Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Lampy USA - modifikacja wiązki i montaż lamp tylnich
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Lampy USA - modifikacja wiązki i montaż lamp tylnich
Autor Wiadomość
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-15, 19:51   Lampy USA - modifikacja wiązki i montaż lamp tylnich

Temat już kiedyś istniał ale nie był skończony i został usunięty więc zaczynamy od nowa.

Wiele osób chciało by mieć lampy z wersji USA bo o wiele lepiej wyglądają .
Niektórzy robią coś na wzór z lamp europejskich , ja zakupiłem oryginalne USA bo są dla mnie zajebi.ste.
Oczywiście tą przeróbkę instalacji możemy wykonać i w lampach EURO jeśli z nich zrobimy a'la USDM.
Jest ona nawet wskazana aby na przeglądzie diagnosta nas się nie czepiał o brak przeciwmgielnego.

I tu natrafiamy na problem ponieważ w nich nie jest przewidziane światło przeciwmgielne oraz jest trochę inna wiązka do żarówek.
Obie lampy mają po 4 żarówki. A Wersja europejska nie bo prawa ma tylko trzy oprawki.
Także aby cieszyć się lampami USDM należy przerobić wiązki przewodów.

Bierzemy stare i dokładamy do nich oprawkę albo zaopatrujemy się w oryginalne wiązki ( ja tak zrobiłem).
Ale to nie koniec.
Aby mieć pełen komplet świateł wymaganych przepisowo w naszym kraju należy przerobić jeszcze te wiązki w celu uzyskania również światła przeciwmgielnego.

Tu mały schemacik obrazujący bardziej o co chodzi :

Instalacja lampy USA a przerobionej


A tu różnica między Europejską a przerobioną


Dodam że obie lampy musimy przerobić w identyczny sposób.
To do dzieła

Bierzemy wiązkę pozbywamy się izolacji , i do odpowiedniego przewodu przylutowujemy diodę


Do drugiego przewodu drugą diodę




Wszystko najlepiej izolować koszulkami termokurczliwymi


Następnie łączymy razem diody


I dodajemy kolejny przewód zgodnie ze schematem


Z racji braku przewodu od przeciwmgielnego w oryginalnej wiązce należy dodać go. Wiązka od USDM nie ma w obu a EURO ma tylko w lewej więc należy dodać tylko do prawej. Najlepiej jest też zaopatrzyć się w drugą kostkę od lamp aby wyjąć z niej konektor ( pin ) i włożyć do naszej żeby nie rzeźbić i mieć kostkę z możliwością odpięcia.
Ja nabyłem taką kostkę z wystającym przewodem aby mieć do czego przylutować ( tu podziękowania dla XiJaro za nią )

Wkładamy pin do naszej


I łączymy z ostanim przewodem.

Wszystko ładnie izolujemy


I mamy gotowe przewody które można wpiąć bez problemu i niczym się już nie przejmować




A tu dla tych którzy nie mieli styczności z elektroniką i nie bardzo wiedzą jak taka dioda wygląda i jak ją podłączyć



Małe sprostowanie co do użycia diody.
Jest ona konieczna do poprawnego działania całego układu. Gdybyśmy jej nie zastosowali to przy włączeniu przyciskiem świateł przeciwmgielnych automatycznie zapaliły by nam się światła stopu wszystkie a tego byśmy nie chcieli.



Teraz przechodzimy do dalszej części bo to nie koniec przeróbek.
Choć ostatnia modyfikacja jest bardzo prosta to trochę czasochłonna.

Idziemy do samochodu, i demontujemy plastiki w bagażniku ( oba boczne i ten na pasie tylnym ). Ukażą nam się kostki od lamp i wiązki przewodów. Na tym etapie możemy już zdemontować stare lampy.

Wypinamy stare wiązki i podpinamy nowe.
Teraz musimy dodać przewód od światła przeciwmgielnego do prawej lampy bo oryginalnie go nie ma , jest tylko do lewej.
W tym celu znowu posłużymy się dodatkową kostką z której bierzemy konektor i wpinamy go w wolne miejsce.
Dolutowujemy przewód i przeciągamy go do kostki lewej lampy.
Na fotce jest to żółty przewodzik który przechodzi w czerwony







Gdy już jesteśmy po lewej stronie to odnajdujemy przewód od światła przeciwmgielnego.
Jak widać jest to niebieski


Należy go przeciąć, ale tak żeby mieć zapas po obu stronach, i odizolować końce przewodów


Teraz musimy połączyć wszystkie przewody. Można je zlutować , skręcić - co nie jest zbyt pewnym połączeniem, albo dać jakąś kostkę. Ja użyłem szybkozłączki WAGO bo miałem taką pod ręką .


Chowamy kostkę żeby nie przeszkadzała


I to koniec przeróbek i prac przy podłączeniu.
Teraz uzbrajamy lampy. Ja zakupiłem komplet nowych żarówek żeby mieć pewność że się któraś nie przepali zaraz.


Oczywiście przed włożeniem żarówek dobrze jest przeczyścić gniazda żeby był dobry styk i podsmarować jakimś smarem przewodzącym.

Teraz już tylko montujemy wszystkie plastiki bagażnika i zakładamy lampy.



Prace z powodu braków czasu i pogody trwały ponad pół roku. Lampy zakupiłem w listopadzie 2011, zimą przerobiłem wiązki a jakoś od maja lub czerwca ciesze się już działającymi lampami.

Ale co tu dużo gadać czas na efekty :

Pozycyjne:



Przeciwmgielne:




Stop:





A tu z założony oryginalnym trzecim światłem stopu:





To tyle!!
Dodam jeszcze ewentualnie jakieś fotki jeśli fajne zrobię .
Powodzenia.
Ostatnio zmieniony przez Makiaweli 2015-02-22, 17:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-12-16, 18:06   

a zdjęcia nie dzialają... :P
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-16, 18:28   

witek napisał/a:
a zdjęcia nie dzialają...


?? ?? ??

co masz na myśli , bo u mnie wszystko śmiga elegancko
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-12-16, 19:08   

Nie wyswietlaja mi sie tutaj, a wszędzie jest ok
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-16, 19:21   

Ja widzę
a inni też nie widzą czy tylko ty ??
inni wypowiedzieć się !!
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-12-16, 19:24   

Wszystko działa cacy
_________________

 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-12-16, 19:28   

Czyli jest nie tak u mnie, ciekawe jeszcze coo ale zeby nie robić offtopu to powiem ze przydatny poradnik i fajne rozwiazanie ze stopem i przeciwmgielnym :)

/sprawdź na innej przeglądarce może coś blokuje
 
     
domimir 
Klubowicz
domimir



Pojazd: 1.6 sohc '93
Piwa: 1 piwo
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 138
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-12-19, 19:46   

u mnie tez normalnie smigaja :)
_________________

 
 
     
michu_xD 

Pojazd: mx-3
Wiek: 30
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 12
Skąd: W-wa
Wysłany: 2012-12-28, 14:18   

super zrobiony poradnik <piwo>
aż chyba w końcu zrobię u siebie światła przeciwmgielne :D
 
 
     
luki_92_92 
BriaN


Pojazd: MX-3 V6 1994r.
Wiek: 29
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 179
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-10-03, 19:19   

Bardzo pomocna fotorelacja, dzisiaj w końcu się zebrałem i przerobiłem swoje wiązki z USA żeby było przeciwmgielne, z tym że nie mam możliwości lutowania kabli w samochodzie itp więc zrobiłem myk taki że przy kostce od lewej lampy mam wyprowadzony kabelek z konektorem od p.mgielnego a od prawej lampy mam 2 metry kabelka zakończonego konektorkiem żeby mieć dwa przeciwmgłowe i żeby nie musieć nic w instalacji samochodu przerabiać no i łatwiej tak było zrobić :) teraz jeszcze muszę tylko zamontować wszystko w aucie a z tym to pewnie zejdzie bo pogoda nie zachęca do dłubania przy aucie pod blokiem <killer>
_________________
**MX-3 EC 1.8V6 DOHC 24V '94**
**323F BA 1.5 DOHC 16V '98**

 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-04, 08:19   

luki_92_92 napisał/a:
z tym że nie mam możliwości lutowania kabli w samochodzie


A co ty chciałeś w samochodzie lutować ?? Ja też nic w samochodzie nie lutowałem.
Wiązki lutowałem w pracy, przecież nie ma problemu ich zabrać.
A diód prostowniczych nie dawałeś ?? jeśli nie to chu..nia bo będzie źle działać
ale rozwiń myśl ...

luki_92_92 napisał/a:
zrobiłem myk taki że przy kostce od lewej lampy mam wyprowadzony kabelek z konektorem od p.mgielnego a od prawej lampy mam 2 metry kabelka zakończonego konektorkiem żeby mieć dwa przeciwmgłowe i żeby nie musieć nic w instalacji samochodu przerabiać no i łatwiej tak było zrobić


Jestem ciekaw a nie bardzo rozumiem co autor miał na myśli wytłumacz jakoś bardziej ??
i pochwal się efektami
 
     
luki_92_92 
BriaN


Pojazd: MX-3 V6 1994r.
Wiek: 29
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 179
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-10-04, 09:03   

Jak moglem nie dac diod prostowniczych jak cala przerobka wiazek usdm polega na dodaniu diod prostowniczych i kabla co jest pokazane w fotorelacji ktora bardzo mi sie przydala :)
Nie wiem zrozumialem ze przy doprowadzeniu kabelka do p.mgielnego z lewej na prawastrone trzeba przeciac kabel w aucie i sie dolutowac do niego z innym, najwidoczniej zle zrozumialem :) ja wyprowadzilem z kostki w wiazce lampy lewej kabelek idacy bezposrednio do lampy prawej zakonczony konektori zeby mozna bylo wymontowac jedna lampe czyli w sumie to samo tylko kabel do prawej lampy nie wychodzi z kostki w aucie tylko z kostki w lewej lampie ale wychodzi na to samo tylko ze kabel jest w wiazce lampy a nie w instalacji samochodu. Jak juz to zloze to oczywiscie jakies tam foto zrobie :)
_________________
**MX-3 EC 1.8V6 DOHC 24V '94**
**323F BA 1.5 DOHC 16V '98**

 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-04, 15:02   

No mniej więcej rozumiem o co ci już chodziło , ja też nie lutowałem kabelka tylko go przeciąłem i dałem złączke WAGO
Ale jak kto woli
 
     
Bosaczek55 
Klubowicz



Pojazd: Mazda MX-3 2,5 V6 KL-DE:)
Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 225
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2013-10-04, 15:38   

hmm a ja przerabiając lampy calkowicie usunalem przeciwmgielne bo po co mi one :) sa gdzies wymagane ?
 
 
     
luki_92_92 
BriaN


Pojazd: MX-3 V6 1994r.
Wiek: 29
Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 179
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2013-10-04, 19:35   

No na przeglądzie chociażby, w razie kontroli policyjnej też mogą ci kazać włączyć chyba dlatego postanowiłem to zrobić bo przeróbka jest prosta i szybka a najwięcej czasu zabrało mi zebranie się żeby iść do sklepu po diody prostownicze co trwało pół miesiąca :D
_________________
**MX-3 EC 1.8V6 DOHC 24V '94**
**323F BA 1.5 DOHC 16V '98**

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions