Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Swap silnika MX-3
kiedyś mierzyłem 3.0 z pewnej mazdy i powiem że dało się tylko trzeba było trochę by przód w mx3 przerobić bo pas przdni blokował
Tak też myślałem, bo to większy silnik już Podobnie ma się sprawa z KL i KJ-ZEM - ten drugi jest sporo większy, choć pojemność mniejsza, ma większy kąt rozwarcia cylindrów.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
takie silniki to tylko dla dźwieku sie chyba wkłada mocy no troche jest cięzki przód, to nie będzie sie prowadzić, lepiej 1,8BP-T, albo z innych aut mniejsze silniki z potencjałem
Sr20det
4g63T
3s-gte
i wszystkie można wszczepic do 323/mx-3 łatwo nie jest ale
Dobra zabawą było by F2T dużo momentu silniki kosztuja grosze jak i całe auta
(probe) dłubać do 250 koni można
troche jest cięzki przód, to nie będzie sie prowadzić
Hm To też spora kwestia nastawów zawieszenia, twardości, tłumień itd, ale nie o tym temat.
mlody1921 napisał/a:
lepiej 1,8BP-T, albo z innych aut mniejsze silniki z potencjałem
Sr20det
4g63T
3s-gte
No zgadzam się, to bardzo dobre piece, ale raczej celowałbym w charakterne V6 Plus V6 jest też taki, że np. kute korby są przeliczane standardowo do 150KM na korbe, więc z V6 można naprawdę chardcorowe moce wyciskać wtedy, bo nawet 900KM Do tego 4WD i wszystkie R32/S3 się chowają
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
KEL
Dołączył: 06 Kwi 2011 Posty: 71 Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2012-04-05, 04:51
chlopaki co by mozna bylo wsadzic na miejsce padnietego 1.8 V6
tak najlepiej do 1000zl zeby to ladnie smigalo i nie trzeba bylo sie duzo babrac z elektryka itp?
bo zabieram sie za reaktywacje mojej mazdziory i tak sie zastanawiam czy nie zasilic jej czyms innym niz miala w oryginale
KEL Do 1000zł? W tej kwocie bez zbędnych przeróbek to tylko znowu na 1.8 V6 K8-DE. Ewentualnie KF 2.0 V6 z 323F BA, ale potrzebowałbyś do niego przepływomierz, elektroniki chyba nie tzreba przerabiać.
Oczywiście silnik używany. Wolałbym chyba KF ze względu na to, że lepiej trzymają moc. Tylko, że V6 mazdy znaleźć w dobrym stanie to cud.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Ostatnio zmieniony przez Face2Face4Race 2012-04-05, 14:05, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam madzie mx3 z 93 roku moj rocznik 1.6l silnik i tez mnie ciekawi jaki bym mogl silnik wrzucic z tym lexusem mi sie podoba by mi wystarczylo. Wszyscy znajomi maja nowe GTI, subaru i evosy no i jakos mi za malo koni. Niby tez bym mogl kupic cos innego ale lubie moja madzie bo ma smaczka :] wiecie o co chodzi.
kaspii32 skoro masz 1.6 R4 16V to najłatwiejszy swap będzie na BP-T czyli 1.8 R4 16V z turbiną (fabrycznie 179KM łatwo modowane na 210KM) z Mazdy 323 GTR/GTX i MX-5 NB Mazdaspeed. Ewentualnie jeśli silnik R4 nie patrząc na budżet i trudności swapa, to nawet nie zastanawiałbym się, tylko odrazu z partyzanta wsadzał 4G63T, czyli pancerny silnik z Lancera 7/8/9 2.0 R4 16V MiVec z turbiną (seryjnie 280KM po zakuciu wyciskasz z piecyka ile chcesz, nawet grubo ponad 1000KM)
Ja przy nieograniczonym budżecie chyba zdecydowałbym się właśnie na silnik z IS250, bo to już nowsza konstrukcja napędzana niezawodnym łańcuchem, i już zamulony katalizatorami ma 208KM, więc na przelocie myślę, że miałby z 215KM. No i to jest V6
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
aa masz moze jakis namiar na taki silniczek z 323 bo ja bym bardzo chetnie swoją szczepną na 1.8 z turbinką jak masz to pisz na pw. a napewno Ci się odwdzięczę
st seba td
Pojazd: Mazda MX-3 1.8 V6 24V
Wiek: 32 Dołączył: 24 Lis 2012 Posty: 13 Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-17, 13:14
Ten silnik co jest w ST220 rzadko kiedy trzyma serie.Mało jest V we Fordzie,które to utrzymują.Z wydechem czy dojdziesz do 250?Wątpię.Najpierw trza by poszukać silnik,który ma moc zbliżoną do serii.Te silniki nie są zbytnio podatne na modyfikację.w Polsce jest koleś o nicku Badger,który coś tam kombinuję przy swoim 3.0 V6.
kaspii32 skoro masz 1.6 R4 16V to najłatwiejszy swap będzie na BP-T czyli 1.8 R4 16V z turbiną (fabrycznie 179KM łatwo modowane na 210KM) z Mazdy 323 GTR/GTX i MX-5 NB Mazdaspeed. Ewentualnie jeśli silnik R4 nie patrząc na budżet i trudności swapa, to nawet nie zastanawiałbym się, tylko odrazu z partyzanta wsadzał 4G63T, czyli pancerny silnik z Lancera 7/8/9 2.0 R4 16V MiVec z turbiną (seryjnie 280KM po zakuciu wyciskasz z piecyka ile chcesz, nawet grubo ponad 1000KM)
Ja przy nieograniczonym budżecie chyba zdecydowałbym się właśnie na silnik z IS250, bo to już nowsza konstrukcja napędzana niezawodnym łańcuchem, i już zamulony katalizatorami ma 208KM, więc na przelocie myślę, że miałby z 215KM. No i to jest V6
A czego z is250 lepiej z GS300 2jzge dokładasz turbo i 400 ale to r6 długie jest na neczie Mx-3 z 2 jz-gte i probe v8 turbo wzdłuż, zgadzam sie 4g63t to je to do mx3 i napedy od evo tylko silnik z 5 tys
Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 133 Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-12-04, 09:40
Schowajmy marzenia na bok hehe, ale w związku z tematem mam pytanie. Jest sens zmieniać K8 na Kf? Bo z tego co widzę mocą wiele się nie różnią a widzę ze opłacalna rzeczą jest wzięcie bitego x-sedesa i wszystkie z kfem... Cena ok.1200-1600 pln, zostawiając silnik i podzespoły zwróci sie ok. 700 pln a idzie sprawdzić silnik na miejscu. Jakie sensowne różnice są miedzy k8 a kfem?
_________________ Mx3 Targa Top .. bo lans musi być !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum