Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Felgi 18'' - po raz kolejny
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi 18'' - po raz kolejny
Autor Wiadomość
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-08-20, 15:10   

webcitron jeśli 17" to polecam felgę 7x17 bardzo popularny rozmiar i łatwo trafić w rozstawie śrub 4x100 i z przyzwoitym ET, a opony wtedy do 1.6 silnika 205/45R17 idealnie leżą na feldze i nic nie będzie Ci przycierało, pod warunkiem, że ET felgi będzie 40-45

co do 18" i opon to bardzo dużo zależy właśnie od ET felgi. Jeśli ET będzie małe wtedy felga wychodzi bardziej na zewnątrz auta i może przycierać o błotniki lub nadkola. Zaś jeśli ET będzie za duże to felga będzie za bardzo schowana i może przycierać z drugiej strony o amortyzator bądź nadkola przy skręconych kołach.

Zawieszenie nie gra tu większej roli jeśli jest z głową złożone, bo do krótszych sprężyn powinno się dobrać twardszy amortyzator. W efekcie potrzebujemy takiej samej siły dobicia, aby koło dobiło do odbojników amortyzatora, więc czy na twardym czy na miękkim wtedy tak samo będzie dobijało zawieszenie.

Sorki za zwłokę w odpowiedzi, ale nie było mnie w Wwa i nie miałem neta.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
webcitron 

Pojazd: mazda mx-3 1.6
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-21, 11:32   

@Face2Face4Race - Twoje odpowiedzi są naprawdę super, dokładnie wszystko wyjaśnione, nawet laik coś rozumie :)
Jeszcze co do profilu opon - wspomniałeś o 45, co sądzicie o 40 na felgi 17'' ?
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2012-08-21, 12:08   

ja mam 45 mniej nie warto :)
_________________

 
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2012-08-21, 12:48   

webcitron napisał/a:
@Face2Face4Race - Twoje odpowiedzi są naprawdę super, dokładnie wszystko wyjaśnione, nawet laik coś rozumie :)
Jeszcze co do profilu opon - wspomniałeś o 45, co sądzicie o 40 na felgi 17'' ?
No chyba że u siebie w okolicy nasz dobre drogi? Ja u siebie miałem 205/45/16 i zaliczyłem kilka dziór i po dostały guzow i można sobie nimi du....-pe podetrzeć i poszło parę zł w pizd... Obecnie mam 205/50/16 i jest o niebo lepiej chociaż się jedzie jak samochodem a nie jak wozem drabiniastym.
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-21, 13:18   

Face2Face4Race napisał/a:
Zawieszenie nie gra tu większej roli jeśli jest z głową złożone, bo do krótszych sprężyn powinno się dobrać twardszy amortyzator. W efekcie potrzebujemy takiej samej siły dobicia, aby koło dobiło do odbojników amortyzatora, więc czy na twardym czy na miękkim wtedy tak samo będzie dobijało zawieszenie.


Ma i to bardzo wiele Face nie pomyslałeś i nie o tym pisałeś
Nie chodzi o dobicie amortyzatora tylko o to że koło na standardowym zawieszeniu ma do samego błotnika jeszcze kilka milimetrów
a na niższym może już się chować za błotnik
i samo danie złej felgi i opony na seryjnym bedzie obcierało przy dziurach
ale przy obniżonym zawieszeniu moze obcierać bez dziur i nie będzie można jeździć bo oponę będzie zcinać
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-08-21, 22:21   

Makiaweli napisał/a:
ale przy obniżonym zawieszeniu moze obcierać bez dziur i nie będzie można jeździć bo oponę będzie zcinać


Owszem, ale to już się tyczy raczej German style, czyli hardcorowego poszerzania auta samymi kołami. Wiesz, ja mówię o modach w granicach rozsądku ;)

Makiaweli napisał/a:
koło na standardowym zawieszeniu ma do samego błotnika jeszcze kilka milimetrów


Fakt, o tym nie pomyślałem.

webcitron ojoj dzięki, schlebiasz mi ;)

hm nie pamiętam dokładnie, ale chyba opony szerokości 215 na feldze 17" idealny profil, aby zachować fabryczną wielkość całego koła profil wychodzi 45, bo przy mniejszym profilu zmniejsza się też obwód całego koła i wtedy licznik może jeszcze bardziej przekłamywać. Z resztą, gdzieś już w temacie podobnym pisałem o tym też właśnie.

Dla rozjaśnienia: mniejszy profil opony to mniejsze koło (obwód i średnica)

http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html

W linku wyżej masz przelicznik opon do felg :) Polecam
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions