Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - pseudo swap
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
pseudo swap
Autor Wiadomość
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-20, 19:05   pseudo swap

witam, jestem posiadaczem mx3 1.6 88km, mam swojego rodzaju problemy z silnikiem wieksze i mniejsze i zastanawiam sie nad zmiana całego silnika, kolega ma wersja młodsza, z silnikiem tez 1.6 ale juz 107 km, niby niewielka rożnica ale jednak jakoś tak przyjemniej ta jego madzia zasuwa... i teraz mam pytanie, czy gdybym chciał wrzucić do siebie właśnie taki silnik to co jeszcze potzrebuje wymienic? cos z elektryka trzeba kombinować? mam wersje gołą, bez klimy, el. szyb, jedynie szyber i lusterka. ewentualnie co polecacie wrzucić w ta rame, jeśli bym poważnie myslał o wymienie silnika? nie chce niewiadomo jakiej mocy, szybkości ani nic, ale tak 100km+ bardzo mile widziane :)
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-20, 22:17   

Wystarczyło trochę poszukać na forum, idealnym rozwiązaniem dla Ciebie byłby swap na silnik 1.8 BP
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-20, 22:28   

1.8 BP czyli ten od mx3 v6? sry ale gubie sie jeszcze w tych oznaczeniach?
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-20, 23:03   

Niee :) 1.8 BP to silnik który najczęściej można spotkać w 323, w mx-3 seryjnie ich nie było.

To rzędówka a nie v'ka :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#BP

Opis po angielsku ale jest :) Na forum parę osób swapowało i możesz przejrzeć ich tematy, ja ogólnie mam v'kę to wiele nie pomogę, ale ponoć nie ma problemu żeby wrzucić ten silnik.
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 25
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2014-05-21, 10:06   

Zajrzyj do użytkownika Paco, bodajże on robił swap na 1.8 BP.
Akurat Twój silnik to chyba p&p będzie pasował. Nawet wiązka powinna zostać ta sama. 1.6 DOHC już ma chyba więcej przeróbek.
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-21, 16:58   

ok mniej wiecej rozumiem.... silnik to taki jak na poniższym ogłoszeniu?

http://olx.pl/oferta/mazd...html#9b7adc3b72

czy to jeszcze nie jest to?
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 25
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2014-05-21, 18:06   

Wydaje mi się, że tak. Ale poczekaj na opinię bardziej obeznanych użytkowników w tym temacie...
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2014-05-21, 18:08   

to już jest te nowsze BP 1.8 114 koni które było też w 323f z tego co widzę. Ty szukasz BP 128 koni albo 137 koni z 323 BG z lat 89-92 bodajże
_________________

 
 
     
sony551 
Partner MX-3 Drivers
Mechanik-Inżynier



Pojazd: Mazda MX 3 1,8 BP
Piwa: 2 piwa
Wiek: 25
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 120
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-05-21, 18:36   

Ten 1,8 bp co ma 115 koni trochę wiecej roboty ale w 323bj robił robote :)
_________________
!! !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny ;)
 
     
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-21, 21:12   

kurde mam okazje kupić taki silnik, całkiem niedaleko mnie, ale patrzyłem o Paco i on wczesniej miał owszem 1.6 ale DOHC a ja mam SOHC. Powiedzcie mi, czy bedzie przy tym dużo zabawy? oczywiscie ja sam tego robił nie bede, mam do tego dobrych, znajomych mechaników, ale wiadomo, z kosztami sie licze jak każdy....
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 24
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-21, 21:25   

Paco napisał ze jak ma ktoś SOHC to wszystko praktycznie pasuje bez przeróbek, nawet wiązka. A jak ktoś ma DOHC to więcej zabawy.
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-21, 21:28   

kurde właśnie przed sekunda to doczytałem... kurde i teraz mam zagwozdke, bo mam silnik za 400zł całkiem niedaleko od siebie i zastanawiam sie nad sensem tego wszystkiego... ale pewnie w najbliższym czasie bd sie musiał po niego wybrać :)
 
     
sony551 
Partner MX-3 Drivers
Mechanik-Inżynier



Pojazd: Mazda MX 3 1,8 BP
Piwa: 2 piwa
Wiek: 25
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 120
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-05-21, 21:42   

To jest proste jak bzykanie stary odkrecasz śrubki przykręcasz i gotowe ;) . Podstawowy zakres z mechaniki ci wystarczy bo nie ma tam nic skomplikowanego kostek nie pomylisz bo każda jest inna i do czegoś innego jej nie podepniesz. Łapy pasują wszystkie bez problemu skrzynia też. Sprzęgło trzeba dać od 1,8 albo komplet z skrzynią od wersji GT ma krótsze przełożenie ale tutaj uwaga seryjna skrzynia na sprzęgło od zwykłego 323 nie podejdzie inny wałek jest i koło zamachowe. Wiązka to nic trudnego odpinasz sstarą od trzymania przy grodzi i zakladasz nową jak byś rozprowadzał prąd do gniazdek. Silnik pasuję. Osprzęt też musi być od tego 128hp od 1,6 SOHC ci nie podejdzie kolektor ssący tzn pasować będzię ale nie bedzię zaworu VICS także może być kłopot na wysokich obrotach.
_________________
!! !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny ;)
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 25
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2014-05-21, 22:05   

Zaraz...
to MX-3 jest na wspólnej płycie z 323f BA, i jest więcej roboty przy swap-ie niż przy starszym BP 1.8 z 323f BG ??
Czyli powiecie, że jakbym chciał zrobić swap u siebie z 1.6 DOHC na 1.8 DOHC to lepiej brać motor z BG niż z BA ??
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
trex

Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 45
Wysłany: 2014-05-21, 22:17   

sony551 napisał/a:
To jest proste jak bzykanie stary odkrecasz śrubki przykręcasz i gotowe ;) . Podstawowy zakres z mechaniki ci wystarczy bo nie ma tam nic skomplikowanego kostek nie pomylisz bo każda jest inna i do czegoś innego jej nie podepniesz. Łapy pasują wszystkie bez problemu skrzynia też. Sprzęgło trzeba dać od 1,8 albo komplet z skrzynią od wersji GT ma krótsze przełożenie ale tutaj uwaga seryjna skrzynia na sprzęgło od zwykłego 323 nie podejdzie inny wałek jest i koło zamachowe. Wiązka to nic trudnego odpinasz sstarą od trzymania przy grodzi i zakladasz nową jak byś rozprowadzał prąd do gniazdek. Silnik pasuję. Osprzęt też musi być od tego 128hp od 1,6 SOHC ci nie podejdzie kolektor ssący tzn pasować będzię ale nie bedzię zaworu VICS także może być kłopot na wysokich obrotach.



oo dzieki za konkretna odpowiedz, tylko zamieszałem sie troche apropos tego sprzegła, skrzyni itp znaczy wszystkie graty mi zostaja stare, tylko musze do silnika, z osprzetem, nie gołego oczywiście, dokupić sprzegło od tej 323 z której bedzie silnik, tak?

tak wgl, to jest ten silnik który mam zamiar kupić, http://olx.pl/oferta/siln...D5-ID54ytT.html

rozumiem ze dobrze znalazłem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music ProductionsSerwis Samochodowy