Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Hamulce przód - regeneracja oraz wymiana płynu hamulcowego
Najczęstsze problemy z hamulcami:
miekki pedał- zapowietrzony układ lub wyciekł płyn
bicie podczas hamowania- zwichrowane tarcze
długa drogą hamowania, mała skuteczność -zużyte(porysowane) tarcze, klocki do wymiany, płyn, regeneracja zacisków
diagnoza servo-wcisnąć pedał hamulcowy odpalić auto pedał powinie się zapaść
zaczynamy zawsze od najtańszych napraw
oględziny tarcz-klocków
odpowietrzenie układu
wymiana płynu (co 2-3lata)
regeneracja zacisków -we własnym zakresie ok 20-25zł od zacisku lub w firmie od 50zł w górę ( ważne aby przesmarować wszystkie tuleje-sworznie smarem syntetycznym lub ceramicznym bo zwykły smar zapiecze się od temperatury a miedziany wykruszeje, często zapieczony zacisk zcina klocek pod kątem co jest szybkie do wykrycia)
wymiana tarcz i klocków ( i tu jest tak lepiej zmieniać częściej średniej klasy klocki i tarcze niż kupić drogie a potem jeździć na nich do granic)
Fotorelacja
zdemontowanie zacisku ( czerwone strzałki śruby które trzeba wykręcić żółta odpowietrznik nie pomylić z kalamitką bo już widziałem takich którzy tam podchodzili z tawotnicą:0 )
zaznaczone tuleje które powinny się w środku swobodnie poruszać, często przy zapieczonych
zaciskach te tuleje trzeba wybijać młotkiem
stara tarcza
stary i nowy klocek
i już po wymianie PIERWSZE 200KM PO WYMIANIE HAMUJEMY DELIKATNIE AŻ SIĘ WSZYSTKO DOTRZE
wymiana płynu
najlepiej jest wykonać tą czynność we dwie osoby bo samemu się trochę nabiega
-wykonujemy to przy wyłączonym silniku
-najlepiej wyciągnąć ze zbiorniczka strzykawką stary płyn i nalać do pełna nowy
-zaczynamy od tylniego prawego koła później lewe tylnie, prawy przód i na końcu lewy przód
nakładamy na odpowietrznik (najlepiej przezroczysty wężyk ok 30-40cm) popuszczamy go (klucz 8mka) i 3-4 wciśnięcia pedału hamulca do dna dokręcamy dolewamy znów płyn pod korek czynność ta powtarzamy do momentu aż płyn będzie klarowny wtedy przechodzimy do kolejnego koła i tak do końca
WAŻNE- kontrolować cały czas poziom płynu w zbiorniczku ponieważ jego brak może spowodować zapowietrzenie układu
temat jeszcze w opracowywaniu później będzie więcej
Ostatnio zmieniony przez XiJaro 2011-08-29, 23:33, w całości zmieniany 8 razy
Jaro świetna fotorelacja. Dziś przyszły do mnie zestawy naprawcze, ale dziwi mnie, że jest tylko jedna gumowa osłona na caly sworzeń, i dwie gumki tylko na końcówki sworznia, tak powinno byc? Przeciez obydwa chyba są takie same?
-zaczynamy od tylniego lewego koła później prawe tylnie, lewy przód i na końcu prawy przód
bardzo fajnie ale tu sie wkradł mały błąd ponieważ pompka i zbiornik hamulcowy jest po stronie kierowcy a odpowietrzamy układ zawsze od najdlaszego koła powinno to wyglądać:
tylnie prawe
tylnie lewe
przednie prawe
przednie lewe
racja już poprawione przecież mamy LHD
_________________ "Świetnym przykładem roadstera-kierowcy była Toyota MR-2 a także Mazda MX-5. Jeździłem jednym i drugim i potwierdzam, że to jedne z najlepiej prowadzących się aut wszechczasów." K. Hołowczyc
Ja wczoraj poświęciłem 6 godzin na regeneracje zacisków. Efekt jest, poprawa w hamowaniu i nie pojawia się już dziwne bicie RB, nie używany kolorowej czcionki w postach
Ja wczoraj poświęciłem 6 godzin na regeneracje zacisków. Efekt jest, poprawa w hamowaniu i nie pojawia się już dziwne bicie RB, nie używany kolorowej czcionki w postach
Kubik a to niby czemu nie używać ??mam tego koloru mam żółtego mxa i od zawsze lubie ten kolor a tobie nie musi sie podobać w/w kolor innym osobom z forum to nie przeszkadza wnioski za i przeciwkomu tak a komu nie chetnie przyjmę na e-mail.
// panowie mały OT się robi
_________________ „Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
Wystarczy rok auta tylko pamiętaj aby ci nie wcisnęli z drugiej serii ja po lifcie to po lifcie a nie przed liftem bo nie wiedzieć czemu po lifcie zestawy naprawcze są za ciasne do przed liftem i nie pasują
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
moje doświadczenie jest takie że to od producenta zależy jakość zestawu naprawczego i to jak on pasuje. na moim przykładzie powiem że regenerowałem gruntownie tył i zestaw brałem z autofrena pasował idealnie i jego jakość była dobra. ale na przód musiałem wymienić tulejki plywające i tylko z quickbrake'a były.
Ale nowe gumkii z tego zestawu były słabej jakości, nie trzymały się dobrze itp .
dlatego jak będe regenerował przód (piaskowanie, malowanie i nowe gumy tak jak z tyłu ) to napewno zestaw nie bedzie Quickbrake. moze znajdę jakąś jeszcze lepszą firme
a z tego co wiem to czy przed czy po lifcie zaciski są identyczne z przodu i kupując zestaw to przypuszczam ze to jest ten sam, a to ze ci przed liftowe lepiej pasowały od tych poliftowych to dlatego że były innego producenta niż te poliftowe poza tym trochę ciasno musi być bo to musi być szczelne wkoncu
jeśli chodzi o zestawy naprawcze to polecam Autofren.
P.S.
mam trochę fotek z regeneracji tyłu może wrzucić tu żeby nie zakładać nowego tematu, a pozatym zeby było o hamulcach w jednym miejscu??
czy może nowy temat
U mnie bicie podczas hamowania zlikwidowałem całkiem przypadkiem.
Pojawiło się pierwszy raz po wymianie kół z zimowych na letnie. Myślałem że rozwaliłem gdzieś felgę ale zamieniłem koła z przednich na tylne i dalej to samo.
Parę dni później wymieniałem klocki i zdjąłem tarcze hamulcową żeby sprawdzić czy nie jest krzywa.
Obróciłem ją a od środka we wgłębieniu w jednym miejscu nazbierało się kupę rdzy która nie pozwalała równo przyłożyć tarczy do piasty. Wyczyściłem wszystko i bicia nie ma.
Taki głupi szczegół a już tarcze chciałem wymieniać i felgi prostować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum