Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Felgi 18'' - po raz kolejny
webcitron jeśli 17" to polecam felgę 7x17 bardzo popularny rozmiar i łatwo trafić w rozstawie śrub 4x100 i z przyzwoitym ET, a opony wtedy do 1.6 silnika 205/45R17 idealnie leżą na feldze i nic nie będzie Ci przycierało, pod warunkiem, że ET felgi będzie 40-45
co do 18" i opon to bardzo dużo zależy właśnie od ET felgi. Jeśli ET będzie małe wtedy felga wychodzi bardziej na zewnątrz auta i może przycierać o błotniki lub nadkola. Zaś jeśli ET będzie za duże to felga będzie za bardzo schowana i może przycierać z drugiej strony o amortyzator bądź nadkola przy skręconych kołach.
Zawieszenie nie gra tu większej roli jeśli jest z głową złożone, bo do krótszych sprężyn powinno się dobrać twardszy amortyzator. W efekcie potrzebujemy takiej samej siły dobicia, aby koło dobiło do odbojników amortyzatora, więc czy na twardym czy na miękkim wtedy tak samo będzie dobijało zawieszenie.
Sorki za zwłokę w odpowiedzi, ale nie było mnie w Wwa i nie miałem neta.
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
@Face2Face4Race - Twoje odpowiedzi są naprawdę super, dokładnie wszystko wyjaśnione, nawet laik coś rozumie
Jeszcze co do profilu opon - wspomniałeś o 45, co sądzicie o 40 na felgi 17'' ?
@Face2Face4Race - Twoje odpowiedzi są naprawdę super, dokładnie wszystko wyjaśnione, nawet laik coś rozumie
Jeszcze co do profilu opon - wspomniałeś o 45, co sądzicie o 40 na felgi 17'' ?
No chyba że u siebie w okolicy nasz dobre drogi? Ja u siebie miałem 205/45/16 i zaliczyłem kilka dziór i po dostały guzow i można sobie nimi du....-pe podetrzeć i poszło parę zł w pizd... Obecnie mam 205/50/16 i jest o niebo lepiej chociaż się jedzie jak samochodem a nie jak wozem drabiniastym.
_________________ „Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
Zawieszenie nie gra tu większej roli jeśli jest z głową złożone, bo do krótszych sprężyn powinno się dobrać twardszy amortyzator. W efekcie potrzebujemy takiej samej siły dobicia, aby koło dobiło do odbojników amortyzatora, więc czy na twardym czy na miękkim wtedy tak samo będzie dobijało zawieszenie.
Ma i to bardzo wiele Face nie pomyslałeś i nie o tym pisałeś
Nie chodzi o dobicie amortyzatora tylko o to że koło na standardowym zawieszeniu ma do samego błotnika jeszcze kilka milimetrów
a na niższym może już się chować za błotnik
i samo danie złej felgi i opony na seryjnym bedzie obcierało przy dziurach
ale przy obniżonym zawieszeniu moze obcierać bez dziur i nie będzie można jeździć bo oponę będzie zcinać
ale przy obniżonym zawieszeniu moze obcierać bez dziur i nie będzie można jeździć bo oponę będzie zcinać
Owszem, ale to już się tyczy raczej German style, czyli hardcorowego poszerzania auta samymi kołami. Wiesz, ja mówię o modach w granicach rozsądku
Makiaweli napisał/a:
koło na standardowym zawieszeniu ma do samego błotnika jeszcze kilka milimetrów
Fakt, o tym nie pomyślałem.
webcitron ojoj dzięki, schlebiasz mi
hm nie pamiętam dokładnie, ale chyba opony szerokości 215 na feldze 17" idealny profil, aby zachować fabryczną wielkość całego koła profil wychodzi 45, bo przy mniejszym profilu zmniejsza się też obwód całego koła i wtedy licznik może jeszcze bardziej przekłamywać. Z resztą, gdzieś już w temacie podobnym pisałem o tym też właśnie.
Dla rozjaśnienia: mniejszy profil opony to mniejsze koło (obwód i średnica)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum