Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Swap silnika MX-3
Nie znalazłem nigdzie takiego tematu, a że ciekawość mi już doskwiera z tym pytaniem, to założyłem tak mało dyskretnie nowy temat Mianowicie: Czy ktoś próbował, czy udało mu się, włożyć do Madzii silnik 3.0 V6 z Ford'a Mondeo (226KM, lata 2005-2007 mniej więcej) ST220? Ten sam silnik, tylko w słabszej odmianie, był montowany w Jaguar'ach X-Type i Mazda'ch 6.
Niby rodziną i stwórcą tego silnika jest Mazda, lecz z dużo późniejszych lat, więc tak mnie ciekawi, czy da się przeprowadzić operację swap'a bez jakiś gigantycznych nakładów i przeróbek w aucie Zaciekawił mnie, bo zdławiony katalizatorami itd, normami spalin itp tworzy całkiem niezłą moc 226KM, więc gdyby go odetkać i dać mu lżejszy oddech pewnie z łatwością dmuchnąłby 250KM, a to już nie mało Poza tym, większa pojemność to też większy potencjał
ALBO
Jeszcze mi kiedyś też po głowie chodził silnik Lexus/Toyota 2.5 V6 np z Lexus'a IS250 aktualnie produkowanego Pojemność ta sama co KL-ZE, ale już zdławiony ma 215KM, a jakby go tak odetkać... mmmm No i napędzany jest łańcuchem, pewnie łatwiej do niego o części też, a gabaryty chyba ma podobne
Piszcie co sądzicie o takich swap'ach
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Ostatnio zmieniony przez Face2Face4Race 2012-09-06, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Na razie to widziałem mxa z silnikiem 2.0Turbo z toyoty celici, i z wanklem z rexa 7.
A zgadnijcie jaki jest najczęściej swapowany silnik do rexa 8 ............................. 1.8T z TTki :):)
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
O fuuuuuuuu XiJaro ja jeszcze kolacji nie jadłem hehe
He he też mnie to zaskoczyło aż nie wierzyłem
MX-3 2JZ-GTE to by było coś
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
O To już prędzej Bo myślałem też nad 3.0 V6 z Mitsu 3000GT, ale podobno te silniki to rupiecie Najlepszy 4G-63 z Lancer'a, ale to R4, a to już nie ten charakter
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Więc śmiga w USA 323 z silnikiem Evo4 585koni, jak chcesz zeswapowac jakiś silnik to musi być V6 rostawione w 60 stopni, 90 juz raczej nie wejdzie, swapuj KLZE Det3 i po dobrym wysterowaniu masz 200 koni, albo Swap 2.2T z probe, śmigaja BA juz z tymi silnikami maja potencjał na 250+ silniki tanie,
silniki wzdłuznie to juz większa zabawa cięcie tunelu, przekładnia kierownica nie jest łatwe ale śmiga tez chyba USA 323BF z silnikiem wzdłuznie 2,0 Fe3 z KIA sportage uturbiony
mlody1921 A nie wiesz jak to jest z ITBS w MX-3 KLZE? Kumpel mi mówił, że jakiś gościu zrobił ITBS i stracił power samochód, ale moim zdaniem to raczej coś nie tak musiał mieć.
KLZE det3 - który to piecyk, jak go rozpoznać? Jaki kolektor on ma?
Silnik wzdłużnie to Misiek chciał w swojej poprzedniej MX-3 robić, i to z beemki, ale jak zobaczył ile to roboty to chyba zmienił zdanie Na szczęście, bo Mazdy z piecem bmw bym nie zniósł
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Silnik 2.2 z Probe to jeden z większych shitów nie wytrzymuję głowica ze względu na zbyt cieńkie ściany.
Face2Face4Race napisał/a:
KLZE det3 - który to piecyk, jak go rozpoznać? Jaki kolektor on ma?
F2F4R DET3 - to Digital Ecu Tuner 3gen a nie wersja kl-ze
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
nie wytrzymuję głowica ze względu na zbyt cieńkie ściany
Jarek, co Ty gadasz? Polak potrafi, nie pamiętasz? Trochę gipsu albo kitu się napcha do głowic i bedzie szło dziadostwo
A tak serio to po ostatnich jazdach MX-5 NB z BP jakoś zupełnie mnie nie jarają R4... Wyją, nawet jadą, ale nie dają tego ryku silnika V
A w tej MX-5 jest skrzynia 6 biegów i jest ochydny efekt diesla Jazda na fali mocy motoru nie ma sensu, bo to już tylko suche dokręcanie go do obrotów czerwonych, a na fali momentu tak dobrze się wkręca, że nawet nie warto czekać na czerwone
det3 KL-ZE? Niby na MS xXx pisze o trzech odmianach pieca tego, ale moim zdaniem są tylko dwie A ta trzecia się zwie "zdrowe KL-ZE w MX-3" jak to 99% ludziów ma
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
oba maja głowice klze, inne kolektory największa różnica to tłoki i ich wysokość i czyli stopień sprężania
co do F2t to sa dobre silniki nie młode ale dobre na forum jeden jest 184 konie chyba, więc 200 koni z tego silnika i jego moment to naprade frajda z jazdy
włóżcie silnik od Pulsara sr20det ze skrzynią seria 200koni jak nie wiecej tylko silniki nie tanie a od 200sx nie pasuja
ale zamiast kombinować to lepiej uturbić 1,6 16v albo 1,8bp Mx-5 na fmu śmigają , 0,5 bara z 1,6 16v to około 150 koni i ponad 200 momentu bawić sie można
teraz jak widze koszty turbienia v6 wolałbym kupić bp i zakuć
Omg Mówisz o kompie do strojenia. Nie skojarzyłem, bo nazw tego jest już tyle, co samochodów z nim.
mlody1921 napisał/a:
z milleni o mniejszym sprężaniu
Ja "niby" mam taki. Z jednej strony jego elastyczność ze skrzynią z K8 jest fenomenalna, z drugiej zaś mógłby trochę lepiej się wkręcać powyżej 6500obr/min, aby dobić do v-max i czerwonego pola. No ale nie ma się co dziwić, piecyk ma moc max przy tych obrotach, a dalej już wykres spada.
Wałki masz pewnie KL01 zmien na KL31 poprawi sie góra
ale jak śmigasz cześciej na niższych obr i potrzeba ci to zostaw KL01(czy KL02 nie poamietam)
Krakusik
Pojazd: Mx-3
Dołączył: 22 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2012-03-05, 10:16
nie polecam silników z mondeo st... to kupa a nie silnik... widziałem jak słabo to jedzie do couguara (2.5 V6) w krakowie przeswapowali ten silnik i jechało to gorzej niż ori.
co do wkładania silników wszystko się da tylko trzeba się zastanowić ile $ chce się włożyć w auto...
kiedyś mierzyłem 3.0 z pewnej mazdy i powiem że dało się tylko trzeba było trochę by przód w mx3 przerobić bo pas przdni blokował....
_________________ Najszybszy MX w Krakowie i okolicach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum