Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Swap silnika MX-3
Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 133 Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-12-04, 17:27
czyli skórka niewarta wyprawki, tak mnie to zastanawiało bo w sumie dużej różnicy pojemności niema. A co w tej kwocie można dołożyć do K8 żeby go trochę wzmocnić? Nie licząc dolotu i wydechu bo to i tak będzie sadzę że wypadało by to dostroić, jaki tego koszt i jak to zrobić jeśli można wiedzieć? ;P i co ewentualnie można by dorzucić? bo KLa ciężko ogarnąć w dobrej cenie z tego co widzę .. bo jak już bym brał to całe auto a nie sam silnik .. jak się dobrze trafi to idzie kupić całą furkę w cenie silnika tylko że przeglądając to i owo doszukując się KLa nawet jak rozbitki są to już bez silników ;/
_________________ Mx3 Targa Top .. bo lans musi być !
[ Dodano: 2014-12-05, 14:43 ]
Hmmm .. właśnie wpadło mi coś do głowy .. wiem że to nie ten temat i sory za OT .. orientuje się ktoś jak to jest z napędem... bo jakoś nie doszło to wcześniej do mnie i nie przemyślałem tego .. jeśli składa się powiedzmy tak jak mam w planie rwd z różnych gratów.. bo przykładowo bmw skrzynia i dyfer są spasowane pod siebie, odpowiednio wymierzone i w ogóle co do momentu obr i wszystko się kręci tak jak powinno .. hmm.. nie wiem jak to ująć .. no powiedzmy że wrzucę rozdzielacz,i dyfer .. skrzynia ma swoje odpowiednio spasowane zębatki, w tym momencie i rozdzielacz i dyfer już nie są zestrojone ze skrzynią .. i mam obawę że np zębatki spowodują to skrócą się biegi .. i zamiast np na 5b przy 3 tyś jechać 100km poleci 40 żeby to zobrazować przychodzą mi na myśl przerzutki rowerowe hehe ;p im większa zębata tym wolniej jedzie ... mam racje? jak nie to mnie poprawcie bo byłby to dość spory problem
[ Dodano: 2014-12-05, 14:49 ]
a tak nawiasem heh przeglądając silniki zobaczyłem coś w co nie dowierzam...
Probe LX[3] V6 3.0 OHV
Producent Ford
Typ silnika V6 OHV
Zawory 12
Pojemność skokowa 2983 cm³
Moc maksymalna 142 KM przy 4800 obr./min.
Maksymalny moment 217 Nm przy 3000 obr./min.
Prędkość maksymalna 209 km/h
Przyśpieszenie 0-100 km/h 8,4 s
i pomyśleć że K8 ma tą samą moc? xD
_________________ Mx3 Targa Top .. bo lans musi być !
Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 133 Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-12-06, 11:30
witek, Wiem wiem że jest tego masa tematów, po prostu zapytałem dla upewnienia jako że o tym temat mniej więcej
Co do jednostek no owszem, różnica wieku dość spora, ale różnica jeszcze większa .. nie spodziewał bym się że z 3 litrów tak niewiele wydobyli tym bardziej przy widlaku
Temo, też już o tym myślę hehe, patrząc na olxa całego forda jeżdżącego bez większych mankamentu idzie znaleźć już za 2k .. same probowe kl bez osprzętu 400-1000.. z osprzętem 600-1200, ale widać że te silniki idą jak woda bo rozbitków jest od groma .. ale 90% już bez silnika, dobrym manewrem by ło by znaleźć całego anglika ... zero problemów w urzędach, jak to angliki połowa ceny, wszystkie potrzebne graty do przekładki i dużo części do odsprzedaży
_________________ Mx3 Targa Top .. bo lans musi być !
Wywyal wgl k8 kup rozbite e36/e30 325 najlepiej m50b25 (pancerny motor) swapuj cały silnik klep tunel pod skrzynie i wózek jakoś przykreć do budy inaczej pewnie nic nie bedzie z rwd
Pojazd: Mx3 K8 Targa Top ;>
Wiek: 34 Dołączył: 09 Maj 2014 Posty: 133 Skąd: Oleśnica/Berlin
Wysłany: 2014-12-06, 13:05
nie ta rady ... nie jestem pewien ale wydaje mi się że mix ma za mało miejsca pod masą żeby wrzucić taki motor to po pierwsze, bo drugie chce jak najbardziej ograniczyć przeróbki, przy takim motorki trzeba dłubać elektrykę, przerobić mocowania silnika, kto wie jak z zawiasem i układem kierowniczym, w jakiś magiczny sposób znaleźć środek ciężkości silnika względem budy i mocowań, ciąć dużo podłogi żeby zmieścić skrzynie o ile w ogóle silnik wlezie w dół, wał i wydech no i to co być musi to cały tylny zawias.. tak można się bawić, jeśli masz samą budę i chcesz autko tylko i wyłącznie do zabawy.. wiem wiem .. miałem e36 iske.. nadają się na zabawki wiem z doświadczenia .. jeszcze przy wadze mxa można by orać pola .. ale to nie o to w tym projekcie chodzi fakt faktem .. K8 będzie za słaby do tego, sprawę silnika zostawiam do momentu aż pokończę całą resztę .. i na pewno swap nie bedzie inny niż coś mazdowskiego, a skoro są mixy awd to żaden problem z rwd bo wchodzi tylko blok dyfra w skrzyni i odpadają półosie z przodu, grunt by w magiczny sposób zamontować rozdzielacz z przodu .. reszta już robiona była więc wiadomo DO ZROBIENIA
[ Dodano: 2014-12-06, 13:11 ]
a przy okazji .. właśnie biorąc pod uwagę rwd .. wystarczy druga skrzynka ze szperą 25% w ten zestaw co planuje zrobić i bez problemu mam 4wd z oddzielanym tyłem które sobie dobrze poradzi, bo rozdzielacz z Subazuki taką opcje posiada
_________________ Mx3 Targa Top .. bo lans musi być !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum