Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Paco
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kubik
2011-10-07, 20:51
Paco
Autor Wiadomość
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-09-30, 17:45   Paco

Witam,

Postanowiłem w końcu przedstawić moją drugą Madziulę :)

Zwie się "Czarnula" :D jest z 95r niegdyś posiadała pod maską standardowy silnik DOHC 107KM - to się zmieniło :D . Kupiłem ją przede wszystkim z myślą o SWAP'ie... ze względu, iż buda była w doskonałym stanie czego nie można powiedzieć o silniku któremu uszczelniacze odmówiły posłuszeństwa. Choć na mocy jakoś szczególnie nie straciła to po roku w końcu postanowiłem wrzucić mocniejszy silnik z 323 BG GT 1.8 BP 128KM i tak o to jest:

Zaraz po wyciągnięciu starego serducha:

Już po SWAP'ie z drobnymi modyfikacjami:


Polecam tego typu rozwiązanie wkręca się nad wyraz szybko i frajda z jazdy jest zdecydowanie większa ;)
Odpowiem przy okazji na kilka pyt. które co chwilę padają odnośnie SWAP'u ;)

SWAP obejmował kpl. tzn:

1. silnik z GT '91r 128KM 1.8 z kat
2. skrzynia ori GT+łapy
3. półosie,
4. wiązkę elektryczną silnika,
5. komputer i przepływkę.

Dodatkowo dostałem gratis wiele innych dupereli z komory silnika.

Co do kosztów:
Zapłaciłem 1200zł+przesyłka za kpl do SWAP'a.

Do kosztów należy doliczyć przekładkę - robociznę od 500 do 1000zł zależy gdzie i u kogo :)
Mnie sam SWAP silnika łącznie wyniósł 2000zł.

Wypadało by również w późniejszym czasie wymienić:
- wydech na GT który jest nieco szerszy fi 50mm ( chyba ,że masz nowy ori to zostaw )
- pompę paliwa z 1.8 GT lub walbro np. 190l/h

Co do remontu - takowego nie robiłem nie było niestety czasu oraz kasy na tyle... W przyszłości może coś tam zrobie aczkolwiek narazie silnik jest ok. Niebawem wizyta na hamowni i się okaże ile w tym prawdy ;)


Napotkane problemy:

W zasadzie ich nie ma jeśli posiadasz obecnie silnik SOHC 88KM - prawie wszystko p&p ;)

Drobny problem to inne łączenie pręta do skrzyni biegów oraz obijanie trochę o wydech (katalizator). Wystarczy śrubę z łączenia pod innym kątem przykręcić, kata nieco na bok przesunąć lub troszkę niżej - ja po prostu wstawiłem przelot zamiast kata i nie było problemu.

Mając silnik DOHC 107KM dochodzi jeszcze zmiana licznika na ten z wersji SOHC wraz z linką prędkościomierza oraz trzeba zastosować dłuższe łączenie przewodu z nagrzewnicy.

Dane techniczne po SWAP'ie:

Pojemność: 1840 cm3
Silnik: BP 1800/ 4-CYL. 16-zaworowy, DOHC.
Moc: ok. 128KM/6500
Moment obrotowy: ok. 157/4500
Przysp. 0-100 km/h ok. 8,4sek
Nadwozie: EC
Kolor: PZ Brilliant black
Rok produkcji: 30.05.1995r ( silnik z 91r )
Zużycie paliwa: średnio 10.00 l/100km
Rodzaj paliwa: PB95 choć czasami 99+

Wyposażenie:
Elektryczne szyby,
Elektryczne lusterka,
Elektryczny szyberdach,
Wspomaganie kierownicy,
ABS,
Centralny zamek,
Alarm,
Immobilajzer,
Regulowana kolumna kierownicy.
Alufelgi: AEZ Radon 7,5x17"
Opony: przód 205/45/17 Toyo Proxes T1R, tył 205/45/17 Dunlop SP SPORT 01.


Moje modyfikacje/wymiany:
Pełne ospojlerowanie z wersji MX-3 V6,
Rozpórka przód na kielichy ori z MX-3 V6,
Podświetlana podłoga na niebiesko,
Wymiana tarcz przód/tył na TRW oraz klocków przód/tył,
Amortyzatory: KAYABA przód/tył,
Springi: seria,
Kable: WN NGK + świece NGK,
Białe kierunki boczne od Punto 1,
Brak pomarańczowego filtra w kierunkach na zderzaku,
Zaciski hamulcowe pomalowane na czerwono,
Licznik oklejony folią 3M Carbon+aluramki,
Środkowa konsola w 3M Carbon jak i wew. klamki oraz panel sterowania szybami,
Nawiewy oklejone również folią 3M imitacją drapanego aluminium,
CAI Simota+modyfikacje, [in progress]
Układ wydechowy 2,25'-2': Kolektor 4-1 PACESETTER, 2x tłumik przelotowy RM Motors, Końcowy Twin Loop RM Motors. [in progress]
… cdn.

W planach:
ECUMASTER DET3,
Klamki wew. z 626 po lifcie ( chrom ),
Odświeżenie lakieru,
Obszycie skórą kierownicy oraz gałki, [in progress]

oraz być może w odległej przyszłości
Sportowe sprzęgło,
Sportowe wałki, tłoki, regulowane kółka rozrządu...
...


Obecnie wygląda tak moja Czarnula:





Fakty:

Kompresja 12 / 11.5 / 11.5 / 12

oraz wynik wizyty na hamowni:




Jak na silnik z 91r nie jest źle aczkolwiek moment prawdopodobnie stożkiem przegoniłem :P

UPDATE 8.03.2012r Wydech:

Obiecywane info odnośnie nowego wydechu zatem w końcu pospawane oraz zamontowane :D
Jestem nad wyraz zadowolony z dzwięku jest w końcu cicho, a zarazem przelotowo :) Co do mocy niewiele więcej przybyło aczkolwiek patrząc na to ,że wcześniej też był przelot to wzrost mocy głównie zawdzięczamy kolektorowi.

Dla przypomnienia wpadł:
Kolektor 4-1 Pacesetter z Forda Escorta GT, katalizator sportowy AWG, tłumik środkowy przelotowy RM MOTORS, tłumik końcowy przelotowy RM MOTORS Twin Loop. Na rurach, od kolektora 2,25' do 2' na końcowym.

Fotki kolektora zaraz po wymianie oraz krótki filmik ukazujący "walory" dzwięku przy 2 tyś, 4tyś i 6tyś rpm.





Trochę dymi w końcu zimno i świeży wydech aczkolwiek to nie zmienia faktu , że łyka trochę oleju :]

http://youtu.be/XiMcpcvJmX4

oraz wyrocznia w postaci wykresu z hamowni przed i po wymianie :)

Było: 122,6KM @ 6656 rpm; 143,3 Nm @ 5129 rpm
jest: 126KM @ 6674 rpm; 147,5Nm @ 5290 rpm



Do ogarnięcia w dalszym ciągu CAI i koniecznie zapłon oraz spadki napięcia na pompie do tego jeszcze dojdzie ECU Master Det III i na lato będzie powyżej 130KM ;) a docelowo za rok 150KM :P

Pozdrawiam, Paco :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Paco 2012-03-08, 18:24, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
     
Misiek 
PAN I WŁADCA FORUM

Pojazd: Mazda 323 f ba 1.5
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-30, 17:55   

<piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> Brawo Paco śliczna Czarnula :)
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-09-30, 18:07   

No nareszcie ujawniłeś czarnule. Wygląda super jeździ pewnie jeszcze lepiej :D . Powodzenia w dalszych modach i do zobaczenia na następnym spocie.


ps
gdzieś już widziałem tą zieloną mazdę obok,
aha i chcę takie felgi pod choinke :D
_________________

 
 
     
Borek 

Pojazd: mx3
Piwa: 1 piwo
Wiek: 34
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 334
Skąd: Czarny Bór
Wysłany: 2011-09-30, 18:10   

Piękna <piwo> Mam nadzieję, że i w mojej na drugi rok zawita takie serducho <spoko>
Wrażenia z jazdy na pewno dużo większe niż przy 88 kobyłkach :) Taki BP na pewno K8 by pogromił. Może w przyszłości jakieś turbo by wrzucił ;) Był by masakrator :)
tak na zachętę:
http://www.youtube.com/watch?v=Cc07PuPh-2U
 
     
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-09-30, 18:18   

Dziękuję Panowie :D Co do Turbo to raczej nie... Czarnula ma służyć na co dzień, ewentualnie w przyszłości NOS ;) :P

[ Dodano: 2011-10-03, 20:29 ]


Po myciu trzeba było ten fakt uwiecznić ;)

P.S. Podziękowania dla Presco za sprzęt do zdjęć :D
_________________
 
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-10-24, 16:25   

Znalazłem jeszcze jedną fotkę :)

_________________

 
 
     
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-02, 16:10   

Panowie o to obiecywane zdjęcia niestety robione kalkulatorem :( Coś tam widać aczkolwiek zdecydowanie lepiej na żywo to wygląda. Generalnie polecam jeśli ktoś chce troszkę odświeżyć wnętrze oraz licznik. Do oklejania zakupiłem folie firmy 3M CARBON DI-NOC 3D CA - 421.















_________________
 
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-11-02, 16:48   

Paco, trzeba było i mieszek okleić :P serio to ładnie wyszło, szkoda tylko, że to po lift ;) ja planuję ramki klamek, przełączniki szyb, zegary, podłokietnik, nawiewy okleić i chyba właśnie tą folią 3M :)

P.S. ile kg Ci doszło? bo ja walczę o niższą mase i nie wiem czy mi się to kalkuluje :D
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-02, 17:23   

Face2Face4Race napisał/a:
P.S. ile kg Ci doszło? bo ja walczę o niższą mase i nie wiem czy mi się to kalkuluje :D

<hahaha> <hahaha> <hahaha>
przecież to carbon to kilka kilo odeszło he he

a poważnie to spoko to wyszło też tak chciałem robić i teraz wiem że będzie to dobrze wyglądać
tylko ja jeszcze chcę ten plastik wokół liczników a tam będzie dużo bawienia się
ile metrów ci poszło tej foli

i wrzuć jakieś lepsze fotki w wolnej chwili
<spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko> <spoko>
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-11-02, 17:26   

Makiaweli, w sumie tak... to może całe wnętrze odrazu okleje, co Wy na to? :D

Paco, właśnie, podpinam się do kolegi wyżej, ile metrów trzeba? jaki arkusz?

efekt fajny ;) mi będzie pasował carbon, bo na kierownicy pierścień wokół klaksonu mam carbon :)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-02, 17:49   

Niebawem na pewno wrzucę lepsze foty :) W planach są inne wew. elementy aczkolwiek na razie brak czasu :( Jak coś się ruszy w tej materii nie omieszkam wrzucić foto ( dobrej jakości :P ) Na to co widać + licznik, poszedł pasek o wymiarach ok 30x130cm.

P.S. Co do odświeżenia wnętrza w najbliższym czasie obszywam kierownicę i gałkę skórą :P
_________________
 
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-11-02, 17:58   

Paco, gałce przyda się ;) trochę styrana widać :P
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-02, 18:22   

Face2Face4Race napisał/a:
Paco, gałce przyda się ;) trochę styrana widać :P


to nie widziałeś mojej
u mnie tak się przetyrała że już ją pozbawiłem całej skóry , teraz mam sam plastik bo jak się zrobiła mała dziurka to tak mnie wpieniała że zerwałem skórę ale zostawiłem sobie na wzór żeby wykroić jak znajdę na to motywację
a to wszystko z tego powodu że po grzebaniu w samochodzie trzeba było jazdy próbne robić i takimi łapskami szybko ją zatyrałem

Paco, A jaki kolor nici planujesz ??
bo też będą to robił i myślę że czerwona ładnie się zestroi
 
     
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2011-11-02, 18:25   

Makia raczej na pewno czerwona :)
_________________
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-02, 18:56   

Paco napisał/a:
Makia raczej na pewno czerwona :)

to rozumiem <spoko>
a sam będziesz to robił czy oddajesz do kogoś ?

[ Dodano: 2011-11-02, 19:00 ]
widząc jak to się robi stwierdzam że to bardzo proste , najważniejsza sprawa to idealnie docięta skóra a reszta to pikuś
myślę że robiąc samemu kierownicę z gałką max 50pln by wyniosło nawet mieszek się by załapał na te koszta
a orientuje się ktoś ile kosztuje porządna gruba skóra ??
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions