Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - MX-3 RS - Swap
Witam wszystkich posiadaczy MX-ów Czterocylindrowych jak wiadomo V6 bardzo często są swapowane na KL czy KL-ZE... Nie zapominajmy, że nasze skromne 1,6 też można swapować ostatnio wpadłem na taki właśnie pomysł, żeby uzbierać kasę i zrobić taki zabieg u siebie... Z racji, że posiadam uboższą wersję silnikową, bo 1,6 SOHC, pewnie u mnie przeszczep będzie nieco trudniejszy... Chodzi mi po głowie taki oto silnik:
1,8 16V DOHC BP
Pojemnoć skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 114 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 4000 obr./min.
Moc nie zadowala... tylko 114 KM. Słyszałem o wersji 132 KM, ale nie wiem jaki to silnik i w jakich mazdach był montowany. Jeśli chodzi o sam swap, to może ktoś z was wie jak się za to zabrać i jakie części są potrzebne? i czy gra jest warta świeczki
Tak jak Ci mówie... Jedyne słuszne silniki dla nas to 4 generacja 323 BG
"Przełom" nastąpił w kwietniu 1991r. Przed tą datą wychodziły silniki bez sondy lambda, bez katalizatora i z większym stopniem sprężania (9.8:1) o mocy 137KM.
Później już tylko z lambdą, katem i stopniem sprężania 9.0:1 o mocy 128KM.
Ciekawym zabiegiem jest montaż skrzyni od GT 1.3 z lekkim kołem zamachowym... Podobno z autka wychodzi bestia....
Częste jest też turbienie takiego silnika (łatwiej te 128km)
Pojazd: MX3
Wiek: 35 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 196
Wysłany: 2010-09-29, 14:26
bawić się w zmianę silnika dla 114km nie ma sensu.. jedyne wyjście to zakupić tn o którym mówi chabas
_________________ If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
↵all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
Wlasnie nie sa tak strasznie slabo dostepne Często zdazaja sie takie Mazdy na sprzedaz za 1-2 tys zł... A można z nich wiele ciekawych rzeczy wyciagnac
Patrzyłem na allegro... ten silnik to rarytas, nie ma go na allegro... co ciekawe, ma podobną przepustnicę do 1,8 SOHC. Był montowany tylko io wyłącznie w 323 GT z tego co widzę.
To przykład silnika z forum mazdaspeed kolegi Jacek176:
Można popatrzeć jak nieźle się zbiera nawet... I podejrzewam, że ten silnik jest dosyć trwały w porównaniu do młodszych BP.
Dane techniczne 1,8 BP
Moc: 128 KM przy 6500 obr.
Moment obr. : 157 Nm przy 4500 obr.
stopień sprężania: 9
Pojazd: MX3
Wiek: 35 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 196
Wysłany: 2010-09-29, 15:04
albo zamiast cudaczyc kup mx3 v6 a swoja sprzedaj
_________________ If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
↵all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
To nie jest Rarytas Silnik jest czesto dostepny... Akurat teraz go nie ma...
Co innego jesli mowimy o BPT lub BPD....
Ten 128 konny silniczek jeszcze raz powtarzam jest czesto dostepny i to w kwocie kolo 700-1500zl... A caly samochod mozna za okolo 2tys spokojnie tez wyrwac... U mnie w miescie jezdza takie co najmniej 4
wiadomo ,że jak sie przywiążesz to ciężko, ale w sumie osiągi pewnie takie same jak przy K8 i tak jak chabas mówi, silniora z wersji GT nie jest ciężko dostać, gorzej właśnie z tymi od GT-R'a...ostatnio było na sprzedaż całe auto za 12k PLN...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum