Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Lampy USA - modifikacja wiązki i montaż lamp tylnich
Wysłany: 2012-12-15, 19:51 Lampy USA - modifikacja wiązki i montaż lamp tylnich
Temat już kiedyś istniał ale nie był skończony i został usunięty więc zaczynamy od nowa.
Wiele osób chciało by mieć lampy z wersji USA bo o wiele lepiej wyglądają .
Niektórzy robią coś na wzór z lamp europejskich , ja zakupiłem oryginalne USA bo są dla mnie zajebi.ste.
Oczywiście tą przeróbkę instalacji możemy wykonać i w lampach EURO jeśli z nich zrobimy a'la USDM.
Jest ona nawet wskazana aby na przeglądzie diagnosta nas się nie czepiał o brak przeciwmgielnego.
I tu natrafiamy na problem ponieważ w nich nie jest przewidziane światło przeciwmgielne oraz jest trochę inna wiązka do żarówek.
Obie lampy mają po 4 żarówki. A Wersja europejska nie bo prawa ma tylko trzy oprawki.
Także aby cieszyć się lampami USDM należy przerobić wiązki przewodów.
Bierzemy stare i dokładamy do nich oprawkę albo zaopatrujemy się w oryginalne wiązki ( ja tak zrobiłem).
Ale to nie koniec.
Aby mieć pełen komplet świateł wymaganych przepisowo w naszym kraju należy przerobić jeszcze te wiązki w celu uzyskania również światła przeciwmgielnego.
Tu mały schemacik obrazujący bardziej o co chodzi :
Instalacja lampy USA a przerobionej
A tu różnica między Europejską a przerobioną
Dodam że obie lampy musimy przerobić w identyczny sposób.
To do dzieła
Bierzemy wiązkę pozbywamy się izolacji , i do odpowiedniego przewodu przylutowujemy diodę
Do drugiego przewodu drugą diodę
Wszystko najlepiej izolować koszulkami termokurczliwymi
Następnie łączymy razem diody
I dodajemy kolejny przewód zgodnie ze schematem
Z racji braku przewodu od przeciwmgielnego w oryginalnej wiązce należy dodać go. Wiązka od USDM nie ma w obu a EURO ma tylko w lewej więc należy dodać tylko do prawej. Najlepiej jest też zaopatrzyć się w drugą kostkę od lamp aby wyjąć z niej konektor ( pin ) i włożyć do naszej żeby nie rzeźbić i mieć kostkę z możliwością odpięcia.
Ja nabyłem taką kostkę z wystającym przewodem aby mieć do czego przylutować ( tu podziękowania dla XiJaro za nią )
Wkładamy pin do naszej
I łączymy z ostanim przewodem.
Wszystko ładnie izolujemy
I mamy gotowe przewody które można wpiąć bez problemu i niczym się już nie przejmować
A tu dla tych którzy nie mieli styczności z elektroniką i nie bardzo wiedzą jak taka dioda wygląda i jak ją podłączyć
Małe sprostowanie co do użycia diody.
Jest ona konieczna do poprawnego działania całego układu. Gdybyśmy jej nie zastosowali to przy włączeniu przyciskiem świateł przeciwmgielnych automatycznie zapaliły by nam się światła stopu wszystkie a tego byśmy nie chcieli.
Teraz przechodzimy do dalszej części bo to nie koniec przeróbek.
Choć ostatnia modyfikacja jest bardzo prosta to trochę czasochłonna.
Idziemy do samochodu, i demontujemy plastiki w bagażniku ( oba boczne i ten na pasie tylnym ). Ukażą nam się kostki od lamp i wiązki przewodów. Na tym etapie możemy już zdemontować stare lampy.
Wypinamy stare wiązki i podpinamy nowe.
Teraz musimy dodać przewód od światła przeciwmgielnego do prawej lampy bo oryginalnie go nie ma , jest tylko do lewej.
W tym celu znowu posłużymy się dodatkową kostką z której bierzemy konektor i wpinamy go w wolne miejsce.
Dolutowujemy przewód i przeciągamy go do kostki lewej lampy.
Na fotce jest to żółty przewodzik który przechodzi w czerwony
Gdy już jesteśmy po lewej stronie to odnajdujemy przewód od światła przeciwmgielnego.
Jak widać jest to niebieski
Należy go przeciąć, ale tak żeby mieć zapas po obu stronach, i odizolować końce przewodów
Teraz musimy połączyć wszystkie przewody. Można je zlutować , skręcić - co nie jest zbyt pewnym połączeniem, albo dać jakąś kostkę. Ja użyłem szybkozłączki WAGO bo miałem taką pod ręką .
Chowamy kostkę żeby nie przeszkadzała
I to koniec przeróbek i prac przy podłączeniu.
Teraz uzbrajamy lampy. Ja zakupiłem komplet nowych żarówek żeby mieć pewność że się któraś nie przepali zaraz.
Oczywiście przed włożeniem żarówek dobrze jest przeczyścić gniazda żeby był dobry styk i podsmarować jakimś smarem przewodzącym.
Teraz już tylko montujemy wszystkie plastiki bagażnika i zakładamy lampy.
Prace z powodu braków czasu i pogody trwały ponad pół roku. Lampy zakupiłem w listopadzie 2011, zimą przerobiłem wiązki a jakoś od maja lub czerwca ciesze się już działającymi lampami.
Ale co tu dużo gadać czas na efekty :
Pozycyjne:
Przeciwmgielne:
Stop:
A tu z założony oryginalnym trzecim światłem stopu:
To tyle!!
Dodam jeszcze ewentualnie jakieś fotki jeśli fajne zrobię .
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2015-02-22, 17:41, w całości zmieniany 3 razy
Czyli jest nie tak u mnie, ciekawe jeszcze coo ale zeby nie robić offtopu to powiem ze przydatny poradnik i fajne rozwiazanie ze stopem i przeciwmgielnym
Bardzo pomocna fotorelacja, dzisiaj w końcu się zebrałem i przerobiłem swoje wiązki z USA żeby było przeciwmgielne, z tym że nie mam możliwości lutowania kabli w samochodzie itp więc zrobiłem myk taki że przy kostce od lewej lampy mam wyprowadzony kabelek z konektorem od p.mgielnego a od prawej lampy mam 2 metry kabelka zakończonego konektorkiem żeby mieć dwa przeciwmgłowe i żeby nie musieć nic w instalacji samochodu przerabiać no i łatwiej tak było zrobić teraz jeszcze muszę tylko zamontować wszystko w aucie a z tym to pewnie zejdzie bo pogoda nie zachęca do dłubania przy aucie pod blokiem
z tym że nie mam możliwości lutowania kabli w samochodzie
A co ty chciałeś w samochodzie lutować Ja też nic w samochodzie nie lutowałem.
Wiązki lutowałem w pracy, przecież nie ma problemu ich zabrać.
A diód prostowniczych nie dawałeś jeśli nie to chu..nia bo będzie źle działać
ale rozwiń myśl ...
luki_92_92 napisał/a:
zrobiłem myk taki że przy kostce od lewej lampy mam wyprowadzony kabelek z konektorem od p.mgielnego a od prawej lampy mam 2 metry kabelka zakończonego konektorkiem żeby mieć dwa przeciwmgłowe i żeby nie musieć nic w instalacji samochodu przerabiać no i łatwiej tak było zrobić
Jestem ciekaw a nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli wytłumacz jakoś bardziej
i pochwal się efektami
Jak moglem nie dac diod prostowniczych jak cala przerobka wiazek usdm polega na dodaniu diod prostowniczych i kabla co jest pokazane w fotorelacji ktora bardzo mi sie przydala
Nie wiem zrozumialem ze przy doprowadzeniu kabelka do p.mgielnego z lewej na prawastrone trzeba przeciac kabel w aucie i sie dolutowac do niego z innym, najwidoczniej zle zrozumialem ja wyprowadzilem z kostki w wiazce lampy lewej kabelek idacy bezposrednio do lampy prawej zakonczony konektori zeby mozna bylo wymontowac jedna lampe czyli w sumie to samo tylko kabel do prawej lampy nie wychodzi z kostki w aucie tylko z kostki w lewej lampie ale wychodzi na to samo tylko ze kabel jest w wiazce lampy a nie w instalacji samochodu. Jak juz to zloze to oczywiscie jakies tam foto zrobie
No na przeglądzie chociażby, w razie kontroli policyjnej też mogą ci kazać włączyć chyba dlatego postanowiłem to zrobić bo przeróbka jest prosta i szybka a najwięcej czasu zabrało mi zebranie się żeby iść do sklepu po diody prostownicze co trwało pół miesiąca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum