Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - AWD
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
AWD
Autor Wiadomość
donbanditoo 
Klubowicz
Terror City



Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 133
Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-05-19, 18:19   AWD

Siem ;) Osobliwie usiłuje być dominatorem RWD jednak przy MX3 raczej FWD to zamało na RWD niejest zbyt stosowne jednak widziałem dużo wątków o AWD jednak zbyt mało szczegółów by co kolwiek ustalić w konkretach, a drodzy koledzy wałkowaliście te te tematy dużo dłużej, więc napewno znacie konkrety... a konkretnie interesuje mnie montaż skrzyni AWD wraz z przeniesieniem na tył oraz dłuższym zestawem przełożeń od 3go w góre do K8.
Wyszukuje tylko oznaczenia samochodów z sekrzynią AWD ale nic w konkrecie co by siadło, czy dużo jest dłubania, jakie przełozenia, i co zrobić z tymi przełożeniami by były dłuższe ( pisałem już własnie ze irytują mnie te króciutkie serie a jak juz zaczne grzebać w skrzyni to już wole polecieć po całości ;)
Także konkret:
1. Skrzynia którego wozu czy z pod jakiego silnika, byle dobrze dostępna.
2. Jak dużo dłubania by ją podpiąć pod serducho i jak wygląda sprawa wału i mostu.
3. Widze że jest możliwość przedłużenia biegów tylko niepisze jak to zrobić, chyba że dana skrzynia bedzie miała już dość wystarczające przełożenia.

I pytam serio, a nie jak połowa tjuningowców którzy myślą że stożek wystrzeli ich jak rakiete .. Kaska jest, chęci są, miejsce jest, 3 katronopaki 24-ech żubrów są do pomocy takze nic tylk ozebrać materia, dostateczną wiedze i działać ;)
p.s. wiem też że awd mazdowskie niesą zbyt żywotne ( tak sie naczytałem) ale to mnie mało interesuje ... poprostu chce AWD i już ;P
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-19, 18:32   

AWD to ciężki orzech do zgryzienia bo to juz spora ingerencja w konstrukcję samochodu aby zmieścić most i ja osobiście bez dużej wiedzy bym się nie brał za to .
Sporo może być też problemów ze zmieszczeniem wału i wydechu bo tam mało miejsca jest i wydech na zamówienie raczej do wykonania albo we własny zakresie
cięcie konstrukcji i spawanie
to tak na wstepie co mi się wydaje ale mam znikomą wiedzę o takich przeróbkach
 
     
donbanditoo 
Klubowicz
Terror City



Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 133
Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-05-19, 18:40   

robiłem calibre 4x4 z V6, między nią a mixem różnica jest tylko taka że istnieje oryginał 4x4 i łatwiej o części .. poza tym jest gdzie przykręcić dyfer, reszta do roboty.. na dobrą sprawe nawet skrzynie trzeba było dość mocno rzeźbić bo siadała tylko pod 16V... 2 tyg walki od zamawiania części po etap końcowy i dała rade ;) ( poza tym że wys...ała po 1,5k km korbowody ;D ale to już szczegół :P )

Własnie niechodzi mi o cięcie spawanie jako tako powiedzmy podłogi bo t owiem że bedzie rzeźba innej opcji niema tylko np. czy możliwa jest przekładka tylnej osi czy mostu ( czy most się zmieści względem rozstawu osi) jak wyczytałem dobrze z gsx-a bo w niej chyba jest napęd 4x4 i jak z dostępem cześci... o most wydech czy dyfer ( ewentualnie czy wcisne go przy baku) tak bardzo się niemartwie .. własnie gorzej ze skrzynią i odbiornikami napedu bo nigdzie niewidze żadnych szegółów co do samej przeróbki..
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-05-19, 20:05   

mx-3 bazuje na płycie 323bg nie wiem czy 323 BG GTX z napedem 4x4 nie będzie dobrym dawcą części powinno być wszystko zbliżone
_________________

 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-19, 21:42   

323 na pewno byłby najlepszym dawcą części ale bardzo mało tego jest i ciężko będzie znaleźć choć się zdarza ale z racji małej produkcji ceny nie są zbyt atrakcyjne.
Jeśli chodzi o most , wał itp to chyba taniej i szybciej z MX5 byś dorwał tylko nie wiem jak z rozstawem i innymi szczegółami
Ale jeśli dobrze zrozumiałem to ty chcesz z V-łki zrobiź AWD ? to już bardzej ciężko bo nie kojarzę żadej V-łki z mazdy z napędę 4x4 rzędowe silniki to były
Ewentualnie skrzynia z innego samochodu , celica gt4 któraś wersja , gsx

A tak się rozmarzyłem i pomyślałem żeby wstawić od 6 generacji celicy GT4 silnik z napędem to by była rakieta , można anglika tanio kupić i wszystki graty są od razu pod ręką
to by zapierda...ło :D :D :D :D
 
     
donbanditoo 
Klubowicz
Terror City



Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 133
Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-05-20, 13:39   

no własnie tak podczytywałem że wsio co było na awd to rzędówki dlatego też pytam czy aby taki przeszczep skrzynki byłby możliwy, w cali też własnie miałem V6 i problem z tym że skrzynia była z rzędówki i niebardzo wchodziła nieobuło się bez flanszy ale mimo to siadła, MX5 ma RWD hmm.. też by niebyło źle ale jakoś tak wydaje mi się zamałe to autko pod napęd na sam tył, no ale dalej jest zapytanie jak to wygląda w kwestii podczepienia go od Vke .. szukam takiego zestawu który może spasować bez wielu czasochłonnych zabiegów.. bo na upartego moge znaleźć byle co i wcisnąć tylko bedzie dużo modzenia a zależy mi na czasie i żywotności ( w mx5 jest silnik wdłuznie czy poprzecznie?)
_________________
Mx3 Targa Top .. bo lans musi być ! :D

S&D Pow!!
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-20, 14:08   

z tego co mi się kojarzy to w mx5 jest wzdłuż , a podczepienie do V-łki to będzie duża rzeźba , nie lepiej jakąś rzędówkę mocną wstawić ?
Bo te V-łki mazdy nie są zbyt super , dużo kombinacji przy nich jest i trwałością nie grzeszą
 
     
donbanditoo 
Klubowicz
Terror City



Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 133
Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-05-20, 14:52   

no własnie mam Vke dlatego z nią modze.. moc, dźwięk, niewiem własnie jak z żywotnościa ale mam ją po full remoncie dlatego wolał bym żeby została.. teraz przeglądam różności różne i zastanawiam się nad zarzuceniem samego reduktora pod tą skrzynie co jest .. tylko z tego co sie oriętowałem niejest zbyt mocarna no i przełożenia króciutkie ... także silnik bym zostawił i pomodził coś .. no chyba że sie wysypie no to wtedy już swap na coś mocniejszego .. bo tu już trzeba liczyć się większą kaską .. na sam napęd tak dużo nieidzie tym bardziej bez hydrauliki bo w oplu miałem jeszcze hydro do roboty .. przeglądam i oglądam .. i widze że dużo osób wypowiada się na tamat skrzyni z celiki .. tylko jak ona się ma do montażu znowu bo tak czytam że dużo problemu niema tylko wszystko dotyczy 16V
.. jak siewkurze to podziabie w serii długą piątke i reduktor z crv .. on jest na tyle mały że wszędzie się wciśnie tylko wałek trzeba będzie zmienić i skrzynie podziurawić troche .. i potem tylko pytanie .. blok na rwd czy samodzielne dziabanie przegubów.. jak sie zacznie sypać wszystko to bede z siebie dumny hahah :D i wtedy dopiero bede myślał nad nowym blokiem i wtedy już pewnie polece w komplet .. ale narazie chciałbym sienia pobawic i zobaczyć co idzie z niej wykrzesać tak jak stoi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions