

moim poprzednim autem było uwaga Clio 1 1.8 16v potocznie nazwanym Williamsem
auto służyło mi do ścigania sie KJS-y Rally Sprinty. Było przerobione przeze mnie prostymi sposobami bez jakiś udziwnień i klepało takie fury że masakra :D :D

niestety musiałem sprzedać je ..... postanowiłem że nie kupe Hondy <killer> bo cały czas z nimi walczyłem :P

i padło ma MX-3 piekne auto ponadczasowa sylwetka i ten dzwiek silnika

dlatego chce dokonać paru prostych modyfikacji tak żeby to nie był kolejny smutny MX

tak to <dresik>

http://www.youtube.com/watch?v=fOQVDrSRyrY
_________________
Nie nie prędkość była OK ... tylko zakręt za ciasny
http://www.automobilklub.chelm.pl/
http://forum.rajdowiec.pl/index.php
http://krc.prv.pl/
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-12-28, 01:36   

GrzywA napisał/a:
moim poprzednim autem było uwaga Clio 1 1.8 16v

Tym clio to opierdzielisz mx-3 v6 jak dziecko a jak wybebeszyłeś i mały mod to i kl-ze byś wszamał na sniadanie
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-12-28, 11:40   

XiJaro napisał/a:
GrzywA napisał/a:
moim poprzednim autem było uwaga Clio 1 1.8 16v

Tym clio to opierdzielisz mx-3 v6 jak dziecko a jak wybebeszyłeś i mały mod to i kl-ze byś wszamał na sniadanie


MX-3 z K8-DE owszem, może i objedzie, ale KL-ZE napewno nie (chyba, że z jkm). Bez przesady :P
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-12-29, 07:46   

Widze, że zdania są podzielone. Koło zamachowe nie wpływa na przyrost mocy i momentu, a zmienia chyba jego przebieg. Im lżejsze koło tym szybciej schodzi z obrotów oraz wchodzi na nie. Zmienić mocy raczej chyba nie zmieni, bo moc nie ginie, tylko jest przekazana w kole zamachowym, jesli nie zostanie przekazana w całości na koła to zostaje ona w rozpędzonym kole zamachowym, która pozniej ogranicza zwalnianie pojazdu. Np silniki ścigaczy maja lekkie koła i dlatego szybko wchodzą na obroty
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions