Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Zmiana rozrządu v6
Pytanie za ile można zmienić rozrząd wiele twierdzi że już 200 zł starczy, ja podszedłem do tego tak jak powinno się to robić, pasek zmieniamy co 60 tyś albo 100 tyś . Dlatego stwierdziłem żeby to zrobić i mieć spokój na przynajmniej 100 tyś , zmieniamy wszystkie trzy rolki prowadzące , hydro napinacz, pasek i przy okazji pompę wody, pompa jest na innym pasku ale żeby ją zmienić trzeba rozebrać rolkę od rozrządu , w moim wypadku rolka prowadząca od rozrządu strasznie wyła i uwierzcie mi strasznie to męczyło i silnik brzmiał jak stary klekot. Cena za komplet to około 700 zł.
Spuszczamy płyn z chłodnicy tym zaworkiem/ śrubka (około 5 l )
Demontujemy górny wąż od chłodnicy , bo nam będzie przeszkadzał, demontujemy tez zbiorniczek na płyn od wspomagania , ja nie spuszczałem płynu tylko niefachowo go rozlałem z myślą zalania nowego, wg. Manuala lejemy do wspomagania ATF M-III albo Dexron II .
Puki mamy paski luzujemy ale nie odkręcamy do końca te 4 śruby, to jest od pompy wody.
Odkręcamy osłonę plastikową pod silnikiem , 2 śruby od dołu koło chłodnicy i w nadkolu chyba 3, zdejmujemy ja całkiem . Luzujemy (nie odkręcamy ) 2 rolki napinające oba paski (śruba w osi napinacza foto 1-ka) i śrubą napinającą luzujemy foto 2-ka żeby zdjąć paski. Zdejmujemy paski i odkręcamy cały napinacz od alternatora foto 3 i 4ka
Teraz trzeba odkręcić koło pasowe na wale, z tym są problemy , jedni zakładają klucz i rurę z metr , 2ga osoba w aucie na 4 biegu trzyma hamulec i ogień, inni podchodzą z kluczem pneumatycznym i tak najłatwiej ale nie wszyscy go mają, ja zrobiłem tak , zamocowałem klucz jak na fotce żeby dobrze siedział (tu jak mamy słaby klucz to nie zabierajmy się za to, ale i bywa tak że śruba idzie łatwo a nie powinna , ja w crx kiedyś miałem przypadek że ona mi się wykręciła podczas jazdy i objechało wał i dopiero były jaja )
I cykamy rozrusznikiem , taki strzał ale żeby auto nie odpaliło wiadomo
Mnie poszło bez problemy za 2gim razem.
Odkręcamy koło pasowe i je ściągamy, mnie zeszło ręką bez ściągacza.
Według instrukcji silnik powinno się podwiesić ale ja podłożyłem klocek pod miskę i delikatnie opuściłem auto na lewarku żeby siadło. Uwaga żeby auto nie zawisło tylko na misce, delikatnie bo zgnieciemy miskę. Można w tym momencie poluzować łapę silnika i zobaczyć że silnik już wisi czyli mamy luźną łapę .
Jak ładnie wszystko wisi i jest luźne i można pohuśtać silnik odkręcamy łapę silnika. Pamiętać robimy ostrożnie wszystko.
Z bloku resztę łapy też odkręcamy.
Odkręcamy wcześniej poluzowane koło pompy wody i odkręcamy osłonę rozrządu, tu macie fotke i widać gdzie są śruby do odkręcenia
Ustawiamy rozrząd na znakach kręcąc chyba 17 za wałek
Jak wszystko ustawione odkręcamy hydro napinacz , najpierw dolną później górną
I zdejmujemy pasek, teraz 3 rolki prowadzące , jedna na imbus 8 reszta na zwykły klucz numeru nie pamiętam
Odkręcamy pompe wody i tu nam się jeszcze poleje dość dużo płynu chłodzącego ,
Moja pompa po odkręceniu miała już oznaki zatarcia, lekkie tarcie wiec dobrze że ją zmieniam bo się kończyła.
Temat nie skończony jeszcze składanie ale żeby mi materiał nie zginał,
tylko że jeszcze tego nie złożyłem nie mam części. Mnie się nie spieszy bo jeszcze robię kupę innych rzeczy, ale okazało się ze kumpel mi da za flaszkę 2 nowe lambdy co mnie cieszy, ze 400 do przodu A ten mój rozrząd to tylko pasek był w miarę oki a cała reszta to totalny złom, luzy na łożyskach wszystko huczy, pompa prawie zatarta a hydro napinacz nawet nie drgnie, bo ktoś zmienił tylko pasek a resztę nie.
[ Dodano: 2013-05-01, 19:55 ]
ale już się denerwuje bo jeżdżę 2gim autem bo mam jeszcze mondeo , niby wygodne ale popsute bo jak naciskam gaz to nie przyspiesza (ale jak się rozbuja to palcem można trzymać kierownice i jechać 190 spokojnie ale raz spokoju nie było bo odpadła antena od cb i już wiem po co w instrukcji pisali że do 150 km/h ale rozwiązałem problem anteną na dziurce i już nie odpada )
tą śrube musimy najlepej dokręcić kluczem dynamometrycznym, kiedys jak miałem Honde crx tą śrube dokreciłem mocno a puźniej jadąć trasą A4 było jeb i koło pasowe mi wyjechało z pod maski i na szczęście wału nie objechało, więc trzeba ją mocno dowalić i ja jeszcze dałem klej do gwintów, dajesz auto na 4 bieg ktoś trzyma noge na hamulcu a ty z rurą dokrecasz, nie załować siły, hamulce popuszczą a śruby nie zerwiesz
_________________ Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
Już kilka razy słyszałem o tym, żeby odkręcać albo przykręcać na biegu, ale czy to na pewno jest dobre dla skrzyni ? Oczywiście innej opcji mocnego dokręcenia też nie widzę oprócz klucza udarowego (ale nie każdy go ma).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum