Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Hamulce przód - regeneracja oraz wymiana płynu hamulcowego
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: XiJaro
2011-03-10, 14:10
Hamulce przód - regeneracja oraz wymiana płynu hamulcowego
Autor Wiadomość
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-03-10, 09:49   Hamulce przód - regeneracja oraz wymiana płynu hamulcowego

Zanim zadasz pytanie przeczytaj

Najczęstsze problemy z hamulcami:
miekki pedał- zapowietrzony układ lub wyciekł płyn
bicie podczas hamowania- zwichrowane tarcze
długa drogą hamowania, mała skuteczność -zużyte(porysowane) tarcze, klocki do wymiany, płyn, regeneracja zacisków
diagnoza servo-wcisnąć pedał hamulcowy odpalić auto pedał powinie się zapaść

zaczynamy zawsze od najtańszych napraw
oględziny tarcz-klocków
odpowietrzenie układu
wymiana płynu (co 2-3lata)
regeneracja zacisków -we własnym zakresie ok 20-25zł od zacisku lub w firmie od 50zł w górę ( ważne aby przesmarować wszystkie tuleje-sworznie smarem syntetycznym lub ceramicznym bo zwykły smar zapiecze się od temperatury a miedziany wykruszeje, często zapieczony zacisk zcina klocek pod kątem co jest szybkie do wykrycia)
wymiana tarcz i klocków ( i tu jest tak lepiej zmieniać częściej średniej klasy klocki i tarcze niż kupić drogie a potem jeździć na nich do granic)

Fotorelacja
zdemontowanie zacisku ( czerwone strzałki śruby które trzeba wykręcić żółta odpowietrznik nie pomylić z kalamitką bo już widziałem takich którzy tam podchodzili z tawotnicą:0 )



zaznaczone tuleje które powinny się w środku swobodnie poruszać, często przy zapieczonych
zaciskach te tuleje trzeba wybijać młotkiem


stara tarcza


stary i nowy klocek


i już po wymianie PIERWSZE 200KM PO WYMIANIE HAMUJEMY DELIKATNIE AŻ SIĘ WSZYSTKO DOTRZE



wymiana płynu
najlepiej jest wykonać tą czynność we dwie osoby bo samemu się trochę nabiega
-wykonujemy to przy wyłączonym silniku
-najlepiej wyciągnąć ze zbiorniczka strzykawką stary płyn i nalać do pełna nowy
-zaczynamy od tylniego prawego koła później lewe tylnie, prawy przód i na końcu lewy przód
nakładamy na odpowietrznik (najlepiej przezroczysty wężyk ok 30-40cm) popuszczamy go (klucz 8mka) i 3-4 wciśnięcia pedału hamulca do dna dokręcamy dolewamy znów płyn pod korek czynność ta powtarzamy do momentu aż płyn będzie klarowny wtedy przechodzimy do kolejnego koła i tak do końca
WAŻNE- kontrolować cały czas poziom płynu w zbiorniczku ponieważ jego brak może spowodować zapowietrzenie układu




temat jeszcze w opracowywaniu później będzie więcej
Ostatnio zmieniony przez XiJaro 2011-08-29, 22:33, w całości zmieniany 8 razy  
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-03-10, 13:25   

Jaro <piwo> świetna fotorelacja. Dziś przyszły do mnie zestawy naprawcze, ale dziwi mnie, że jest tylko jedna gumowa osłona na caly sworzeń, i dwie gumki tylko na końcówki sworznia, tak powinno byc? Przeciez obydwa chyba są takie same?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-03-10, 13:45   

kubik napisał/a:
Jaro <piwo> świetna fotorelacja.

dzięki

kubik napisał/a:
dziwi mnie, że jest tylko jedna gumowa osłona na caly sworzeń, i dwie gumki tylko na końcówki sworznia, tak powinno byc?


dokładnie tak powinno być :)
 
     
SponeR 
Mechanik
Annaberg Downhiller


Pojazd: 98, 89,
Piwa: 2 piwa
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Łopole
Wysłany: 2011-03-12, 10:16   Re: Hamulce

XiJaro napisał/a:

-zaczynamy od tylniego lewego koła później prawe tylnie, lewy przód i na końcu prawy przód

bardzo fajnie :P ale tu sie wkradł mały błąd ponieważ pompka i zbiornik hamulcowy jest po stronie kierowcy a odpowietrzamy układ zawsze od najdlaszego koła powinno to wyglądać:

tylnie prawe
tylnie lewe
przednie prawe
przednie lewe

racja już poprawione przecież mamy LHD :)
_________________
"Świetnym przykładem roadstera-kierowcy była Toyota MR-2 a także Mazda MX-5. Jeździłem jednym i drugim i potwierdzam, że to jedne z najlepiej prowadzących się aut wszechczasów." K. Hołowczyc
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-03-12, 10:46   

Bo Jaro patrzył z innej perspektywy :) patrząc na przód samochodu
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-03-14, 17:17   

kubik napisał/a:
Bo Jaro patrzył z innej perspektywy :) patrząc na przód samochodu

si...... szkolny błąd :) już poprawione

dzięki SpooneR
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2011-03-19, 14:42   

oj XiJaro taką gawfę walnąć?? to nie w twoim stylu!
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-03-19, 14:55   

Ja wczoraj poświęciłem 6 godzin na regeneracje zacisków. Efekt jest, poprawa w hamowaniu i nie pojawia się już dziwne bicie :) RB, nie używany kolorowej czcionki w postach
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2011-03-20, 16:23   

kubik napisał/a:
Ja wczoraj poświęciłem 6 godzin na regeneracje zacisków. Efekt jest, poprawa w hamowaniu i nie pojawia się już dziwne bicie :) RB, nie używany kolorowej czcionki w postach


Kubik a to niby czemu nie używać ??mam tego koloru mam żółtego mxa i od zawsze lubie ten kolor a tobie nie musi sie podobać w/w kolor innym osobom z forum to nie przeszkadza wnioski za i przeciwkomu tak a komu nie chetnie przyjmę na e-mail.

// panowie mały OT się robi
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
majes854 

Pojazd: mazda mx-3
Wiek: 38
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 14
Skąd: Łódź/Wawa
Wysłany: 2011-06-08, 13:06   

a powiedz mi kubik jak zamawiales zestaw naprawczy to trzeba znac rozmiar cilinderka czy tylko rok auta wystarczy?
 
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-06-08, 14:11   

Wystarczy rok auta tylko pamiętaj aby ci nie wcisnęli z drugiej serii ja po lifcie to po lifcie a nie przed liftem bo nie wiedzieć czemu po lifcie zestawy naprawcze są za ciasne do przed liftem i nie pasują
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-07-04, 10:32   

moje doświadczenie jest takie że to od producenta zależy jakość zestawu naprawczego i to jak on pasuje. na moim przykładzie powiem że regenerowałem gruntownie tył i zestaw brałem z autofrena pasował idealnie i jego jakość była dobra. ale na przód musiałem wymienić tulejki plywające i tylko z quickbrake'a były.
Ale nowe gumkii z tego zestawu były słabej jakości, nie trzymały się dobrze itp .
dlatego jak będe regenerował przód (piaskowanie, malowanie i nowe gumy tak jak z tyłu ) to napewno zestaw nie bedzie Quickbrake. moze znajdę jakąś jeszcze lepszą firme

a z tego co wiem to czy przed czy po lifcie zaciski są identyczne z przodu i kupując zestaw to przypuszczam ze to jest ten sam, a to ze ci przed liftowe lepiej pasowały od tych poliftowych to dlatego że były innego producenta niż te poliftowe poza tym trochę ciasno musi być bo to musi być szczelne wkoncu :P
jeśli chodzi o zestawy naprawcze to polecam Autofren.

P.S.
mam trochę fotek z regeneracji tyłu może wrzucić tu żeby nie zakładać nowego tematu, a pozatym zeby było o hamulcach w jednym miejscu??
czy może nowy temat
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-07-04, 12:06   

jest to dział hamulce, więc chyba tu. Czekamy na zdjęcia :)
_________________

 
 
     
Czarek2000 


Pojazd: Mazda MX-3 1,6 DOHC
Piwa: 1 piwo
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 78
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-07-04, 21:01   

U mnie bicie podczas hamowania zlikwidowałem całkiem przypadkiem.
Pojawiło się pierwszy raz po wymianie kół z zimowych na letnie. Myślałem że rozwaliłem gdzieś felgę ale zamieniłem koła z przednich na tylne i dalej to samo.
Parę dni później wymieniałem klocki i zdjąłem tarcze hamulcową żeby sprawdzić czy nie jest krzywa.
Obróciłem ją a od środka we wgłębieniu w jednym miejscu nazbierało się kupę rdzy która nie pozwalała równo przyłożyć tarczy do piasty. Wyczyściłem wszystko i bicia nie ma.
Taki głupi szczegół a już tarcze chciałem wymieniać i felgi prostować.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions