Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Swap silnika MX-3
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika MX-3
Autor Wiadomość
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
  Wysłany: 2012-01-02, 23:38   Swap silnika MX-3

Witam :)

Nie znalazłem nigdzie takiego tematu, a że ciekawość mi już doskwiera z tym pytaniem, to założyłem tak mało dyskretnie nowy temat ;) Mianowicie: Czy ktoś próbował, czy udało mu się, włożyć do Madzii silnik 3.0 V6 z Ford'a Mondeo (226KM, lata 2005-2007 mniej więcej) ST220? Ten sam silnik, tylko w słabszej odmianie, był montowany w Jaguar'ach X-Type i Mazda'ch 6.

Niby rodziną i stwórcą tego silnika jest Mazda, lecz z dużo późniejszych lat, więc tak mnie ciekawi, czy da się przeprowadzić operację swap'a bez jakiś gigantycznych nakładów i przeróbek w aucie ;) Zaciekawił mnie, bo zdławiony katalizatorami itd, normami spalin itp tworzy całkiem niezłą moc 226KM, więc gdyby go odetkać i dać mu lżejszy oddech pewnie z łatwością dmuchnąłby 250KM, a to już nie mało :) Poza tym, większa pojemność to też większy potencjał :D

ALBO !!

Jeszcze mi kiedyś też po głowie chodził silnik Lexus/Toyota 2.5 V6 np z Lexus'a IS250 aktualnie produkowanego ;) Pojemność ta sama co KL-ZE, ale już zdławiony ma 215KM, a jakby go tak odetkać... mmmm :D No i napędzany jest łańcuchem, pewnie łatwiej do niego o części też, a gabaryty chyba ma podobne :P

Piszcie co sądzicie o takich swap'ach :D
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
Ostatnio zmieniony przez Face2Face4Race 2012-09-06, 11:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-02, 23:45   

Na razie to widziałem mxa z silnikiem 2.0Turbo z toyoty celici, i z wanklem z rexa 7.
A zgadnijcie jaki jest najczęściej swapowany silnik do rexa 8 :) ............................. 1.8T z TTki :) :):)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-02, 23:49   

XiJaro napisał/a:
Na razie to widziałem mxa z silnikiem 2.0Turbo z toyoty celici, i z wanklem z rexa 7


O tych właśnie już też słyszałem, i muszę powiedzieć, że wankla włożyć to niezłym wariatem trzeba być ;)

XiJaro napisał/a:
A zgadnijcie jaki jest najczęściej swapowany silnik do rexa 8 ............................. 1.8T z TTki


O fuuuuuuuu !! XiJaro ja jeszcze kolacji nie jadłem :P hehe
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-02, 23:50   

Face2Face4Race napisał/a:

O fuuuuuuuu !! XiJaro ja jeszcze kolacji nie jadłem :P hehe


He he też mnie to zaskoczyło aż nie wierzyłem


MX-3 2JZ-GTE to by było coś :)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-02, 23:58   

XiJaro napisał/a:
MX-3 2JZ-GTE to by było coś


No właśnie, ale z racji tego, że 2JZ to R6, to chyba nie bardzo zmieści się on z przodu do MX-3 :P Prędzej już na tylnej kanapie, centralnie ;)
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-01-03, 00:01   

to może 2.0 V6 MiVec 200HP z Mitsu FTO :)
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-01-03, 00:04   

O !! To już prędzej :D Bo myślałem też nad 3.0 V6 z Mitsu 3000GT, ale podobno te silniki to rupiecie :P Najlepszy 4G-63 z Lancer'a, ale to R4, a to już nie ten charakter :P
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
mlody1921


Pojazd: Mx-3
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 112
Wysłany: 2012-02-24, 10:40   

Więc śmiga w USA 323 z silnikiem Evo4 585koni, jak chcesz zeswapowac jakiś silnik to musi być V6 rostawione w 60 stopni, 90 juz raczej nie wejdzie, swapuj KLZE Det3 i po dobrym wysterowaniu masz 200 koni, albo Swap 2.2T z probe, śmigaja BA juz z tymi silnikami maja potencjał na 250+ silniki tanie,

silniki wzdłuznie to juz większa zabawa cięcie tunelu, przekładnia kierownica nie jest łatwe :) ale śmiga tez chyba USA 323BF z silnikiem wzdłuznie 2,0 Fe3 z KIA sportage :) uturbiony ;]
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-02-24, 11:06   

mlody1921 A nie wiesz jak to jest z ITBS w MX-3 KLZE? Kumpel mi mówił, że jakiś gościu zrobił ITBS i stracił power samochód, ale moim zdaniem to raczej coś nie tak musiał mieć.

http://www.youtube.com/wa...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ufj8qIyrDR4

KLZE det3 - który to piecyk, jak go rozpoznać? Jaki kolektor on ma?

Silnik wzdłużnie to Misiek chciał w swojej poprzedniej MX-3 robić, i to z beemki, ale jak zobaczył ile to roboty to chyba zmienił zdanie :D Na szczęście, bo Mazdy z piecem bmw bym nie zniósł :P
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 34
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2012-02-24, 11:10   

Silnik 2.2 z Probe to jeden z większych shitów nie wytrzymuję głowica ze względu na zbyt cieńkie ściany.

Face2Face4Race napisał/a:
KLZE det3 - który to piecyk, jak go rozpoznać? Jaki kolektor on ma?


F2F4R DET3 - to Digital Ecu Tuner 3gen a nie wersja kl-ze
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-02-24, 11:20   

XiJaro napisał/a:
nie wytrzymuję głowica ze względu na zbyt cieńkie ściany


Jarek, co Ty gadasz? :P Polak potrafi, nie pamiętasz? :) Trochę gipsu albo kitu się napcha do głowic i bedzie szło dziadostwo <hahaha>

A tak serio to po ostatnich jazdach MX-5 NB z BP jakoś zupełnie mnie nie jarają R4... Wyją, nawet jadą, ale nie dają tego ryku silnika V ;)

A w tej MX-5 jest skrzynia 6 biegów i jest ochydny efekt diesla :P Jazda na fali mocy motoru nie ma sensu, bo to już tylko suche dokręcanie go do obrotów czerwonych, a na fali momentu tak dobrze się wkręca, że nawet nie warto czekać na czerwone <rzygi>

<mysli> det3 KL-ZE? Niby na MS xXx pisze o trzech odmianach pieca tego, ale moim zdaniem są tylko dwie :P A ta trzecia się zwie "zdrowe KL-ZE w MX-3" jak to 99% ludziów ma :D
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
mlody1921


Pojazd: Mx-3
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 112
Wysłany: 2012-02-24, 12:39   

det3 to świnka do wysterowania jak pisze kolega

KLZE jest dwa rodzaje KLZE J-spec 190~

KLZE z milleni o mniejszym sprężaniu 170~

oba maja głowice klze, inne kolektory największa różnica to tłoki i ich wysokość i czyli stopień sprężania

co do F2t to sa dobre silniki nie młode ale dobre na forum jeden jest 184 konie chyba, więc 200 koni z tego silnika i jego moment to naprade frajda z jazdy :)

włóżcie silnik od Pulsara sr20det ze skrzynią :) seria 200koni jak nie wiecej :) tylko silniki nie tanie a od 200sx nie pasuja

ale zamiast kombinować to lepiej uturbić 1,6 16v albo 1,8bp Mx-5 na fmu śmigają :) , 0,5 bara z 1,6 16v to około 150 koni i ponad 200 momentu :) bawić sie można

teraz jak widze koszty turbienia v6 wolałbym kupić bp i zakuć :D
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-02-24, 13:06   

mlody1921 napisał/a:
det3 to świnka do wysterowania


Omg :P Mówisz o kompie do strojenia. Nie skojarzyłem, bo nazw tego jest już tyle, co samochodów z nim.

mlody1921 napisał/a:
z milleni o mniejszym sprężaniu



Ja "niby" mam taki. Z jednej strony jego elastyczność ze skrzynią z K8 jest fenomenalna, z drugiej zaś mógłby trochę lepiej się wkręcać powyżej 6500obr/min, aby dobić do v-max i czerwonego pola. No ale nie ma się co dziwić, piecyk ma moc max przy tych obrotach, a dalej już wykres spada.

mlody1921 napisał/a:
KLZE jest dwa rodzaje KLZE J-spec 190~

KLZE z milleni o mniejszym sprężaniu 170~


Skąd się wzięły takie informacje?

Tabelka "Rodzaje KL-ZE" http://www.mazdaspeed.pl/...pic.php?t=52988
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
mlody1921


Pojazd: Mx-3
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 112
Wysłany: 2012-02-24, 14:39   

Z życia :) są w sumie trzy tloki do 2,5

KLDE najnizsza półka
KLZE średnia półka
KLZE wysoka półka

Wałki masz pewnie KL01 zmien na KL31 poprawi sie góra :)

ale jak śmigasz cześciej na niższych obr i potrzeba ci to zostaw KL01(czy KL02 nie poamietam)
 
     
Krakusik 

Pojazd: Mx-3
Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: Kraków - Nowa Huta
Wysłany: 2012-03-05, 10:16   

nie polecam silników z mondeo st... to kupa a nie silnik... widziałem jak słabo to jedzie do couguara (2.5 V6) w krakowie przeswapowali ten silnik i jechało to gorzej niż ori.

co do wkładania silników wszystko się da tylko trzeba się zastanowić ile $ chce się włożyć w auto...

kiedyś mierzyłem 3.0 z pewnej mazdy i powiem że dało się tylko trzeba było trochę by przód w mx3 przerobić bo pas przdni blokował.... :D
_________________
Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music ProductionsSerwis Samochodowy