Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - układ dolotowy VRIS
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Face2Face4Race
2012-03-28, 20:23
układ dolotowy VRIS
Autor Wiadomość
mart1677 

Pojazd: golf 3 cinqecento i MX3 1.8 V6
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 113
Wysłany: 2012-03-17, 08:19   układ dolotowy VRIS

witam może ktoś zaspokoić moją ciekawość na temat układu VRIS ? zaczęło mnie ciekawić o co w tym chodzi
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-03-17, 09:07   

Od pewnego zakresu obrotów u mnie w 1.6 DOHC od 5 tys obrotów otwiera się dodatkowy kanał dolotu. Pomaga on utrzymać moment obrotowy do samego końca na odpowiednim poziomie. W V6 ten kanał otwiera się w dwóch zakresach bodajze 3 i 5 tys obrotów.

Szukaj pod maską takiego czegoś

http://www.youtube.com/watch?v=P-FgkQxorA4
_________________

 
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-03-28, 20:22   

Macie tu coś, co Wam pomoże właściwie podpiąć wszystkie podciśnienia razem z VRIS'ami :)





A tak na marginesie, to siłowniczki VRIS'ów warto jest spiąć opaskami zaciskowymi na stałe w pozycji otwartych. Spalanie to samo, a lepszy kopniak troszeczkę w zakresie pracy tych VRIS'ów :)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-15, 15:34   

W którym miejscu pod maską znajdują się vrisy w k8? Chciałbym sprawdzić jutro czy poprawnie funkcjonują ale nie wiem gdzie ich szukać.
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-07-15, 15:41   

Tutaj masz http://mx-3.com/manuals/s...l/F2/F2-007.gif z tego co widze masz 2 zawory VRIS'u otwierają się w dwóch zakresach obrotów
_________________

 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-15, 15:43   

Musze sobie to wydrukować i szukać tego w aucie :P bo wydaje mi się że tego nie mam, albo wcale nie działa
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-15, 21:03   

witek podczas jazdy wygląda to tak, że przy 3tyś obr powinieneś czuć troszkę dodatkowego kopa( załącza się pierwszy V-RIS), później przy jakiś 4.300obr załącza się druga faza, więc znowu troszkę kopa Madzia dostaje, a na końcu jakoś około 5tyś obr znowu ciut kopniaka powinna dostawać (załącza się drugi V-RIS). Najlepiej to czuć na drugim i trzecim biegu z pedałem gazu w podłodze oczywiście.

V-RIS'y są dwa. Jak zajrzysz od tyłu od strony grodzi na kolektor ssący to są dwa takie malutkie jakby siłowniczki, które otwierają się. Patrząc pod maskę od przodu lewy jest pierwszy i działa od 3tyś obr, a prawy drugi od 5tyś obr. I w tych momentach Madzia dostaje ciut kopniaka bonusowego.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-16, 22:30   

Siłowniczki chodziły cacy, luźno bez oporów ale jeden był odpięty :P trochę poszukałem tej brakującej kostki i znalazłem :D jak zrobie hamulce to zobaczymy jak to działa :P
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-16, 22:36   

witek najlepiej efekt V-RIS'ów czuć przy dużych mocach wolnossących na dwójce i trójce, ale u Ciebie też będzie ciekawie to widać ;)

good job <spoko>
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-16, 22:38   

Poprzedniemu właścicielowi jakieś majstry wymieniły silnik za 150 zł. I był taki burdel pod maską że przegięcie :P
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-16, 22:41   

U mnie też nie kiepskie magiki wkładali silnik, ale daj Boże w miarę dobrze go włożyli i podpieli ;) Wszystko chodzi jak należy, V-RIS'y też.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-07-16, 22:45   

Ja miałem mniej szczęścia :P brak śruby od łapy silnika, od łączenia skrzyni z silnikiem. Popaprane podciśnienia i rada tego mechanika żeby zalać do v-ki olej mineralny bo tak bedzie lepiej :D mógłbym pewnie jeszcze sporo wymieniać :D A tak wracając do układów vris, na czym polega ich działanie że czujemy ten wzrost mocy?
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-16, 22:52   

Głównie chodzi o kolektor ssący. Składa się on z dwóch obiegów powietrza - duży główny, którym leci powietrze do cylindrów, i mały o zmiennej pojemności. W środku jego (małego obiegu) są takie przegrody/przepustnice, którymi sterują właśnie te siłowniczki (V-RIS'y) zasilane podciśnieniami. Kiedy V-RIS się chowa otwiera jedną z przepustnic w kolektorze ssącym przez co zwiększa się jego pojemność, co skutkuje przyrostem mocy. Ot cała filozofia :) Tak naprawdę więcej techniki niż ona warta, bo wybebeszenie kolektora z V-RIS'ów daje lepszy efekt niż one otwarte.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
arkabalista 

Pojazd: mx3 1.6 16v DOHC
Wiek: 39
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 7
Skąd: krakow
Wysłany: 2012-07-24, 12:22   

Witam... Nie jestem laikiem w mechanice ale brakuje mnie praktyki:D i silnik mojej mazdy jest dla mnie conajmniej zagadkowy.doszlem gdzie mam te v-rosy ale nierozumiem jak je sprawdzić.czy są one ruchome?to znaczy czy powinienem zauważyć ich prce pod maska?lub dotykane maja jakiś ruch?bo te moje to wyglądają i zachowują się jak szczelnie zakute puszeczki?może ktoś ma filmik?z góry dzięki... Pozdro4all
_________________
Daro
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-24, 14:33   

arkabalista skoro je znalazłeś to dobrze :)

Sprawdzanie działania V-RIS'ów: Uruchamiasz silnik, czekasz aż temperaturę złapie optymalną, później jakieś 2 minuty czekaż aby się olej nagrzał. W ten sposób silnik nie odczuje wysokich obrotów negatywnie. Następnie otwierasz maskę i patrząc od tyłu na V-RIS'y na kolektorze ssącym otwierasz stopniowo coraz bardziej przepustnicę uchem, na które jest zawinięta linka gazu. Jeden V-RIS powinien się otwierać w okolicach 3000 obr/min, a drugi w okolicach 5000 obr/min.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions