Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - sportowy wałek a turbo
lipcia95
Pojazd: mx3
Wiek: 28 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 58 Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 2013-10-20, 12:12 sportowy wałek a turbo
Witam.
Ostatnio rozważałem dwie alternatywy tuningu. Albo swap na 2.5 V6, albo uturbienie mojego 1.6 16V SOHC. Wiem, że ze swapem byłoby dużo problemów, więc zdecydowałem się na uturbienie. I teraz mam pytanko, czy sportowy wałek+turbo, potęguje moc, czy raczej wprost odwrotnie?
Walki dobiera się już po założeniu turbo
chodzi o czasy otawrcia zaworu itp.
Ale czy na prawdę chcesz ładować tyle kasy bo turbo i wałki to masa kasy .
Same wałki to lekko ok 1500 a gdzie reszta ?
Lepiej poszukać 1.8 BP albo już gotowego 1.6 , 1.8 BPT
Kolektory pewnie tylko spawanie wchodzi w grę potem podstawka pod filtr oleju ciekawe czy jakaś dorwiesz wgl to tak się mówi ale te pierdoły właśnie najwięcej wychodzą .
Ogólnie to nie honda ciężko graty pod turbo dobrać , prędzej kompresor . Ale i tak wyjdzie cie to sporo więcej niż swap a o strojeniu i nerwach nie wspominam
problemu nie ma tylko po co uturabiac 1,6 jak cos to kupic 1,8 bp i tam wlozyc turbo lub kompresor
monataz kompresora wyjdzie gdzies kolo 5 tys jeśli wszystko będziemy robic sami
lipcia95
Pojazd: mx3
Wiek: 28 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 58 Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 2013-10-21, 20:15
Chciałem uturbić moje 1.6 SOHC, bo jest w dobrej kondycji i szkoda mi go sprzedawać. szczerze mówiąc, jak liczyłem koszt wszystkich części, ze świnką, to wyszło mi około 3500zł+wystrojenie oczywiścię części liczę używane (Garrett T25, a kolektor i wydech wyspawał bym sam) Liczę na 140-150 koni, przy doładowaniu 0.5-0.6 bara. Dopiero jak padłby mi ten silnik, przeswapował bym na 1.8 BP. A co do swapu, to jakie mogę napotkać problemy? Skrzynia raczej by podeszła. Elektrykę (układ zapłonowy) rozumiem, że zostawiam od 1.6 SOHC? A co z mapą paliwową i listwą wtryskami? wrzucał ktoś do swojej Madzi 1.8BP?
Ogólnie rzecz biorąc te 1,6 SOHC to wogóle nie powinny być w MX-3.
Co do swapa
1.Silnik
2.Wiązka tylko ta od komputera tą z bezpiecznikami,alternatorem,rozrusznikiem zostawiasz.
3.Musisz zmienić koło pasowe bo jest na pasek wieloklinowy
4.Sprzęgło wsadzasz od 1,8 SOHC cały komplet koło zamachowe,tarcza docisk łożysko bo w 1,6 jest tarcza za mała.
5.Reszta pasuje P&P
Co do uturbienia. Spawanie kolektora to nie taka prosta sprawa po za tym na samym kolektorze się to nie skończy jest masa gratów pierdółek do kupienia które dobijają. 1,6 SOHC nie ma sensu uturbiać bo ten silnik i tak jest marny. BP ma 128 koni lub 138 ale szału nie robi.
Wady tego silnika to pompa oleju i hydraulicze popychacze. Ogólnie cała hydraulika sterowania silnikiem do remontu.
Wałki to dopiero po uturbieniu choć i tak wiem że przydadzą się bo powyżej 6,5 to już wyje nie jedzie.
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
lipcia95
Pojazd: mx3
Wiek: 28 Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 58 Skąd: Mińsk Maz
Wysłany: 2013-10-23, 18:09
TommyNoise, kumpel w civicu robił swap, to kostki od kompa były takie same, nie trzeba było lutować i z tego co patrzyłem, w moim przypadku byłoby na 90% tak samo. Patrzyłem na alledrogo, za kompami do 1.8BP, to kostki do podpięcia kompa są takie same P&P
sony551, masz rację, że turbienie silnika 1.6 nie ma sensu. Wiem ile to komplikacji kumplowi pomagałem przy turbieniu E36. Aczkolwiek to mnie nie odstrasza efekt jest fenomenalny dzięki za wskazówki A nie wiesz, czy kolektor ssący i wydechowy od 1.6 SOHC, pasują do 1.8BP DOHC?
Widziałem wczoraj 1.8BP DOHC, goły słupek, za 500zł to będzie kolejny mod, w mojej Madzi <3
PS: Tak tylko przypominam, że tak samo, jak w mx3 wyszły dwa silniki 1.6, SOHC i DOHC, tak samo w 323 były 1.8 SOHC i DOHC. Praktycznie różnią się tylko pojemnością
kumpel w civicu robił swap, to kostki od kompa były takie same, nie trzeba było lutować
Mazda to nie honda tam nawet głowice można przekładać z różnych silników
A w mazdzie jest inaczej i nie ma P&P
Żebyś to zrozumiał to ECU w MX3 z 95 nie pasuje do rocznika 97 - ten sam silnik .
Każdy silnik w mazdzie jest inny i są różnice czasem drobne czasem spore ( inny przepływomierz , reg. ciśnienia paliwa , sond LAMDBA , itp )
Będzie trzeba albo lutować albo brać wiązke razem z silnikiem .
A tak aby nie wprowadzać ludzi w błąd to:
lipcia95 napisał/a:
Tak tylko przypominam, że tak samo, jak w mx3 wyszły dwa silniki 1.6, SOHC i DOHC, tak samo w 323 były 1.8 SOHC i DOHC. Praktycznie różnią się tylko pojemnością
Nie pojemnością tylko MOCą i konstrukcją ( 2- wałki / 1 wałek rozrządu , inny osprzęt i sterowanie silnikem ) . Są to bardzo podobne jednostki ale nie takie same
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum