Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Rozmiary opon i felg w MX-3 i ich zamienniki
heh co fakt to fakt..gdyby moje felgi były w 18 calach to pewnie i bym je walnął hehe a tak to dałem po maxie a to tylko 17" 15 fabryczne sa dobre na zimówki, ale na lato trzeba coś pokaźnego założyć ;P
djArias, Podałem celowo te rozmiary, żeby każdy był świadomy jakie ma przekłamanie wiem o tym,, że przy 1,8 i 1,6 to 0,1%, ale to prawie tyle co nic także spox
djArias
Pojazd: Najmocniejsze B6 w NA :D Piwa: 1 piwo Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 116
Wysłany: 2010-08-30, 21:25
Dalej nie wiem skąd bierzesz te rozmiary 205/55 i 205/50 jako zamienniki do mx-3 ?
Ani w instrukcji ani nigdzie nie ma takiego rozmiaru podanego jako pasującego do mx-3 SOHC czy DOHC 1.6 ...
Różnica względem oryginału nie może przekraczać 1,5% w górę i 2 % w dół.
Zgarnąłem to z jakiegoś kalkulatora opon.
zamiennik średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
245/30R18 604,2 mm 8,1 mm 1,40%
215/40R17 603,8 mm 7,7 mm 1,30%
155/80R14 603,6 mm 7,5 mm 1,30%
245/35R17 603,3 mm 7,2 mm 1,20%
165/75R14 603,1 mm 7 mm 1,20%
185/60R15 603 mm 6,9 mm 1,20%
205/60R14 601,6 mm 5,5 mm 0,90%
195/50R16 601,4 mm 5,3 mm 0,90%
205/35R18 600,7 mm 4,6 mm 0,80%
175/70R14 600,6 mm 4,5 mm 0,80%
215/45R16 599,9 mm 3,8 mm 0,60%
175/55R16 598,9 mm 2,8 mm 0,50%
235/30R18 598,2 mm 2,1 mm 0,40%
155/70R15 598 mm 1,9 mm 0,30%
135/80R15 597 mm 0,9 mm 0,20%
185/65R14 596,1 mm 0 mm 0,00%
215/50R15 596 mm -0,1 mm 0,00%
205/40R17 595,8 mm -0,3 mm -0,10%
165/65R15 595,5 mm -0,6 mm -0,10%
195/55R15 595,5 mm -0,6 mm -0,10%
165/80R13 594,2 mm -1,9 mm -0,30%
225/30R18 592,2 mm -3,9 mm -0,70%
185/50R16 591,4 mm -4,7 mm -0,80%
175/60R15 591 mm -5,1 mm -0,90%
205/45R16 590,9 mm -5,2 mm -0,90%
195/60R14 589,6 mm -6,5 mm -1,10%
225/35R17 589,3 mm -6,8 mm -1,10%
185/70R13 589,2 mm -6,9 mm -1,20%
195/40R17 587,8 mm -8,3 mm -1,40%
145/80R14 587,6 mm -8,5 mm -1,40%
165/70R14 586,6 mm -9,5 mm -1,60%
225/40R16 586,4 mm -9,7 mm -1,60%
205/50R15 586 mm -10,1 mm -1,70%
255/35R16 584,9 mm -11,2 mm -1,90%
185/55R15 584,5 mm -11,6 mm -1,90%
Oczywiście kto założy oponę np 245/30R18 - to co podałem to tylko przykład.
Czarek... nie pisz, ze nie moze przekraczac tych wartosci bo to bzdura... Po prostu beda przeklamania na liczniku etc.... Ale jezdzic mozna Sam wiem po sobie ;P 6%
OK, racja, źle się wyraziłem.
Nie potrzebnie użyłem wyrażenia "nie można przekraczać" .
Chodziło mi raczej o jak najbliższe odwzorowanie wielkości koła do oryginału.
Wiecie może jak się ma stosunek: rozmiar kół/przyśpieszenie
Dużo osób mi mówi, że jak się ma większe koła, to przyśpieszenie maleje, ale za to lepiej się prowadzi.
Ale nie wiem co rozumieć przez słowo "większe": średnica, waga, a może szerokość
Ogólnie po zmianie kół z 205/55 R16 (letnie) na 195/55 R15 odczuwam jakby autko było bardziej żwawe do przyśpieszania.
P.S. Myślę, że wątek przyda się potomnym, bo to ważny dylemat. Każda 0,1s się liczy przy małym silniku.
Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT Piwa: 10 piwa Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 1057 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-10-16, 19:20
rozmiar i waga felg ma spory wpływ na przyspieszenie i spalanie paliwa. Większe opory toczenia przy szerszych oponach tak samo. Niby prowadzenie będzie lepsze auto będzie stabilniejsze przy szerszych ale kosztem przyspieszenia. Między 14 cali a 17 co najmniej sekunda do setki więcej i około 1- 1,5 litra na 100 więcej spali
Ok, dzięki.
Bo tak jak napisałem powyżej: mam letnie 205/55 R16 - myślę, że to będzie w sam raz dla mojej Mazdy??
Ostatecznie miałem w planach dać taki tył, a przód 195/55 R16. Lżej z przodu do rozpędzania, a z tył stabilny.
O ile pamiętam, masz taki sam motor co ja i koła 17" =P jak to Ci się sprawuje?
Jak z przyśpieszeniem i komfortem na Polskich "autostradach" ? =P
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT Piwa: 10 piwa Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 1057 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-10-16, 20:26
Co do komfortu albo jego braku już się przyzwyczaiłem, bardzo dobrze trzyma się drogi ale spadek mocy jest odczuwalny, dlatego na zimę jak wracam na 14 cali to można trochę poszaleć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum