Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - układ dolotowy VRIS
Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT Piwa: 10 piwa Wiek: 36 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 1057 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-03-17, 09:07
Od pewnego zakresu obrotów u mnie w 1.6 DOHC od 5 tys obrotów otwiera się dodatkowy kanał dolotu. Pomaga on utrzymać moment obrotowy do samego końca na odpowiednim poziomie. W V6 ten kanał otwiera się w dwóch zakresach bodajze 3 i 5 tys obrotów.
Macie tu coś, co Wam pomoże właściwie podpiąć wszystkie podciśnienia razem z VRIS'ami
A tak na marginesie, to siłowniczki VRIS'ów warto jest spiąć opaskami zaciskowymi na stałe w pozycji otwartych. Spalanie to samo, a lepszy kopniak troszeczkę w zakresie pracy tych VRIS'ów
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
witek podczas jazdy wygląda to tak, że przy 3tyś obr powinieneś czuć troszkę dodatkowego kopa( załącza się pierwszy V-RIS), później przy jakiś 4.300obr załącza się druga faza, więc znowu troszkę kopa Madzia dostaje, a na końcu jakoś około 5tyś obr znowu ciut kopniaka powinna dostawać (załącza się drugi V-RIS). Najlepiej to czuć na drugim i trzecim biegu z pedałem gazu w podłodze oczywiście.
V-RIS'y są dwa. Jak zajrzysz od tyłu od strony grodzi na kolektor ssący to są dwa takie malutkie jakby siłowniczki, które otwierają się. Patrząc pod maskę od przodu lewy jest pierwszy i działa od 3tyś obr, a prawy drugi od 5tyś obr. I w tych momentach Madzia dostaje ciut kopniaka bonusowego.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Siłowniczki chodziły cacy, luźno bez oporów ale jeden był odpięty trochę poszukałem tej brakującej kostki i znalazłem jak zrobie hamulce to zobaczymy jak to działa
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Ja miałem mniej szczęścia brak śruby od łapy silnika, od łączenia skrzyni z silnikiem. Popaprane podciśnienia i rada tego mechanika żeby zalać do v-ki olej mineralny bo tak bedzie lepiej mógłbym pewnie jeszcze sporo wymieniać A tak wracając do układów vris, na czym polega ich działanie że czujemy ten wzrost mocy?
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Głównie chodzi o kolektor ssący. Składa się on z dwóch obiegów powietrza - duży główny, którym leci powietrze do cylindrów, i mały o zmiennej pojemności. W środku jego (małego obiegu) są takie przegrody/przepustnice, którymi sterują właśnie te siłowniczki (V-RIS'y) zasilane podciśnieniami. Kiedy V-RIS się chowa otwiera jedną z przepustnic w kolektorze ssącym przez co zwiększa się jego pojemność, co skutkuje przyrostem mocy. Ot cała filozofia Tak naprawdę więcej techniki niż ona warta, bo wybebeszenie kolektora z V-RIS'ów daje lepszy efekt niż one otwarte.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Witam... Nie jestem laikiem w mechanice ale brakuje mnie praktyki:D i silnik mojej mazdy jest dla mnie conajmniej zagadkowy.doszlem gdzie mam te v-rosy ale nierozumiem jak je sprawdzić.czy są one ruchome?to znaczy czy powinienem zauważyć ich prce pod maska?lub dotykane maja jakiś ruch?bo te moje to wyglądają i zachowują się jak szczelnie zakute puszeczki?może ktoś ma filmik?z góry dzięki... Pozdro4all
Sprawdzanie działania V-RIS'ów: Uruchamiasz silnik, czekasz aż temperaturę złapie optymalną, później jakieś 2 minuty czekaż aby się olej nagrzał. W ten sposób silnik nie odczuje wysokich obrotów negatywnie. Następnie otwierasz maskę i patrząc od tyłu na V-RIS'y na kolektorze ssącym otwierasz stopniowo coraz bardziej przepustnicę uchem, na które jest zawinięta linka gazu. Jeden V-RIS powinien się otwierać w okolicach 3000 obr/min, a drugi w okolicach 5000 obr/min.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum