Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - MX-3 RS - Swap
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: chabas
2010-10-25, 10:56
MX-3 RS - Swap
Autor Wiadomość
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 11:47   MX-3 RS - Swap

Witam wszystkich posiadaczy MX-ów Czterocylindrowych :P jak wiadomo V6 bardzo często są swapowane na KL czy KL-ZE... Nie zapominajmy, że nasze skromne 1,6 też można swapować :) ostatnio wpadłem na taki właśnie pomysł, żeby uzbierać kasę i zrobić taki zabieg u siebie... Z racji, że posiadam uboższą wersję silnikową, bo 1,6 SOHC, pewnie u mnie przeszczep będzie nieco trudniejszy... Chodzi mi po głowie taki oto silnik:


1,8 16V DOHC BP
Pojemnoœć skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 114 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 4000 obr./min.

Moc nie zadowala... tylko 114 KM. Słyszałem o wersji 132 KM, ale nie wiem jaki to silnik i w jakich mazdach był montowany. Jeśli chodzi o sam swap, to może ktoś z was wie jak się za to zabrać i jakie części są potrzebne? i czy gra jest warta świeczki ?? <palacz>
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 12:00   

Czwarta generacja - 323 BG (1989-1994)

Silnik o poj. 1840 cm³ występujący w dwóch wersjach mocy:

103KM (SOHC - z pojedynczym wałkiem rozrządu)
128KM (DOHC - z dwoma wałkami rozrządu)

W 1990 wprowadzono model GTX, który wyposażono w turbodoładowany o poj. 1840 cm³ i mocy 168 KM.

Jego wersja homologacyjna o nazwie GT-R miała zmieniony i wzmocniony do mocy 185KM silnik BPT.

Więc musisz szukać ze starszego modelu ;)
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 12:04   

Polecam:

http://www.mazdaspeed.pl/...3+swap#p1780334
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 12:08   

Z tego co znalazłem, to w 626 92- też wychodziły 1,8 ;)
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 12:18   

Tylko, że 105 km... Wiec nas to nie interere ;d
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 12:19   

Aha... myślałem, że więcej miały....
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 12:46   

Tak jak Ci mówie... Jedyne słuszne silniki dla nas to 4 generacja 323 BG

"Przełom" nastąpił w kwietniu 1991r. Przed tą datą wychodziły silniki bez sondy lambda, bez katalizatora i z większym stopniem sprężania (9.8:1) o mocy 137KM.
Później już tylko z lambdą, katem i stopniem sprężania 9.0:1 o mocy 128KM.

Ciekawym zabiegiem jest montaż skrzyni od GT 1.3 z lekkim kołem zamachowym... Podobno z autka wychodzi bestia....

Częste jest też turbienie takiego silnika (łatwiej te 128km)
 
     
Mrowa 


Pojazd: MX3
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 196
Wysłany: 2010-09-29, 13:26   

bawić się w zmianę silnika dla 114km nie ma sensu.. jedyne wyjście to zakupić tn o którym mówi chabas
_________________
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
↵all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 13:29   

Ale ten silnik raczej trudno dostępny jest :/ Macie jakieś namiary na te silniki na alledrogo ?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 13:53   

Wlasnie nie sa tak strasznie slabo dostepne ;) Często zdazaja sie takie Mazdy na sprzedaz za 1-2 tys zł... A można z nich wiele ciekawych rzeczy wyciagnac :P
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 13:57   

Patrzyłem na allegro... ten silnik to rarytas, nie ma go na allegro... co ciekawe, ma podobną przepustnicę do 1,8 SOHC. Był montowany tylko io wyłącznie w 323 GT z tego co widzę.

To przykład silnika z forum mazdaspeed kolegi Jacek176:



Można popatrzeć jak nieźle się zbiera nawet... I podejrzewam, że ten silnik jest dosyć trwały w porównaniu do młodszych BP.

Dane techniczne 1,8 BP
Moc: 128 KM przy 6500 obr.
Moment obr. : 157 Nm przy 4500 obr.
stopień sprężania: 9
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Mrowa 


Pojazd: MX3
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 196
Wysłany: 2010-09-29, 14:04   

albo zamiast cudaczyc kup mx3 v6 a swoja sprzedaj :P
_________________
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
↵all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...

nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2010-09-29, 14:15   

To nie jest Rarytas ;) Silnik jest czesto dostepny... Akurat teraz go nie ma...

Co innego jesli mowimy o BPT lub BPD....

Ten 128 konny silniczek jeszcze raz powtarzam jest czesto dostepny i to w kwocie kolo 700-1500zl... A caly samochod mozna za okolo 2tys spokojnie tez wyrwac... U mnie w miescie jezdza takie co najmniej 4 ;)
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-09-29, 14:26   

Mrowa napisał/a:
albo zamiast cudaczyc kup mx3 v6 a swoja sprzedaj :P


<bicz>

To najgorsze co można powiedzieć. Mojego MX-a nie sprzedam nigdy <zly> :P
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
MRk 


Pojazd: Mazda Mx-3 1.8 V6, '94
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 172
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2010-09-29, 19:41   

wiadomo ,że jak sie przywiążesz to ciężko, ale w sumie osiągi pewnie takie same jak przy K8 :P i tak jak chabas mówi, silniora z wersji GT nie jest ciężko dostać, gorzej właśnie z tymi od GT-R'a...ostatnio było na sprzedaż całe auto za 12k PLN...
_________________
http://mx-3.pl/viewtopic.php?t=45 - Moja Niunia :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions