Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Mazda MX-3 V6
Witam wszystkich odwiedzających Zacznę może od poczatku. Zaraz po zdaniu egzaminu na prawko (2 dni po 18-stych urodzinach ) dysponowałem bardzo ograniczonym budżetem i oglądałem się za jakimś autkiem dla siebie. Zawsze chciałem mieć eclipsa, ale kasy nie bylo wcale. Doszły mnie słuchy ze znajomy chce sprzedać jakąś mazdę więc się z nim zgadałem i pojechaliśmy z kuzyniakiem oglądać te cudo Wady blacharskie od razu rzuciły się w oczy, brak progu (wgniecenie) przednie lampy popękane i ogólnie całości nieźle poobijana. Silnik odpalał ładnie, stukania i innych tego typu rzeczy nie dało rady ustalić, ponieważ miała urwany tlumik zaraz za kolektorami i chodziła jak czołg. Widać tylko było wycieki z pod dekli zaworowych, za to nie kopciła na niebiesko Przejachaliśmy się kawałek bocznymi drogami (brak przeglądu), autko jechało prosto dość dobrze się zbierała, nie ściągała na żadną stronę. W myślach coraz bardziej chciałem kupić te autko. Na drugi dzień pojechałem już ją kupić Cena ustała na 2600 z ważnymi opłatami na pól roku, bez przegladu ale za to z nowo założonymi całkiem dobrymi oponkami zimowymi. Zobaczyłem 5 umów i jedna fakture z komisu :O nawet to mnie nie odstraszyło w dniu 13 lutego 2012 roku stałem się właścicielem mx-3 Później trochę przejść w urzędzie, żeby ja przerejestrować na siebie. Niestety opłaty są straszne. Niedlugo po tym jak ją wyjechałem na drogi pękła z tyłu sprężyna eibacha i rozwaliło amortyzaror, hamulce byly zastane i piszczały, a silnik się dlawił...I tak właśnie zaczeła się moja przygoda z motoryzacją
Dane Mazdy
rok produkcji 1993r wersja przedliftem, I rejestracja w marcu 94r kolor z1
Silnik:
-seryjne k8 pojemności 1.8l v6, ostatni właściel zmienial silnik ponieważ poprzedni brał olej, nie wiem tylko dlaczego wybrał znów k8 zamiast kf'a albo kl'a. Wyszło to pewnie z niewiedzy i strasznego niedbania o samochód.
Wyposażenie:
-abs
-el.lusterka
-el. szyby
-el. szyberdach
-el. regulowana wysokość świecenia przednich lamp
-podświetlany zamek oraz stacyjka
-przednie halogeny
-centralny zamek
-regulacja podświetlenia deski rozdzielczej.
Wymienione, naprawione od czasu zakupu:
-naprawiona instalacja elektryczna przednich halogenów
-naprawa zawieszenia (pęknięta sprężyna i rozwalony amortyzator z tyłu)
-regeneracja wszystkich 4 zacisków + nowe klocki tył i przetoczone tarcze)
-nowy pasek alternatora, naprawa napinacza
-kable zapłonowe NKG Spark blue oraz świece NKG V-line 33
-wlany w lutym świeży olej 10W40 GM, a obecnie czeka już Valvoline max life 10W40 + filtr oleju boscha, wcześniej był jakiś mineralny
-nowy filtr powietrza,
-wymiana gumy od przepustnicy do przepływomierza która i tak pekła
-wymienione drzwi kierowcy i przedni błotnik
-nowy środkowy tłumik i brak katalizatora
-naprawiona regulacja fotela kierowcy
-naprawa elektrycznych szyb
-wywalona dodatkowa antena Bóg wie od czego w tylnym błotniku
-miejsce po wkładce na kluczyk od otwierania bagażnika ładnie zaspawane i wyrównane
-uszczelki pokryw zaworów erlinga (już przeciekają )
-zmierzona kompresja na silniku, od 13,2 do 13,6 więc chyba całkiem, całkiem
-nowe węzyki do podciśnień
-autko cale pomalowane w fabrycznym kolorze z1
-oryginalne lampy przednie z czarnymi odbłyśnikami
-boczne kierunki clear od punto I
-wymieniona przednia szyba
-wymiana alternatora
-radio INNOVATEK IN-401DTM a w bagażniku skrzynia na SONY Xplod
Plany:
-zielone lub czerwone oświetlenie wnętrza oraz bagażnika
-felgi na lato 16' lub 18'
-kompletna wymiana rozrządu,
-wyczyszczenie całej komory silnika
-wygłuszenie drzwi i ogólnie wnętrza
-oklejenie niektórych detali folią carbon
-wymiana foteli
-przelotowy tłumik końcowy
-sportowa kierownica
-tylne lampy lexus, oryginalne juz ledwo trzymaja
Luty 2012r:
koniec kwietnia 2012r (niedługo przed rozpoczęciem remontu) :
malowanie :
obecnie:
Ostatnio zmieniony przez witek 2013-10-29, 01:28, w całości zmieniany 20 razy
To sa jakies chinskie zamienniki oryginalow, klosze plastikowe ktore strasznie popekaly i akurat te soczewki mi sie podobaja :p wstawiam tam tylko oryginalne, szklane klosze. Tylne lampy sa ori tylko zdjecia tak lipnie powychodzily. Dzisiaj zrobie wiecej lepszych ; ) Mazda jest z 93 roku i dalem za nia nie cale 3 tys. Wiadomo duzo do zrobienia, ale autko na to zasluguje.
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Stanik
Pojazd: MX-3 1,6i DOHC 1995r USA
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 200
W madzi ciągle wychodzą mi nowe problemy... Jakie zawieszenie było oryginalnie montowane na tył? Ciężko jest mi to ustalić, bo ktoś nieźle tam nagrzebał a prawy tył mi usiadł. Z tej strony co podaję się numer nadwozia wyczytałem ze mam jakieś twarde zawiedzenie. Odkryłem też ze mam centralny zamek tylko nie za bardzo wiem jak się za to zabrać. Liczę na Waszą pomoc ; ) bo chcialem zakupić amorek ze sprzezyną ale te z allegro nie pasują mi mocowaniami.
Szukałem właśnie i nie mogę coś znaleźć, a widziisz.. to ja potrzebuję na tył ; ) Później dodam więcej zdjęć jak zgram z tel, furka aktualnie już jest przerejestrowana na mnie i ciągle coś grzebie przy niej ;p
Wiem ze te z allegro sa na przod, mam jeszcze jeden problem, trojka wchodzi przy wyzszych obrotach z takim lekkim zgrzytem i tylko z tym jednym biegiem mam czasem problem. Po rozgrzaniu silnika przerywa tez czasem przy okolicy 2 tys obrotow, zdarza mu sie w tlumik wtedy strzelic, czyzby swiece?
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Wątpię w to, bo komp ECU podaje sygnał do wtrysków i decyduje o tym na jak długo mają się otworzyć, a pompa napełnia na bieżąco listwę wtryskową. Gdyby pompa nie domagała to paliwa by dostawał za mało, a jeśli komp, to też nie dawałby efektu jaki się pojawił u Ciebie.
opcja 2. nie dopala mieszanki.
I tu bym celował. Zacznij od pakietu podstawowego, czyli wymień świece (jeśli NGK to BKR 5 E-11) i przewody wysokiego napięcia na nowe. Jeśli to nie pomoże, to należy szukać usterki w aparacie zapłonowym, bo w Twojej Madzii aparat to taki kombajn, ma wszystko w środku, i cewkę i rozdzielacz itd, ale też często nawala.
Strzela z tłumika, bo widocznie zostaje jeszcze nie dopalona mieszanka w układzie wydechowym, więc coś jest nie tak z układem zapłonowym, i tam należy szukać usterki.
Jakby to nic nie pomogło, to pisz, będziemy walczyć.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Tylko dziwi mnie to dzieje sie tak na rozgrzanym silniku, na zimnym chodzi bajka. I wlasnie tak szarpie jak ma ciezko np 2 tys obrotow i gorka. Tak jakby nie przepalal. Przewody sa nowki praktycznie, a swiece fakt przydalo by sie wymienic. Jakie polecacie?
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum