Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Kilka problemów w MX3
Witam wszystkich od wczoraj posiadam MX3 1.6 16v SOHC 88km + LPG
Mam z nią kilka mankamentów:
1.Gdy wrzucam wsteczny wszystko jest ok ale nie świecą się światła z tyłu.
2.Elektryczne szyby i szyber dach chodzą dość wolno,aczkolwiek tylko szybą trzeba lekko pomagać się zamknąć.
3.Silnik jest cały zalany olejem sprzedający stwierdził że to uszczelka pokrywy zaworów (kupiłem nową aczkolwiek nie wiem skąd jeszcze ew. może lać olejem).
4.Silnik nie dymi i nie kopci prócz tego że po nim lele olej. Jest zalany 15w40 czy zmieniać go na 10w40 ?
5. Po odpaleniu po nocy miał 2.5 tyś obrotów tak ze 30 sekund i dopiero zeszły do 900.
6. Czy te silniki z dołu tzn od 1 do 1.5 tyś obrotów są tak mułowate ?
7.Przy tankowaniu benzyna muszę bardzo wolno ją lać bo odbija pistolet cały czas...
8. Jak umyć silnik i na co bardzo uważać bo jest cały zalany olejem po głowicy,bloku i skrzyni.
czym może być to spowodowane ? i jak ew. naprawić /czy to normalne itp
Ponieważ pierwszy raz w życiu posiadam Mazdę
Na kilka pytań mogę odpowiedzieć:
1. Żarówka sprawna?
2. Był temat na forum, trzeba bodajże wyczyścić i przesmarować mechanizmy, ale byś musiał poszukać.
4. 15w40 to najniższa półka, do MX-3 zalecany co najmniej 10w40 z/w na hydrauliczne popychacze - pewnie nie bez potrzeby poprzednik wlał 15w40 skoro piszesz, że leje się po silniku - a ile Ci pali go na 100km? Zanim cokolwiek zainwestujesz w auto, zbadaj dokładnie temat motoru, żebyś nie ładował kasy w błoto.
6. Od 1 do 1.5 tyś to nie ma szans żeby się zbierał, tym bardziej SOHC - to nie diesel z turbo chyba, że na 1 biegu to od 0 ciągnie
7. To akurat problem pistoletu, bo też tak mam na niektórych stacjach.
"Ponieważ pierwszy raz w życiu posiadam Mazdę" - Mazda to samochód jak każdy inny z tamtego okresu - lepiej napisz, czy posiadałeś jakiekolwiek auto?
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
1. Jutro sprawdzę żaróweczki i dam znać.
2.kupiłem już smar sylikonowy.
4.Ciężko powiedzieć ile go bierze bo narazie dolałem literek bo mało było a autem zrobiłem ze 200km narazie.
6.Ok rozumiem
7.Sprawdzę z tym pistoletem.
Aut trochę miałem min. Corsa B 1.2 , CC 700 , Fiesta mk3 1.1 , Polo 6n2 1.4 16v , Ibiza II FL 1.4 8v , Vectra B 1.8 16v,CC Sporting 1.1 , Corsa B 1.7D isuzu no i teraz Mazda MX3
Sprzedający zapewniał że auto jakieś -50 tyś temu miało remont silnika i cieknie z tej uszczelki i powiedział że dobrze by jej te 10w40 zrobiło napewno , Silnik się nie dymi i nie przegrzewa. Gaz do odcięcia i zero chmurki po nocy także nic. Przesadziłem troche że olej kapie on się poci tylko bo plam nie zostawiam.
Jest tego jak na 3 lata prawko
Dziś zrobiłem uszczeleczkę pod pokrywą zaworów i narazie nie cieknie ,stara była sztywna oraz pociapana sylikonem .
Szyby zapsiukane sylikonem otwierają sie dosyć fajnie teraz.
Szyber dach ktoś naoliwił tawotem chyba.... czyszczenie do czystego prowadnic i sylikon i śmiga.
Żarówki z tyłu wszystkie nowe a wstecznego nie ma gdzie szukać dalej ?
Jeli chodzi o wsteczny to możesz sprawdzić czujnik w skrzyni, ew. upewnić się, że konektor łšczšcy czujnik z resztš wišzki (taki biały) jest na pewno połšczony, dla pewnoci możesz go psiuknšć jakim kontaktem itp.
U mnie konektor był rozłšczony, bo po spięciu wsteczny wiecił się cały czas, poprzedni właciciel chyba w taki sposób rozwišzał problem zamiast wymieniać czujnik.
15w40 po remoncie to dziwna sprawa. Ja lałem taki u siebie na okres docierania 500km, ale później syntetyk. Jak na 3 lata, to miałeś trochę tych taczek moja MX-3 jak na razie pierwsza i jedyna od 4 lat
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Stwierdził że po remoncie zalał taki i że powinien max 10w40 i żeby go zmienić ,oleju nie bierze jak narazie zero dymka przy 6500tyś. w tym tygodniu przejdę na Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40 + przed zmianą płukanka układu olejowego też z Liqui Moly.
I zostaje zrobić przegub i można jeździć i drobnostki poprawiać z czasem.
Ponawiam zaznaczył by ktoś gdzie dokładnie idzie kabel od czujnika do kostki od wstecznego ?
[ Dodano: 2016-12-16, 16:52 ]
1.Wsteczne światła zrobione winna okazała się kostka której się pozbyłem odcinając kostkę całkowicie i zwarłem na krótko i zaizolowałem koszulkami termokurczliwymi.
2.Szyby i szyberdach nasmarowane sylikonem do uszczelek -działają dobrze.
3.Winna okazała się uszczelka pod pokrywą została wymieniona.
4. W najbliższym czasie zaleję silnikowi 10W40 z Liqui Moly.
5.Brudna przepustnica oraz krokowy,będzie cieplej to się zrobi.
6.Mulenie może być przepływka do wymiany
7. Problem narazie pozostaje bo na LPG to żadko kiedy tankuję benzynę
8.Silnik Umyłem ZMYWACZEM DO HAMULCÓW/BRAKE i jest czysty już.
Nowe odkrycia dot. 'remontu' Silnik był prawdopodobnie wymieniany ponieważ ma oznaczenia pisane tym mazakiem do opisywania części.
Dowiedziałem się od mechanika że miała przeszłość wypadkową bo jest przesunięty 3/4 cm przód niż normalnie powinien być bo nie da się założyć halogenów ze wzmocnieniem oraz podłużnica jest pokrzywiona (nie wyciągali tego) i zrobili to dla sztuki...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum