Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Podpięcie laptopa pod Mazdę
Wysłany: 2011-09-15, 10:02 Podpięcie laptopa pod Mazdę
Potrzebuje informacji może ktoś coś wie na ten temat bo nigdzie nie mogę znalaźć.
Jak podpiąć komputer pod mazdę i zczytać dane z silnika ( czujników i sygnałów od ECU ) podczas pracy silnika przy różnym obciążeniu.
Tak jak się to robi podczas strojenia np. pod LPG albo Turbo.
Jest to możliwe w Mazdzie
bo byłem w paru miejscach to nie mają interfejsu albo mówią że się nie da.
Wie ktoś coś na ten temat
Jak taka rzecz wygląda w przypadku mazdy z lat '90 -tych .
Z interfejsem OBDII trochę się bawiłem - w Oplach i VW. Można naprawde wiele info uzyskać. W OBD raczej te funkcje są ograniczone. ECU Master w skrócie dla zielonych ->
http://www.ecumaster.com/ . Dzięki niemu można sterować pracą wtrysków, zapłonu, ustawieniami AFR itp...
trochę poczytałem o tym ECUmasterze i na gwiazdkę pod choinkę sobie sprawię
a postaram się znaleźć link bo jest gdzieś na stronach Serwis manual Mazda do kodów OBD
tylko nie pamiętam czy tam było OBDI czy II i występował w niej MX3
Mam to w domu więc sprawdze i jak II to musi się dać pod kompa podłączyć
a ECUmastera sobie sprawie bo dużo zabawy z nim będzie .
Bo rozumiem że jak dobrze skonfiguruje to on w zasadzie steruje silnikiem .
a bawił się ktoś już tym kiedyś
Kiedyś rozmawiałem z kolesiem od 323, kombinował nim aby ustawić AFR. Siedział nad tym dobre pare miesięcy, czytał itp... w silniku 1,8 BP wyciągnął jakieś ~5 KM, więc sam stwierdził, że kompletnie się nie opłaca...
ja chce sobie to sprawić z innego powodu , nie chodzi mi o konie tylko mam kłopoty z zapłonem albo ciśnieniem paliwa dlatego chciałem zczytać błędy ale skoro się nie da to bym sobie wstawił takiego mastera i on by mi wszystkim sterował
głownie kątem zapłonu bo mam wrażenie że on w cały świat się ustawia
a tak miałbym podgląd przynajmniej na parametry
oraz silnik może zacząłby pracować z pełną mocą bo teraz czuje że jest jej ok 70% a czasem nawet mniej
i to mnie tak wkurw...a że nie mogę wytrzymać a z takim sprzętem myślę że bym zapanował nad sterowaniem silnikiem bo mechanicznie jest ok tylko coś ze sterowaniem niedomaga i nie wiem co to jest
trochę poczytałem o tym ECUmasterze i na gwiazdkę pod choinkę sobie sprawię
Pisz do Capazo on się bawi z ecumasterem w mx-3 od dłuższego czasu
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
Mieliście okazje zapoznać się z tą zabawką:
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
?????????????????????????????????????????
Jeśli strona się nie odpali - chodzi o
INTERFEJS DO DIAGNOSTYKI
SILNIKOW AUT KAZDEJ MARKI
ELM 327 USB PL
Dziwnie tanie urządzenie. Zastanawiam się czy załączone oprogramowanie jest miarodajne i czy w ogóle coś faktycznie mierzy...
W latach 80. Nie mieli pojęcia o czymś takim jak porty szeregowe i technologicznie dopiero wchodzili w świat DOSa wiec nie ma opcji aby zczytać coś wiecej. Poza tym jedyne urządzenie do tego typu kodów wyprodukowała mazda, podpinalo sie jako cała wtyczke pod gniazdo i byly dwa przełączniki: włączanie trybu serwisowego oraz ustawianie jakiego rodzaju kody chcemy czytać - abs, poduszki, silnik. Mechanicznie wtedy przestawiało diodę na odpowiedni pin i tak czytało kody. Przejściowkę za 30 zł mozna co Najwyzej podłączyć do malucha i swirować na wsi, że stroimy mapy paliwa
Makiaweli nie wiem kogo masz u siebie w Łodzi, ale u mnie w Warszawie jest genialny elektryk samochodowy, który starymi sposobami sprawdzonymi bada całe autko, wszystkie sygnały na poprawność i po trzech dniach wystawia konkretną diagnozę Musiałbyś kogoś takiego znaleźć u siebie w okolicy i oddać mu autko.
Co prawda u mnie takie badanie kosztuje 200zł, ale naprawdę warto, bo po tej jednej wizycie wiesz co jest grane i co musisz wymienić, żeby usunąć usterke.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Face2Face4Race, jaki prolem, wystarczy oscyloskop i jesteś w stanie znaleźć 99 % problemów z czujnikami, cewką, aparaytem i o ECU nie wspomnę... oczywiście znając poprawne wartości
Face, a co mu da podpięcie lapka pod MX-3 Przecież jedyne sygnały cyfrowe wysyłane w mx-3 to kody binarne z tzw. "checka" Może najwyżej napisać sobie programik w c++ do zamieniania sygnału z diody na liczbę dziesiętną, ale do tego musiałby posiadać odpowiedni sterownik tak na chłopski rozum ( oczywiście to paradoks ) . To tak jakbyś chciał odtworzyć płytę cd na gramofonie Powtarzam PODPIĘCIE LAPTOPA JEST MOŻLIWE TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZY INTERFEJSIE OBDII
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum