Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - KLDE / KLZE
Siema studiując z kolegą od Probe nasze silniki znaleźliśmy dokładne info czym tak naprawdę różnią się dwa wersje klze i klde
KLDE – moce około 165 koni zależnie od roku i modelu Mx-6,626,X9(tłoki z kompresją CR 9,2)
Z reguły wszystkie elementy mają oznaczenie KL01 / KL02
KLZE – moce –
– ok.175 koni (głowice KLZE,kolektor KL68 (oczywiście mowa o kolektorze zagiętym), przepustnica KL68, głowice KL31, wałki KL31/KL01 ,tłoki o większej kompresji niż KLDE) (tłoki ze średnią półką )
– ok.198 koni (głowice KLZE,kolektor KL31 (prosty kolektor na pierwszy rzut oka wygląda jak ten z klde ale jest wydłużony tam gdzie idzie przepustnica), przepustnica KL31, wałki KL31, głowice KL31,,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcze większej kompresji niż KLZE to wyżej MX6 J-spec (tłoki z wysoką półką CR 10.0)
Będę się rozglądał niedługo za jakimś KL-DE Tylko było ich parę wersji, z różnymi kolektorami. Który bardziej nada się do mx-3? I czy coś jeszcze różni te silniki? W mx-3 była różnica miedzy k801 a k838. Czy w klach występowało coś podobnego? Jak ktoś ma informację niech się dzieli. Przyda się wątek zbiorczy
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Ostatnio trochę się zagłębiłem w temacie, ponieważ seryjnie wychodziło dużo hybryd i sporo kolektorów itp. Zastanawia mnie fakt jak można udoskonalić KLDE, np wkładając wałki Kl31 czy kolektor kwadratowy a do tego poszerzając kanały w głowicy KL01 do jego rozmiarów. Tylko czy to coś da? Na seryjnym kompie pewnie nie wiele ale kiedy wystroiłby to np detem? Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć zagiętego kolektora z xedosa9. Być może są tam kwadratowe kanały, w sam raz pod ZE jak ktoś ma jakieś info to niech wrzuca
Tu widać różnice w kanałach przy kolektorze.
A tu już poszerzone kanały w głowicy KLDE:
I teraz własnie kwestia kolektora, czy od xedosa 9 ma większe kanały.
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Zastanawia mnie fakt jak można udoskonalić KLDE, np wkładając wałki Kl31 czy kolektor kwadratowy a do tego poszerzając kanały w głowicy KL01 do jego rozmiarów. Tylko czy to coś da? Na seryjnym kompie pewnie nie wiele ale kiedy wystroiłby to np detem?
Samo rozwiercenie kanałów ssących w kolektorze i głowicach oraz włożenie wałków rozrządu z KL31 nie przyniesie Ci żadnych efektywnych rezultatów, jeśli zostawisz tłoki 8.5:1 z DE, bo mimo wszystko motor nie będzie miał wystarczającego stopnia sprężania, aby skorzystać z powyższych modyfikacji.
Po co od razu strojenie na DET3? Zwykłe ECU K819 na procesorze od motoru KL-ZE spokojnie da sobie radę z takimi zmianami w motorze pod warunkiem, że dasz również tłoki od ZE 9.2:1 lub 10:1. W innym razie mimo większych dawek paliwa itd. motor nie będzie w stanie przepalić narzuconej przez ECU mieszanki i będzie po prostu przelewany.
Reasumując: Jeśli chcesz zrobić ze zwykłego KL-DE mocniejszą jego odmianę KL-ZE, musisz wymieniać cały komplet - tłoki, wałki rozrządu, kolektor ssący i rozwiercić głowice. Bez tłoków o podwyższonym stopniu sprężania nie będzie większej mocy. Dopełnieniem zmian będzie usunięcie zaworu EGR i zaślepienie go na kolektorze tak, jak to jest w ZE.
witek napisał/a:
I teraz własnie kwestia kolektora, czy od xedosa 9 ma większe kanały.
Pytanie brzmi: Od którego Xedos'a 9 ma większe kanały?
Odpowiedź: Tak, ma większe kanały, ale tylko wersja J-Spec produkowana na rynek japoński (ew. austriacki), natomiast na rynek europejski Xedos'y 9 miały montowany zwykły KL-DE, więc jego kanały będą owalne.
Pomijam tutaj już fakt, że KL-ZE korzysta z przepływomierza od K8, a nie od KL-DE i potrzebuje zimniejszej świecy, aby nie dławił się spalinami.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Strojenie na det bo to aby wywalić przepływomierz który ogranicza, ewentualnie wywalić również aparat zapłonowy który podobno też ogranicza I na seryjnym silniku już można uzyskać lepszy efekt. Po co mam wydawać 200-300zł na kompa k8 z epromem klze jak czasami idzie nie dużo drożej wyrwać deta i mam już wtedy zupełnie inne możliwości? Bo niestety nasze ECU jest bardzo archaiczne i z tego co zauważyłem sztywnę, nie posiada warunków adaptacji takich jak np w hondzie, więc robiąc cokolwiek i zostawiając serie efektów nie będzie. A jak robić wydech i dolot to od razu można by własnie zmodyfikować ten kolektor z głowicami. Wiecej powietrza + więcej paliwa = efektywniejsze spalanie mieszanki
Nie licze mega przyrostów, ale kilka kucyków już ucieszy
Tłoków na razie ruszać nie chcę, ponieważ kompresja jest na wysokim poziomie oraz nie przepala oleju a jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego i różnie może z tym być
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Szkoda kasy KLZE to i tak nie jest żaden demon ... Kumpel w probe 3 razy rozbił panewki i 2 razy zawory i stwierdził że ZE to głupota . Zamiast wydawać 3 razy więcej na ZE niz na DE lepiej uturbiać DE bez ingerencji w blok i uszczelki kanapki.
Co do samego kompa K8 z epromem wypowiem się bo miałem jakiś czas i stwierdzam że auto o wiele szybciej się wkręcało na oborty i nie wiem czy mi się tylko wydawało ale szybciej się zbierało na startach
tak więc po rozwierceniu głowicy ,kolektorów dolocie wydechu może ugrasz kilka koni ale czy warto ?
Ogólnie KLZE ma słabe sprężyny i podkładki na zaworach, lubią pękać przy przekraczaniu 7tyś RPM, dlatego dość popularnym modem jest montaż tego z silnika KL
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
A powie ktoś jak wyglądają osiągi takich mx3 ?
Klde klze do 100 i na 1/4?
Oczywiście chodzi od do wiadomo że dobry czas trzeba osiągnąć z dobrym kierowcą ale tak w przybliżeniu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum