Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Hamulce - SWAP
OK, a może ktoś zastanawiał się nad hamulcami do MX-3 swap'owanymi z innego autka niż Mazda 6 2.3?
W przypadku hamulców z Mazdy 6 2.3 benzyna wygląda to tak:
-piasty wymieniamy na te z 323F na 5 szpilek
-z przodu P&P wchodzą tarcze i zaciski z Mazdy 6 2.3
-a z tyłu? też z Mazdy 6 pasują P&P czy może z innego autka? bo tył zostawiać serie z MX-3 na 4 szpilki to trochę lipa, 2 felgi inne wtedy są
Osobiście rozglądałem się za swap'em hamulców z innych autek, np z Mazdy 6, ale 2.5 benzyna - ma ona takie same tarcze jak 2.3, ale większe, bo 299mm zamiast 283mm - tylko czy wtedy zaciski pasują również P&P? Skoro tarcza większa to i zaciski są dalej od piasty osadzone, dlatego pytam
Moim zdaniem całkiem nie źle powinno hamować takie zestawienie:
-przód tarcze 299mm i zaciski z Mazdy 6 2.5 benzyna
-tył tarcze 261mm i zaciski z Mazdy MX-6 2.5 V6 -tylko czy z MX-6 pasują P&P?
Chodzi mi o sensowne zestawienie tylnych hamulców z przednimi tak, aby nie hamował tylko sam przód oraz o zagadnienie przedniego zacisku z Mazdy 6 2.5 benzyna. Co Wy na to?
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Makiaweli To to chyba mniejszy problem mi się wydaje, dobierze się pasujące i po kłopocie. Problem w samych hamulcach. Z czego pasują tak, aby grały jakoś z przodem 299mm?
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
raczej ciężko coś dobrać będzie na tył
trzeba by dorobić adapter na zacisk później zostaje kwestia mocowania przewodu hamulcowego i linki czy mocowania będą pasować
lub wymienić " całe mocowanie piastę czy jak to zwał "
ale wtedy dobrać odpowiednią będzie ciężko
[ Dodano: 2012-01-04, 15:51 ]
najlepiej chyba dorobić adapter który przesunie zacisk oryginalny o te ok 2cm
dobrać tarczę większą
chyba najlepsze rozwiązanie które najmniej kłopotów przysporzy
Różnice są małe, ale wystarczające do przodu 299mm i 5 szpilek. Adapter zacisku musiałby go podnieść jakieś 5mm (10mm większa tarcza) i oddalić od piasty jakieś 6mm (wysokość)
Moim zdaniem ze względu na ciut większą tarczę w MX-6 dobrze byłoby też zacisk z niej wziąć, aby później bezproblemowo kupować komplet tarcze i klocki tył z MX-6
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
zaciski i tarcza z mazdy 6 na piastę z 323 2.0 v6 i masz p&p na przód
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
-piasty wymieniamy na te z 323F na 5 szpilek
-z przodu P&P wchodzą tarcze i zaciski z Mazdy 6 2.3
-a z tyłu? też z Mazdy 6 pasują P&P czy może z innego autka?
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
-piasty wymieniamy na te z 323F na 5 szpilek
-z przodu P&P wchodzą tarcze i zaciski z Mazdy 6 2.3
-a z tyłu? też z Mazdy 6 pasują P&P czy może z innego autka?
O ile wiem tuningu tylnych hamulców p&p nikt nie znalazł. Co do przodu to akurat piasta może sobie zostać (tylko trzeba w tarczy 5x114 nawiercić otwory 4x100) a wymienić musisz zwrotnicę na tą z 323f ba gt. Do zwrotnic z mx-3 też raczej nic p&p nie pasuje, za to do zwrotnic z 323f ba gt podchodzą zaciski z mazdy 6. Różnica podobno duża, zwłaszcza przy hamowaniu z większych prędkości.
Do zwrotnic z mx-3 też raczej nic p&p nie pasuje, za to do zwrotnic z 323f ba gt podchodzą zaciski z mazdy 6
To z MX-3 i 323F BA GT są inne zwrotnice? Myślałem, że takie same
Są różne. Tzn pasują p&p ale mocowania zacisku hamulcowego są inne, dzięki czemu do 323f ba gt pasują zaciski z m6 a do mx-3 już nie. Temat swapa hamulców do mx-3 jest wałkowany od jakiegoś czasu i zestaw zwrotnica z 323f ba gt + hamulce z mazdy 6 to najprostsze i najtańsze co do tej pory wymyślono. Zerknąłem na dział z pojazdami kulbowiczów i jest tam jeden mx-3 z tak swapniętymi hamulcami, tyle że nie jest to opisane (Weede). Na forum mazdaspeed można za to poczytać dość dokładnie o jego bojach z podmianą przednich hamulców.
Face2Face4Race napisał/a:
Gared napisał/a:
trzeba w tarczy 5x114 nawiercić otwory 4x100
Taniej mi się wydaje właśnie
Tego kawałka nie zrozumiałem.
Chodziło mi o to, że taniej jest w tarczach zrobić otwory 4x100 niż podmieniać piasty pod tarcze 5x114.3
Gared napisał/a:
Zerknąłem na dział z pojazdami kulbowiczów i jest tam jeden mx-3 z tak swapniętymi hamulcami, tyle że nie jest to opisane (Weede). Na forum mazdaspeed można za to poczytać dość dokładnie o jego bojach z podmianą przednich hamulców.
Tak wiem, czytałem np, że najpierw kombinował z tarczami od Ibizy, bo rozstaw 4x100, ale coś mu nie poszło.
Ogółem to ciekawi mnie właśnie temat swap'a hamulców, bo jak wiadomo MX-3 ma słabe hamulce jak na swoje osiągi, a big brake kit'y gotowe są drogie i nie zawsze dobrze dopasowane pod konkretne auto.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Tam było dużo kombinacji, ostatecznie najtańsza i wymagająca najmniej rzeźby okazała się podmianka zwrotnic i hamulców od m6. Kojarzę dwie mazdy z takim swapem, obaj właściciele są zadowoleni.
Cenowo myślę że wyjdzie bez różnicy czy wstawi się piastę 5x114 czy 4x100 - gdy przeglądałem oferty allegrowe zwrotnic w zasadzie każdy sprzedawał je razem z piastą. Hmm, chyba żeby uwzględnić konieczność zmiany felg, wtedy taniej wyjdzie 4x100
W przypadku tylnych hamulców bez dorabiania mocowania do zacisku myślę że się nie obejdzie.
Tylne hamulce do mx-3 to temat nierozkminiony w Polsce za bardzo (o ile w ogóle). Jeśli nie ma czegoś na ten temat mx-3.com to nie wiem gdzie szukać infa. Jedyne co mi się udało ustalić to że podmianka hamulców tylnych to "strzasna rzeźba".
Właśnie rozkminiłem z jakiego wehikułu pasowałyby hamulce TYLNE do MX-3 Kwestia tylko odpowiedniego dopasowania zacisku, bo nie wiem jaki ma rozstaw mocowań, więc byłby potrzebny adapter, pytanie tylko jaki
Hebelki w swapie wychodzą z takich aut:
Przód - zwrotnice z 323F BA GT rozstaw 5x114.3, tarcze 320x25mm wysokość 49mm i zaciski 1-tłoczkowe z Mazdy 3MPS
Tył - tarcze 280x12mm wysokość 34mm nawiercone na rozstaw 5x114.3 i zaciski 1-tłoczkowe z Forda Mondeo III ST/2.2TDCi
Jestem z siebie dumny Teraz jest potrzebny tylko ochotnik, który podejmie się w swojej MX-3 wymiany piast na te z 5-szpilkami i takie hebelki No i potem napisze tu jakie ewentualnie komplikacje go przy tym swapie spotkały
Jak widać pasożytniczy związek Forda z Mazdą czasem wychodzi na dobre
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum