Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Samodzielne odczytywanie kodów błędów ( typ 4-ro cyfrowy )
Błędów ABS nawet nie mogłem sprawdzić, ponieważ nie paliła się dioda nawet jak włączyłem zapłon, a powinna 2s się świecić. To samo dotyczyło jeszcze czegoś, ale nie pamiętam czego. Ogólnie to niewiele pomaga to sprawdzanie błędów he.
Ja miałem problem z odczytaniem błędów od abs, kontrolka na desce nie mrugała, nawet jak sie wciskało pare razy hamulec , okazało się że jak się ma styk FBS to do niego podłączamy diode i do plusa akumulatora i wtedy czytamy kody. Oczywiście też mostkujemy gnd i tbs i postępujemy jak wyżej ale tylko ta dioda wypika błąd. Przynajmniej u mnie tak było 1.8, v6 92 rok Niebieska
_________________ Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
O ile się nie mylę to miałem jeszcze problem ze sprawdzeniem ewentualnych błędów SRS. I gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić błędy silnika podczas jego pracy. Świeciła dioda cały czas, a po odpaleniu gasła. Może to znaczyło, że błędów nie ma. Obroty mi trochę falują, chciałem sprawdzić, czy nie ma żadnych błędów i niewiele mi to pomogło. Lewego powietrza raczej nie łapie nigdzie, bo wszystko szczelne nie popękane, dobrze skręcone. Muszę poszukać w tych tematach bo wiem, że kubik kiedyś coś pisał o wyjęciu węża idącego do dolotu.
co do samych błędów należy pamiętać że w tych samochodach elektronika i jej oprogramowanie nie jest bardzo zaawansowane więc kody błędów nie są w stanie powiedzieć wszystkiego
w zasadzie informują nas tylko o uszkodzeniu poszczególnych elementów typu czujnik itp.
I ta informacja pojawia się dopiero wtedy gdy ECU nie ma sygnału od niego albo sygnał jest po za zakresem.
Wszelkie inne problemy należy szukać samemu po stronie układu zapłonowego , nieszczelności w układzie dolotowym , w słabych stykach przewodów lub ich przerwaniu, skokach napięcia itd.
Wiem, że SRS pod innym pinen. Miałem tą tabelkę który PIN jest od czego. Musiałem wejść w tryb serwisowy bo zmostkowałem odpowiednie piny. Sprawdzę to jeszcze raz wszystko.
I gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić błędy silnika podczas jego pracy. Świeciła dioda cały czas, a po odpaleniu gasła. Może to znaczyło, że błędów nie ma.
Tak , ale bez zworki tylko sama dioda .
Spełnia ona wtedy funkcję kontrolki MIL na desce ( w niektórych modelach jest ).
I jak jest sama dioda podłączona i po odpaleniu gaśnie to brak błędów.
A błędy sprawdza się na wyłączonym silniku i na włączonym , bo czasem podczas pracy występują jakieś błędy których ECU nie wrzuca do pamięci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum