Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Hamulce - jak je ulepszyć
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce - jak je ulepszyć
Autor Wiadomość
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1657
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-13, 12:32   Hamulce - jak je ulepszyć

Chodzi mi po głowie już od dawna jakaś modyfikacja hamulców albo swap.
Wiadomo hamulce to nie jest silna strona naszych Mazd.

Pewnie już wielo osób myślało o tym ale tematu nie było konkretnego .
Więc niech każdy się podzieli swoimi pomysłami .

Ja myślałem nad wsadzeniem zacisku od milleni. Tam są dwutłoczkowe pod tarczę 274mm i grubość 24 albo 28.
Ale chyba 28 mm. To daję nam duży zapas temperaturowy. Nie tak łatwo by było je przegrzać .
Nabyłem nawet taki zacisk ale po wstępnych przymiarkach wyszło że tarczę bym potrzebował coś ok. 320 mm a to pociąga za sobą felgi min. 17 jak nie większe więc poki odpuściłem millenie.
Nie chcę zakładać wiekszych felg niż 16. W ostateczności 17.

Teraz chodzi mi po głowie inny patent . Zaciski od 200sx S14 czterotłoczkowe.
Wiem że rozstaw śrób mocujących mają ok 10 cm a u nas jest 12 cm, millenia miała jak pamiętam 15cm.
Może je uda się wcisnąć żeby nie zakładać za dużych felg.
Jeszczę zastanawiam się nad zaciskami bermbo np. od porshe które maja mocowanie poziome a nie pionowe. Muszę je dorwać i posprawdzać jak to bedzie.

A wy jakie macie pomysły ?
Co o tym sądzicie?
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 28
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-07-13, 13:17   

Do takiej mocy silnika zakładanie zacisków czterotłoczkowych mija sie z celem. Musialbys wymienić pompę bo stara pewnie nie dałaby rady, a to pociąga za soba wymianę przewodów itp. Z milenii dobra opcja. Ale po regeneracji nawet starych zacisków poczujesz różnice. No i podstawa to wymiana płynu. Moim zdaniem zacznij od tego
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1657
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-13, 15:22   

płyn wymieniałem rok temu na całkiem nie najgorszy bo ATE Super Blue Racing.
O płyn dbam , zaciski są zregenerowane z tyły, z przodu po urlopie będe robił ( wymieniłem tylko tulejki pływające).
Z przodu mam nacinane tarcze oraz EBC GreenStuf-y klocki. Także w miarę jest ok ale i tak są za słabe.
Głownie chodzi mi o pójście w grubszą i większą tarczę która więcej ciepła oddaję , wolniej się przegrzewa i dłużej zniesie ciężkie traktowanie a na zaciskach czterotłoczkowych średnio mi zależy szukam alternatywy.
Moc mocą ale nie powiesz że jak pojeździsz tak pól godziny ostro i zrobisz kilka ostrych hamowań co chwile to nie zabraknie ich.
Jeżdżąc w ruchu ulicznym często zdarza mi się ostre hamowanie ze 140 - 160 do 50 albo nawet do zera.

Poza tym nawet taka moc pozwala na ostrą jazdę.
A mam zamiar tą moc podnieść a podstawą przy podnoszeniu mocy jest zadbanie o lepsze hamulce.

A same przewody w oplocie myślę że aż tak wiele nie dadzą.

A zaciski czterotłoczkowe od nissana dlatego bo większą tarczę mieszczą i może da się je wcisnąć do felgi 16 oraz rozstaw może podejdzie.

Przymierzał może ktoś coś takiego
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2011-07-13, 19:39   

Nie wiem może takie [piiiip] lepiej będzie się spisywało :cry:
http://allegro.pl/sportow...1670089896.html

może coś takiego by znalazl do mx3 http://allegro.pl/tarcze-...1708351637.html
myślę że dobrym wyborem by bylo
http://allegro.pl/tarcze-...1708351392.html
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2011-07-13, 19:55   

makiaweli polecam ci tu od razu mówię górna połka
http://www.sp-performance.com/zobacz

http://www.dbabrakes.pl/

http://www.tuning.jcauto....e/black_diamond

http://www.hawkperformance.com/
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1657
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-14, 06:44   

RB firmy tuningowe jak brembo, dba, k- sport itd. to już oglądałem wiele razy
nie bardzo widzę sens pchania 3000pln to minimum w Big Brake Kit poza tym aż tak daleko nie muszę ulepszać hamulców.
Myslę o poprawie a nie zmianie na wyczynowe hamulce
zaś same tarcze i klocki dobrej firmy też dużo dają ale myślę że to powinno iść w parze z modifikacjami.

Dokładniej mówiąc np zmiana tarczy na 270 - 280 mm oraz grubszą 24 - 28 mm
Tego typu modifikacja mnie by najbardziej interesowała i będe szukał właśnie takiego rozwiązania .

Pamiętam jak miałem CRX-a tam były tarcze 257 x 24 mm i nigdy nie musiałem obawiać się o to że hamulce nie dadzą rady bo były bardzo skuteczne

linki z allegro sprawdze dopiero w domu bo cudowny <rzygi> informatyk w mojej pracy poblokował dostęp do allegro i innych ciekawych stron <killer>




A tu cytat z jednej ze stron od RB który tłumaczy czemu chce ulepszyć hamulce

''Tylko zdolność hamowania daje Ci prawo do prędkości"
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 28
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-07-14, 07:58   

Zablokowane strony można latwo obejść ;) co do hamulców - to nie rozumiem, najpierw mowisz, że szukasz czegoś super, nawet chcesz dac od nissana bo mówisz że muszą być naprawde dobre, a teraz już zalezy ci tylko na samych tarczach? Same tarcze nawiercane plus dobre klocki już dużo dają. A możesz dać tarcze nawet 300 mm i jak będą słabej jakości i klocki też to wcale nie będą dobrze hamować.klocki też to wcale nie będą dobrze hamować.
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1657
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-14, 15:50   

może żle mnie zrozumiałeś albo żle się wyraziłem.

zaciski od nissana to był pomysł bo szukam zacisków które zmieszczą grubszą tarczę oraz większą a seryjnie 200SX jeżdzi na 15"
i chodzi o to żeby zacisk był taki żebym nie musiał zakładać 20" oraz dystansów
i zaciski od 200Sx były alternatywą ze względu na rozstaw śrub montażowych mniejszy niż w mx3
rozmawiamy o pomysłach i alternatywach co zrobie to nie wiem ale chiałbym usłyszeć jakie pomysły mają inni jeśli myśleli nad wzmocnieniem hamulców

ja do tej pory miałem właśnie takie jak napisałem wyżej
cały czas myślę i będą powstawały nowe pomysły
na lekkie wzmocnienie albo bardzo dobre ( np. zacisk od 200SX)
czy mniej więcej wyjaśniłem ??
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2011-10-18, 14:40   

moim zdaniem do małej felgi dobre jest:
-tarcza około 270-280mm gruba nacinana, nie wiercona na wylot
-dobra pompa hamulcowa
-przewody stalowe
-spory zacisk np. 4 tłoczki
-z przodu 2 zaciski na jedną tarcze

kwestia doboru części:
-tarcze spróbowałbym np. od Seata Ibiza Cupra -02r rozstaw 4x100 i podobne osadzenie tarczy jak nasze MX
-zaciski jeden z 200sx albo dwa z Millenii na tarcze
-przewody hamulcowe nawet u mnie dorabiają na zamówienie
-pompa z... jakiegoś większego japońca albo kupić porządną np. APRacing

i heble jak w Veyron'ie przy feldze 16" ;)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-10-18, 14:46   

Wystarczy większa tarcza i nawet nie musi być wielotłoczkowy zacisk
Ale podstawa to przewody w oplocie i odporne klocki nowy płyn też dużo daje
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1657
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-10-19, 20:53   

jest już kilka pomysłów
zaciski od mileni będą wystarczające dwa tłoczki t gruba porządna tarcza 278 bodajże albo 272 i bedzie dobrze hamowało przewody podstawa też w oplocie i zmiana pompy z V-ki
 
     
monys 

Pojazd: Mazda MX-3
Dołączyła: 12 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Włocławek/Warszawa
Wysłany: 2011-10-20, 07:50   

O widzę, że i mi pomogliście rozwiązać problem. Po wymienie klocków hamowanie niewiele się poprawiło, więc szybciutko zrobię podmiankę tarcz, zanim klocki dotrą się do starych. Widzę, że warto zainwestować w coś lepszego- tymbardziej, że idzie zima...
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-10-20, 07:52   

ja mam za sobą wymiane tarcz klocków płynu hamulcowego i w porównaniu do poprzedniego zestawu niebo a ziemia :D . Aż jestem ciekaw jakby zmienić zaciski na dwutłoczkowe i przewody w stalowym oplocie jak by się to sprawowało.

edit:
zmierz szerokość tarczy nowa ma 22 a minimum to 20 mm ja miałem 21 mm i juz słabo hamowało (mowa o przodzie)
_________________

 
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-10-20, 10:03   

monys, Wymień też płyn hamulcowy na nowy
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
monys 

Pojazd: Mazda MX-3
Dołączyła: 12 Wrz 2011
Posty: 10
Skąd: Włocławek/Warszawa
Wysłany: 2011-10-20, 10:06   

OK, dzięki! :) Mam nadzieję, że to wszystko pomoże, bo póki co nie ma niebezpieczeństwa wbicia się zębami w deskę nawet przy "ostrym" hamowaniu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music ProductionsSerwis Samochodowy