Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Cold Air Intake Simota - Zimny dolot powietrza + stożek
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kubik
2011-03-29, 08:11
Cold Air Intake Simota - Zimny dolot powietrza + stożek
Autor Wiadomość
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-03, 14:22   Cold Air Intake Simota - Zimny dolot powietrza + stożek

Tak wyglądał seryjny dolot:


Czas było pozbyć się wszystkich elementów związanych z seryjnym dopływem powietrza, wyrzucić dolot chłodzący aku, tłumik szmerów ssania itp. w trakcie przebudowy z założonym już przepływomierzem wyglądało to mniej więcej tak:

Przed montażem dolotu konieczne było przesunięcie w inne miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu od chłodnicy.



A to części w trakcie montażu :)


Filtr stożkowy simoty:


Miejsce w błotniku idealnie nadawało się na umiejscowienie filtra:



W komplecie do montażu była specjalna blacha, która zasłaniała cały filtr od góry, w efekcie filtr ze wszystkich stron był zasłonięty. Wygląda to mniej więcej tak:



No i końcowy efekt mojej pracy...


jako wlot powietrza do stożka wykorzystałem kolanko doprowadzające zimne powietrze do chłodzenia aku, co okazało się totalnym błędem. postanowiłem więc zrobić dwie rzeczy:
1)
Wywaliłem kolanko do chłodzenia aku i pozostawiłem sam otwór (daje on więcej niż z kolankiem)
2)

Wywierciłem otwór w dolnej części komory stożka, aby zamontować kolanko doprowadzające powietrze do stożka od dołu:

u góry pośrodku widać kolanko od dołu, a po prawej otwór od kolanka chłodzącego aku.

a tutaj daję foto kolanka które założyłem aby doprowadzać powietrze od dołu:


Potem poprowadziłem rurę z przodu zderzaka :)


No i to by było tyle :) w zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw
Ostatnio zmieniony przez kubik 2010-08-07, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
niko000 


Pojazd: mx-3 V6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 15:40   

No mój drogi w pełni profesjonalne podejście do sprawy pogratulować roboty.
_________________

 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 15:44   

We wrześniu wybieram się na rolki do Torunia, to sprawdzę czy wzrosła moc, ogólnie wydaje się, że ma lepszego kopa na wysokich obrotach. Się zobaczy na wykresie <faja>
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
niko000 


Pojazd: mx-3 V6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 16:00   

U mnie w k8 CAI strasznie mi pokaszanił krzywą mocy tzn przyrosty były ale bardzo wysoko natomiast dół spadł. i w twj chwili śmigam na wkładeczce k&n w seryjnej puszcze.napwno nie zaszkoziło ale dalej bede walczył z CAI problem leży prawdopodobnie w długości kanałów, ż.e dobrane Może u ciebie bedzie gitara,mam nadzieje że wrzucisz wykres.
_________________

 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 16:03   

Z tego co wiem zbyt krotki dolot sprawia, ze dół znika i elastyczność silnika jest do bani... Masz foty silnika z założonym CAI?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
niko000 


Pojazd: mx-3 V6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 16:18   

No niestety nie pstrykałem.Ale następną próbe tak jak mówisz planowałem zrobić dłuższe kanały i spuścić go w błotnik. bo poprzedno to korzystał z nadmuchu seryjnego z przodu, oczywiście był jak najbardziej osłonięty, ale moze za krótki. twój ma dośc pokaźną długość, zobaczymy jak zhamujesz.
_________________

 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 16:23   

Akurat MX-y maja idealne miejsce w błotniku na stozek, ja kupowałem dedykowany do mojego silnika takze z montażem tez kłopotów nie bylo. A seryjny wlot to nie mam pojecia jak powietrze łapie bo od przodu to raczej maska go zasłania
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
niko000 


Pojazd: mx-3 V6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 153
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-05, 16:30   

masz fajnie że właśnie do 1.6 jes dedykowana simota, do mnie nie ma moze simota jakoś logicznie to skonstruowała żeby coś dało. jedynie do mnie to na amerykańskich stronach widziałem dedykowane do k8. Napewno będe walczył dalej, chwilowo brak czasu.
_________________

 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-05, 16:57   

Dziwi mnie np. Czemu ten dedykowany do 1,6 w aukcji napisali ze podejdzie tylko do sohc. Niby pojemność silnika ta sama ...chyba ze ten dolot pasuje do wszystkich mx-3 tylko po prostu przy przepustnicy jest minimalna roznica w długości i by nie pasował konstrukcyjnie
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
djArias

Pojazd: Najmocniejsze B6 w NA :D
Piwa: 1 piwo
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 116
Wysłany: 2010-08-06, 17:45   

ten od SOHC pasuje tez do DOHC konstrukcyjnie, w b6 mialem dwa doloty -> srednica i dlugosc ma wplyw na moc :D takze warto na rolki zabrac troche rurek kolanek etc i pokombinowaC :)
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-08-06, 18:09   

A Pewnie duzo droższy taki pomiar jest. No ale przynajmniej mozna jak najlepiej wykorzystać właściwości dolotu. drogi taki pomiar?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
djArias

Pojazd: Najmocniejsze B6 w NA :D
Piwa: 1 piwo
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 116
Wysłany: 2010-08-06, 18:11   

na hamowni na ktora ja jezdze w Poznaniu mam uklad z gosciem taki ze czy robie jeden pomiar czy 3 pomiary to płace 80zl :) takze na jedno mi to wychodzi ;)
 
     
AhmetxD 
No smoke, no poke!

Pojazd: A3 1.9TDi+++ 194hp
Wiek: 31
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 190
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-20, 17:15   

Ej Kubik mam male pytanie..
Jak kupowales dolot SIMOTA to adapter kupowales ten?? :
http://filtry.simota.home...uemart&Itemid=1

Bo przymierzam sie do dolotu.. ;)

Z góry dzięki za odpowiedź..
_________________

 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-10-21, 08:53   

Ten. Tylko on jest już w zestawie przecież :) a Ty chcesz kompletować go samemu?
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
AhmetxD 
No smoke, no poke!

Pojazd: A3 1.9TDi+++ 194hp
Wiek: 31
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 190
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-10-21, 14:58   

Aha:) Myslalem ze osobno sie kupuje bo na zdjeciu zestawu nie ma go.. okk dzieki Kubik za pomoc:)
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions