Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Modyfikacje 1.6 SOHC
Chciałem spytać, czy wiecie jak można modyfikować 1.6 SOHC?
Chodzi o podnoszenie KM i Nm
Widziałem na forum ciekawie modyfikowany model djArias miał ale 1.6 DOHC.
Wiem, że ten silnik SOHC jest dość prostej konstrukcji, bardzo wytrzymały itd.
W serii nie wysilony. Liczyłbym na waszą pomoc w tej sprawie.
Chciałbym wiedzieć, co po kolei robić, jakie koszty każdej rzeczy i jakie efekty.
SWAP mnie nie interesuje bo to łatwizna.
Ja bym chciał coś zrobić z tego co mam bo to jest sztuka
Dzięki z góry!
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Wg mnie na zdrowy rozsądek wchodzi w grę:
- Cold Air Intake
- inny układ wydechowy
- kolektor 4-2-1
- można ewentualnie pobawić się w zmianę AFR-a, ale wątpię, by to dało jakieś zauważalne efekty
Wałku z tego co wiem ostrego nie ma, chociaż Slyszalem że ktoś próbował z nim walczyć, ale jakis problem był potem
- ewentualnie mozna sie pokusić o polerkę kanałów i N2o
Podsumowując - raczej w domowych warunkach nie przekroczysz 100-110 KM chociaz ja też zawsze chcialem podnieść moc wlasnie w B6-ME.
Wg mnie na zdrowy rozsądek wchodzi w grę:
- Cold Air Intake
- inny układ wydechowy
- kolektor 4-2-1
- można ewentualnie pobawić się w zmianę AFR-a, ale wątpię, by to dało jakieś zauważalne efekty
Wałku z tego co wiem ostrego nie ma, chociaż Slyszalem że ktoś próbował z nim walczyć, ale jakis problem był potem
- ewentualnie mozna sie pokusić o polerkę kanałów i N2o
Podsumowując - raczej w domowych warunkach nie przekroczysz 100-110 KM chociaz ja też zawsze chcialem podnieść moc wlasnie w B6-ME.
Kubik 100-110KM zamiast 88 to już coś:)
Tylko jaki może być koszt pokolei tego co wymieniłeś z montażem itd?
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Dolot - 500 zł gotowy
Kolektor na zamówienie - 500-1000 zl
Ustawienie AFR- na własną rękę
Wałek- na zamówienie pewnie ponad 1000 zł
Polerka kanałów - na własną rękę
Jednym słowem koszty cie zjedzą i dlatego ludzie decydują sie na Swap do tego dochodzi znalezienie kogoś, kto wogole podejmie się wykonanie wałka i kolektora
Jednym słowem koszty cie zjedzą i dlatego ludzie decydują sie na Swap
Mhm, rozumiem....a koszty SWAP na 1.8 DOHC 128KM (czy ileś tam) razem ze wszystkim w jakiej kwocie się mogą zamknąć?
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Paco wie dokładnie zapytaj jego on nie dawno swapował.
OK Szymeek dzięki za info
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Jak miałem mx-3 SOHC to pisałem do Świątka w sprawie ostrego wałka, dostałem odpowiedź że nie ma problemu a koszt to około 700 zł chyba.
Warto jeszcze zrobić lekki zamach co wymusi ustawienie kompa by obroty na postoju nie falowały. CAI to podstawa, 4-2-1 , no i ostatecznie TURBO.
lekki zamach nie wiem czy powoduje falowanie obrotów
jeśli silnik i sterowanie nim jest ok to nie powinien falować
ale napewno szybciej schodzi z obrotów ale też szybciej się na nie wkręca
A tak z ciekawośći jeżeli już jesteśmy przy modyfikacjach SOHC, orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt kupna 1.8 BP razem ze wszystkimi pierdołami do swapa?
Zapytaj Paco, on ostatnio robil swap. Co do ostrego wałka, ja bym się bał wstawić go do B6-ME. DjArias kiedys dał kupę kasy za wałki do DOHC i potem chcial je przedać - do dziś zastanawiam się czemu.
Sprzedawał je bo mazda już wtedy szła na sprzedaż a za wałki wyciągnął by dodatkowe 1400 zł .
Jeżeli zrobisz lekki zamach i potem go wyważysz nie powinny falować obroty. A większość o tym zapomina i daje swój zamach do jakiegoś tam tokarza i zjeżdża 70% wagi początkowej, nie raz widziałem jak przez zbyt lekki zamach urywa się on.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum