Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Car Audio
Na podstawie poradnika Bartka Nazara oraz własnych doświadczeń...
1. Dlaczego nie instalować głośników z tyłu samochodu...
Instalacja taka nie jest polecana ze względu na słabe walory brzmieniowe oraz wprowadzanie zakłóceń do przedniego zestawu. Jest to spowodowane większą drogą, którą musi przejść zarówno sygnał jak i później dźwięk w powietrzu... Dźwięk z przedniego oraz tylnego zestawu nakłada się na siebie lecz z innym opóźnieniem, co całkowicie burzy scene dźwiękową, która to powinna być zawsze z przodu pojazdu.
Dodatkowym minusem jest brak szczelnych komór oraz słabe warunki pracy. Całość mocowania z tyłu jest dość mierna i podczas pracy głośników występują drgania (w MX3 głównie zamek klapy... Ale również wszystkie inne plastiki w bagażniku).
Kolejną sprawą jest to gdy posiadamy w bagażniku Subwoofer, może być on mniej odczuwalny ze względu na znoszenie się fal.
Jedyną opcją żeby mimo wszystko instalować system z tyłu jest maksymalne jego ściszenie...
Często widać jak gość, który ma w swoim samochodzie 2 głośniczki i czasami jakiś tam wzmacniacz pakuje kondensator... Po co?? Bo ładnie wygląda ;D Najczęstsza odpowiedz...
Kondensator jeset elementem buforującym spadki napięcia, W momencie gdy dysponuje on ładunkiem wyższym niż ten, który jest obecny w sieci, to oodaje on swój, co zapobiega spadkowi napięcia w sieci...
Spadki napięcia mogą być spowodowane:
Małą średnicą przewodów
Za dużym poborem prądu w stosunku do wydajności akumulatora/alternatora
Kondensator może jedynie pomóc w przypadku drugim (za małe przewody nalezy koniecznie wymienić!!!)
Większość tańszych kondensatorów należy podłączyć do ładowania przed instalacją w samochodzie!!
Kondensator musi być zainstalowany jak najbliżej wzmacniacza (podłączamy plus do plusa i minus do minusa)
Kondensator 0,5F wystarczy dla wzmacniacza 500W (RMS)
Dodam cos z swojego doświadczenia dla tych, co mają głośniki w Systemie trzydrożnym: Jesli chodzi o kondensatory , to dodam, że filtrują fale o odpowiedniej częstotliwości, gdy damy kondensator rzędu 2 mikroFarad bedziemy słyszeć bardzo wysokie dźwięki, im mniejsza pojemność tym wyższy dźwięk, przydatne są one w głośnikach wysokotonnnych. Ja mam u siebie w samochodzie zwrotnice mojej roboty i bardzo fajnie gra, gdy pobawimy sie w dobór odpowiednich kondensatorow możemy uzyskać bardzo ciekawy efekt gdy mamy trzydrożny system głośników w samochodzie i niezbyt dobrej jakości radio do głośnika niskotonowego cewka plus duży kondensator jak pisał Chabas i dźwięk czysty jak łza. Polecam
3. Instalacje
Do poprawnej instalacji zestawu CA w samochodzie potrzebne jest wytłumienie przednich drzwi... Stanowczo poprawia to jakość dźwięku w kabinie samochodu.
a. Radio + Przedni zestaw odseparowany
Podstawowy zestaw CarAudio, zapewne dużo lepszy niż oryginalne rozwiązanie.
2 woofery + 2 tweetery często połączone zwrotnicą...
b. Źródło + wzmacniacz dwukanałowy + zestaw odseparowany
Bardzo ciekawa propozycja dla ludzi, którzy nie chcą wozić skrzynki w bagażniku...
c. Źródło + wzmacniacz trzy-czterokanałowy + zestaw + subwoofer
Przed długi okres czasu właśnie taki zestaw miałem... Bardzo polecam, praktycznie starcza dla większości użytkowników CA. Dobre brzmienie i prosta instalacja... Najczęściej dwa kanały obsługują przód i ostatni/lub dwa zmostkowane podłączone pod subwoofer...
d. Źródło + czterokanałówka + monoblok + zestaw + subwoofer
Praktycznie to samo co wyżej tylko w lepszym wydaniu (właśnie teraz coś takiego instaluje)... Przód bi-amping, i osobny wzmacniacz na subwoofer... Pełna kontrola nad głośnikami
No i najwyższa półka
e. Żródło + wzmak czterokanałowy (ewentualnie dwa dwukanałowe) + monoblok + zestaw trójdrożny + subwoofer
Przód w bi-ampingu... Midrange + tweeter na dwóch kanałach, na pozostałych dwóch woofery i monoblok do subwoofera. Bardzo profesjonalny i zaawansowany zestaw
Tuba
Najczęściej z kartonu lub PCV... Niepoprawny i dudniący dźwięk, który wynika z powstania fal stojących wewnątrz obudowy... Mało sztywna i ograniczona pojemnością... Najgorsze rozwiązanie dla subwoofera...
Siemka ja będę montować w pazdzierniku swoje Car audio jak ubezpiecze i wszystko zrobię w samochodzie to będę montował znowusz swój sprzęt
A mam video radio z firmy naviheaven 60W X 4 Ekran 3,5 cala kabli jest dużo jest
mam do tego tuby jedną 300 w i drugą 300 w ale w poprzednim samochodzie coś mi sie stało ze wzmacniaczem i jak go nie naprawie to kupie wzmacniacz 600W lub 800W wzmacniacz jest tylko dla tub a głośniki przednie gwizdki i soprany ktore będą na tynej półce będą podłączone do radia bo radio pociągnie małe głośniki Co myślicie na te moje montowanie ? Jakies rady ? coś zle , dobrze ?
Odświeżę temacik.
Posiadam prosty sprzęt CA: Radio Sony XPlode S22, z przodu zestaw odseparowany woofer Pionieer + tweeter, a z tyłu w półce elipsy 6x9 Peiying 150W (nie piszcie, że chińszczyzna itp. - mi wystarczą=P.
Zestaw gra ładnie i w ogóle, ale od 22 vol. na radiu (max. 30) tył lekko charczy, przód już od 20. O słuchaniu na max nie ma mowy. Głośniki z przodu nie są nowe, po poprzednim właścicielu, ale nie wiem ile już tam służą, a z tyłu kupiłem nie dawno. Czytałem trochę na necie, że głośniki mogą charczeć bo radio daje za słabą moc. Najlepiej przeczytajcie sobie: http://www.profet.pl/67,naglosnienie-tylne
Podtemat: Wzmacniacz do tylnych głośników. (Ogólnie bardzo ciekawa stronka odnośnie CA - może komuś się przyda).
Mało się znam na elektronice, więc pytam Was, czy to jest prawdą co tam piszą??
Czy dzięki temu uzyskam lepszą jakość dźwięku, głębszy bas itd.
Niektórzy też piszą, że montowanie głośników w półkę mija się z celem??
Audiofilem to ja nie jestem, ale mam dla ciebie kilka rad, skoro nie masz nic na niskie tony czyli jakiejś tuby/skrzyni basowej a na basie ci zależy to w tylnej półce zamontuj sobie jakieś jaja albo pochodne, (juz masz oki) co do montowania głośników z tyłu, mija sie to z celem jeśli idziesz w jakość , wtedy tworzy się pogłos akustyczny czy jak to zwą.
Pisze że ci charczy, radio masz już na tranzystorach mosfet i ono już ma jakąś moc , ale pierwszą rzeczą którą powinieneś zrobić to kable, najpierw zasilanie lepszym przewodem (najlepiej miedź beztlenowa) do radia bezpośrednio pod aku (przez bezpiecznik oczywiście ) a potem lepsze kable do tyłu , przód możesz sobie odpuścić z racji trudności w przejściu kabli do drzwi. Przygasa ci radio na basie jak dasz głośniej??
_________________ Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
Też audiofilem nie jestem, jakość to drugoplanowa sprawa, bardziej mi zależy na głośności i czystym i głębokich tonach niskich. Radio nie przygasa - w żadnym wypadku. Przewody mam poprowadzone dobre: miedziane, dość grube, ale nie wiem czy beztlenowe. Te co był oryginalnie z głośnikami to jakiś zwykły drucik - chyba aluminiowy =) oczywiście go nie wziąłem pod uwagę.
Spróbował bym tego co piszą na tej stronie, czyli zastosowanie wzmacniacza do tylnego zestawu.
Dzięki za rady kt65c453.
Jak ktoś by miał coś do powiedzenia w temacie, to zapraszam.
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Moc tuby polecam w granicach 300W - 500W RMS. Chodzi o to, żeby był jakiś zadatek mocy, która i tak wyregulujesz wzmacniaczem/radiem. Miałem tubkę 150W i chodziła prawie na pełen opór, bo to jednak mała moc, żeby dać dość solidny bass. Skończyło się na tym, że głośnik zaczął charczeć ... i tak zmieniłem na skrzynie 300W, którą sam zrobiłem na głośniku 25cm. Na pełnej mocy słychać każdy plastik ale słucham na około 50-60% i przez to głośnik nie dostaje po dupie, a ja mam wystarczająco miły bas dla ucha. Ważna też jest średnica głośnika. Minimum 20cm, najlepiej 25/30cm.
No i najważniejsze, to budowa subwoofera. Celuj w skrzynię, bo z tuby nie uzyskasz dobrej jakości brzmienia. Tu masz link do ciekawej stronki na temat CA: http://www.profet.pl/66,c...dnik-subwoofery
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
ja mam sony x-plaud 200wat z przodu ,,,,,z tyły 30cm kendoody 250 wat i trube jbl z podwójnym glośnikiem i cłkiem to całkime gra : ale mało mi mocy wiec postanowiłem zmienic to na skrzynie alpine plus dobry wzmacniacz i to bedzie juz grało i buczało hehe
Witam ! jestem świeżym posiadaczem Mazdy mx3 i planuje powoli wdrażać w życie plan wstawienia car audio kompletnego. Najpierw jednak chciałbym wymienić same głośniki przednie pod zwykłe radio ze względu ograniczonego budżetu. I tutaj pytanie, co polecacie ? Interesuje mnie delikatny bas i żeby nie trzeszczały przy głośniejszym odsłuchu. Wyczytałem, że tylnych nie ma sensu montować w ogóle, bo psują efekt dźwiękowy, czy to prawda ?
Wszystko zależy od budżetu...Przede wszystkim drzwi powinny być wygłuszone daje to że głośnik gra o wiele wiele leppiej. Na sam przód proponował bym głośniki odseparowane Hertza posiadam zestaw HSK 165 i naprawdę gra bardzo przyjemnie. Do tego jakiś subwoofer z dużym głośnikiem 25-30cm i wzmacniacz monoblock który by to obsłużył. Co do głośników z tyłu jest dużo spekulacji są radia w których można opóźnić docieranie dzwięku tylnych głośników i cały zestaw dociera do ciebie z jedną falą To tak w skrócie. Na dobry przód musisz wydać coś koło 500zł to i tak jest mały procent sumy z całego car audio.
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
scaliłam temat bo sarenka9919, niech przeczyta regulamin jeżeli chodzi o głośniki to ja mam Magnat jedna z lepszych firm i jestem z nich zadowolona dają rade
_________________ Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków .... pojeździć się da ale czegoś brakuje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum