Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - KLDE / KLZE
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
KLDE / KLZE
Autor Wiadomość
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2013-12-29, 13:27   KLDE / KLZE

Siema studiując z kolegą od Probe nasze silniki znaleźliśmy dokładne info czym tak naprawdę różnią się dwa wersje klze i klde

KLDE – moce około 165 koni zależnie od roku i modelu Mx-6,626,X9(tłoki z kompresją CR 9,2)
Z reguły wszystkie elementy mają oznaczenie KL01 / KL02

KLZE – moce –

– ok.175 koni (głowice KLZE,kolektor KL68 (oczywiście mowa o kolektorze zagiętym), przepustnica KL68, głowice KL31, wałki KL31/KL01 ,tłoki o większej kompresji niż KLDE) (tłoki ze średnią półką )

– ok.198 koni (głowice KLZE,kolektor KL31 (prosty kolektor na pierwszy rzut oka wygląda jak ten z klde ale jest wydłużony tam gdzie idzie przepustnica), przepustnica KL31, wałki KL31, głowice KL31,,wałki KL31/KL01, tłoki o jeszcze większej kompresji niż KLZE to wyżej MX6 J-spec (tłoki z wysoką półką CR 10.0)
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-01-08, 23:07   

Będę się rozglądał niedługo za jakimś KL-DE :) Tylko było ich parę wersji, z różnymi kolektorami. Który bardziej nada się do mx-3? I czy coś jeszcze różni te silniki? W mx-3 była różnica miedzy k801 a k838. Czy w klach występowało coś podobnego? Jak ktoś ma informację niech się dzieli. Przyda się wątek zbiorczy :)
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Bosaczek55 
Klubowicz



Pojazd: Mazda MX-3 2,5 V6 KL-DE:)
Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 225
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2014-01-18, 22:04   

ja moge powiedziec ze od mazdy 626 94 r w automacie wydzieramy motor uzbrajamy w swoj zamach swoja skrzynie i paujemy do komory ;) gra i bucy ;) 0 problemów ;)
 
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-01-21, 20:34   Skrzynie K8 KF KL

Co do skrzyń żebym znowu nie zgubił tych tabelek wrzucam Od razu dodam że piątka z FS jest o dziwo dłuższa niż w KL.


Niedługo wrzucę relacje z zmiany piątej zębatki na ta z FSa :D
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-01-21, 20:38   

Podobno skrzynie od Kf'a są identyczne jak te z k8, oprócz własnie tego 5tego biegu który jest tam dłuższy. Masz taki wykresik do tej skrzyni? :)
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-01-21, 20:45   

Właśnie skrzyni z KFa nie mam
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-07-23, 09:35   

Ostatnio trochę się zagłębiłem w temacie, ponieważ seryjnie wychodziło dużo hybryd i sporo kolektorów itp. Zastanawia mnie fakt jak można udoskonalić KLDE, np wkładając wałki Kl31 czy kolektor kwadratowy a do tego poszerzając kanały w głowicy KL01 do jego rozmiarów. Tylko czy to coś da? Na seryjnym kompie pewnie nie wiele ale kiedy wystroiłby to np detem? Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęć zagiętego kolektora z xedosa9. Być może są tam kwadratowe kanały, w sam raz pod ZE :P jak ktoś ma jakieś info to niech wrzuca :)

Tu widać różnice w kanałach przy kolektorze.


A tu już poszerzone kanały w głowicy KLDE:


I teraz własnie kwestia kolektora, czy od xedosa 9 ma większe kanały.
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2014-07-23, 16:30   

witek napisał/a:
Zastanawia mnie fakt jak można udoskonalić KLDE, np wkładając wałki Kl31 czy kolektor kwadratowy a do tego poszerzając kanały w głowicy KL01 do jego rozmiarów. Tylko czy to coś da? Na seryjnym kompie pewnie nie wiele ale kiedy wystroiłby to np detem?


Samo rozwiercenie kanałów ssących w kolektorze i głowicach oraz włożenie wałków rozrządu z KL31 nie przyniesie Ci żadnych efektywnych rezultatów, jeśli zostawisz tłoki 8.5:1 z DE, bo mimo wszystko motor nie będzie miał wystarczającego stopnia sprężania, aby skorzystać z powyższych modyfikacji.
Po co od razu strojenie na DET3? Zwykłe ECU K819 na procesorze od motoru KL-ZE spokojnie da sobie radę z takimi zmianami w motorze pod warunkiem, że dasz również tłoki od ZE 9.2:1 lub 10:1. W innym razie mimo większych dawek paliwa itd. motor nie będzie w stanie przepalić narzuconej przez ECU mieszanki i będzie po prostu przelewany.
Reasumując: Jeśli chcesz zrobić ze zwykłego KL-DE mocniejszą jego odmianę KL-ZE, musisz wymieniać cały komplet - tłoki, wałki rozrządu, kolektor ssący i rozwiercić głowice. Bez tłoków o podwyższonym stopniu sprężania nie będzie większej mocy. Dopełnieniem zmian będzie usunięcie zaworu EGR i zaślepienie go na kolektorze tak, jak to jest w ZE.

witek napisał/a:
I teraz własnie kwestia kolektora, czy od xedosa 9 ma większe kanały.


Pytanie brzmi: Od którego Xedos'a 9 ma większe kanały?
Odpowiedź: Tak, ma większe kanały, ale tylko wersja J-Spec produkowana na rynek japoński (ew. austriacki), natomiast na rynek europejski Xedos'y 9 miały montowany zwykły KL-DE, więc jego kanały będą owalne.

Pomijam tutaj już fakt, że KL-ZE korzysta z przepływomierza od K8, a nie od KL-DE i potrzebuje zimniejszej świecy, aby nie dławił się spalinami.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-07-23, 16:56   

Strojenie na det bo to aby wywalić przepływomierz który ogranicza, ewentualnie wywalić również aparat zapłonowy który podobno też ogranicza :) I na seryjnym silniku już można uzyskać lepszy efekt. Po co mam wydawać 200-300zł na kompa k8 z epromem klze jak czasami idzie nie dużo drożej wyrwać deta i mam już wtedy zupełnie inne możliwości? :P Bo niestety nasze ECU jest bardzo archaiczne i z tego co zauważyłem sztywnę, nie posiada warunków adaptacji takich jak np w hondzie, więc robiąc cokolwiek i zostawiając serie efektów nie będzie. A jak robić wydech i dolot to od razu można by własnie zmodyfikować ten kolektor z głowicami. Wiecej powietrza + więcej paliwa = efektywniejsze spalanie mieszanki :D

Nie licze mega przyrostów, ale kilka kucyków już ucieszy :)

Tłoków na razie ruszać nie chcę, ponieważ kompresja jest na wysokim poziomie oraz nie przepala oleju a jak wiadomo lepsze jest wrogiem dobrego i różnie może z tym być :)
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2014-07-23, 17:03   

A wiesz ile trwa i kosztuje strojenie motoru na nowo?

Jak się dowiesz to będziesz wiedział czemu mówię o ECU z K8 na procesorze KL-ZE ;)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-07-23, 17:10   

Wiem ile kosztuję, ale są gotowe mapy do Kl'a i można się bawić :)
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-07-24, 12:00   

Szkoda kasy KLZE to i tak nie jest żaden demon ... Kumpel w probe 3 razy rozbił panewki i 2 razy zawory i stwierdził że ZE to głupota . Zamiast wydawać 3 razy więcej na ZE niz na DE lepiej uturbiać DE bez ingerencji w blok i uszczelki kanapki.

Co do samego kompa K8 z epromem wypowiem się bo miałem jakiś czas i stwierdzam że auto o wiele szybciej się wkręcało na oborty i nie wiem czy mi się tylko wydawało ale szybciej się zbierało na startach
tak więc po rozwierceniu głowicy ,kolektorów dolocie wydechu może ugrasz kilka koni ale czy warto :D ?
 
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2014-07-25, 00:19   

Tomix, a skąd było to jego ZE? Mój nie ma ze mną lekko, czasem zrobię mu pałowanie po maksie i jakoś ZERO problemów :)

Tylko nie mów,że z jkm'u... <rzygi>
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-09-08, 22:09   

Ogólnie KLZE ma słabe sprężyny i podkładki na zaworach, lubią pękać przy przekraczaniu 7tyś RPM, dlatego dość popularnym modem jest montaż tego z silnika KL :)
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
pszczOla 


Pojazd: Mazda MX3
Wiek: 30
Dołączyła: 29 Wrz 2014
Posty: 75
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 2014-10-06, 22:57   

A powie ktoś jak wyglądają osiągi takich mx3 ?
Klde klze do 100 i na 1/4?
Oczywiście chodzi od do wiadomo że dobry czas trzeba osiągnąć z dobrym kierowcą ale tak w przybliżeniu ?
_________________
KIEDYŚ: Ford Ka,BMW 520,Golf mk2, Mercedes 190e
TERAZ: Mazda MX3 V6
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions