Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Samodzielne odczytywanie kodów błędów ( typ 4-ro cyfrowy )
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Samodzielne odczytywanie kodów błędów ( typ 4-ro cyfrowy )
Autor Wiadomość
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-03-17, 19:05   

ja wykorzystallem pudelko po upsarinie i kabelek od zasilacza, w ten sposob moge odczytywac kody siedzac za kierownica :)
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
mmafun 
Bo liczy się pasja.


Pojazd: Mazda MX-3
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 230
Wysłany: 2013-03-17, 19:37   

Błędów ABS nawet nie mogłem sprawdzić, ponieważ nie paliła się dioda nawet jak włączyłem zapłon, a powinna 2s się świecić. To samo dotyczyło jeszcze czegoś, ale nie pamiętam czego. Ogólnie to niewiele pomaga to sprawdzanie błędów he.
 
     
kt65c453 
Klubowicz


Pojazd: mx3 v6
Piwa: 7 piwa
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 515
Skąd: Będzin
Wysłany: 2013-03-17, 19:53   

Ja miałem problem z odczytaniem błędów od abs, kontrolka na desce nie mrugała, nawet jak sie wciskało pare razy hamulec , okazało się że jak się ma styk FBS to do niego podłączamy diode i do plusa akumulatora i wtedy czytamy kody. Oczywiście też mostkujemy gnd i tbs i postępujemy jak wyżej ale tylko ta dioda wypika błąd. Przynajmniej u mnie tak było 1.8, v6 92 rok Niebieska
_________________
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
 
 
     
mmafun 
Bo liczy się pasja.


Pojazd: Mazda MX-3
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 230
Wysłany: 2013-03-17, 20:07   

O ile się nie mylę to miałem jeszcze problem ze sprawdzeniem ewentualnych błędów SRS. I gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić błędy silnika podczas jego pracy. Świeciła dioda cały czas, a po odpaleniu gasła. Może to znaczyło, że błędów nie ma. Obroty mi trochę falują, chciałem sprawdzić, czy nie ma żadnych błędów i niewiele mi to pomogło. Lewego powietrza raczej nie łapie nigdzie, bo wszystko szczelne nie popękane, dobrze skręcone. Muszę poszukać w tych tematach bo wiem, że kubik kiedyś coś pisał o wyjęciu węża idącego do dolotu.
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-17, 22:32   

co do samych błędów należy pamiętać że w tych samochodach elektronika i jej oprogramowanie nie jest bardzo zaawansowane więc kody błędów nie są w stanie powiedzieć wszystkiego
w zasadzie informują nas tylko o uszkodzeniu poszczególnych elementów typu czujnik itp.
I ta informacja pojawia się dopiero wtedy gdy ECU nie ma sygnału od niego albo sygnał jest po za zakresem.
Wszelkie inne problemy należy szukać samemu po stronie układu zapłonowego , nieszczelności w układzie dolotowym , w słabych stykach przewodów lub ich przerwaniu, skokach napięcia itd.
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-03-17, 22:38   

jesli dioda swieci caly czas to znaczy ze nie wszedles w tryb serwisowy. bledy srs sprawdzasz pod innym pinem
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
mmafun 
Bo liczy się pasja.


Pojazd: Mazda MX-3
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 230
Wysłany: 2013-03-17, 22:51   

Wiem, że SRS pod innym pinen. Miałem tą tabelkę który PIN jest od czego. Musiałem wejść w tryb serwisowy bo zmostkowałem odpowiednie piny. Sprawdzę to jeszcze raz wszystko.
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-18, 07:39   

mmafun napisał/a:
I gdzieś wyczytałem, że można sprawdzić błędy silnika podczas jego pracy. Świeciła dioda cały czas, a po odpaleniu gasła. Może to znaczyło, że błędów nie ma.


Tak , ale bez zworki tylko sama dioda .
Spełnia ona wtedy funkcję kontrolki MIL na desce ( w niektórych modelach jest ).
I jak jest sama dioda podłączona i po odpaleniu gaśnie to brak błędów.

A błędy sprawdza się na wyłączonym silniku i na włączonym , bo czasem podczas pracy występują jakieś błędy których ECU nie wrzuca do pamięci
 
     
mmafun 
Bo liczy się pasja.


Pojazd: Mazda MX-3
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 230
Wysłany: 2013-03-18, 08:19   

Robiłem bez zworki to właśnie i zaraz po odpaleniu zgasła, czyli OK.
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-18, 23:05   

ok ok
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions