Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Short shifter
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kubik
2011-07-22, 22:07
Short shifter
Autor Wiadomość
michalrak 


Pojazd: 3o6
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 171
Skąd: Leżajsk/podkarpacie
Wysłany: 2011-04-09, 10:01   Short shifter

Szukałem, szukałem, nic nie znalazłem więc piszę. Jeśli było to wymazać ;)

Uwaga! Zaleca się ominąć nudny wstęp.

Od jakiegoś czasu mnie, Jacolowi i mojemu bratu chodził po głowie pomysł o kupnie i montażu pewnego elementu dla niektórych mało znaczącego, a dla innych sprawiającego wiele frajdy. Short-shifter ( o którym mowa ) niestety nie jest dostępny w naszym kraju do MX3 ani do Celci VI mojego brata, a kupno za granicą wiązało się na z kosztami ok. 200PLN za sztukę. Kwota za urządzenie o budowie zbliżonej do konstrukcji młotka, była dla mnie nie do przyjęcia. Postanowiłem więc zająć się tak seryjnym lewarkiem aby spełniał moje oczekiwania jako short-shifter.

Do rzeczy. Założeniem było przesunięcie w górę punktu dźwigni lewarka który osadzony jest na metalowej kulce w plastykowych siedziskach.

Krótka instrukcja jak wymontować interesująca nas część:

-odkręcamy gałkę zmiany biegów ( ory jest na gwincie )
-demontujemy konsolę lewarka wraz z mieszkiem ( kilka śrub i zaczepów )
-odkręcamy lewarek od spodu auta od cięgła skrzyni ( potrzebne tylko dwa klucze „12” )
-wyjmujemy sprężynę zabezpieczającą lewarka
-wyciągamy lewarek do środka auta

Tak wygląda wymontowany seryjny lewarek…



Odległość mierzona od początku kulki do środka tulei montażowej wynosi 45mm



Aby zapewnić sobie efekt s-s wystarczy przesunięcie kulki o 15mm w górę. Wcześniej tyle wynosiło przesunięcie w Celice brata więc uznałem, że i tu wystarczy.

Najpierw musimy zbić kulkę w kierunku dołu ponieważ różnica średnicy lewarka pod i nad kulką wynosi ok. 1mm



Szlifujemy delikatnie część lewarka ponad miejscem mocowania kulki aby można ją było przenieść do góry









Przesuwamy ją na nowe miejsce, czyli 60mm od środka tulei



Po tych zabiegach mamy już gotowy, surowy nie pomalowany short-shifter do Mazdy MX3 :)



Tak wygląda z wszystkimi częściami …



…a tak gotowy do montażu




Wszystko składamy w odwrotnej kolejności nie zapominając o użyciu środka smarującego.

Na co musimy się przygotować:

-UWAGA!! Mechanizm lewarka w MX3 ma tendencję do wypadania z obudowy karoserii.Jeśli chcemy tego uniknąć to wskazane jest przy wyciąganiu sprężyny zabezpieczającej, podłożenie klocka (drewnianego lub gumowego) między rurą wydechu a dolną częścią lewarka celem zapobieżenia jego opadnięciu.

-Jeśli przeszlifujemy zbyt mocno i kulka jest luźna, będzie potrzebny delikatny spawik .

-Czas trwania operacji ok. 2 godzin
-Stopień trudności (0-10) 3

Co zyskujemy:

-Radość z jazdy oraz zazdrosne spojrzenia kolegów na spocie ;)

-Nasz portfel wciąż się uśmiecha bo nie żegna się z 200 złotymi :)

-Zaskoczenie : wchodzący bez problemu wsteczny z którym czasami były delikatne problemy :)




Jak zwykle jestem do dyspozycji wszystkich, którym przyjdzie do głowy samemu zabrać się to tego „arcytrudnego przedsięwzięcia”. A zapewniam, że warto !! :)


Autorem powyższego tutoriala jest mX-MEN z mazdaspeed
http://www.mazdaspeed.pl/...relacja#p509210
_________________

 
 
     
Szymeek 


Pojazd: Była mx3 jest bmw 320i 2.0 150koni:)
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 353
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-04-09, 10:15   

hoho, nie wiem czy tak mozna;/ bo jakbyś Ty zrobił totouriala na MS i skopiował tutaj to ok, ale tak to sie nazywa chyba plagiat :P
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-04-09, 10:19   

Rozmawiałem na ten temat z koordynatorem MS i jak jest wzmianka o źródle to jest ok :) także na końcu postu proszę o link do MS i tyle.
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
chabas 

Pojazd: MX-3
Piwa: 3 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 324
Wysłany: 2011-04-09, 10:20   

Polecam dac link do zrodla i dopisac autora...
 
     
XiJaro 
Mechanik



Pojazd: MX-3 K8 93r
Piwa: 5 piwa
Wiek: 40
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 454
Wysłany: 2011-04-09, 10:45   

poprawiłem
_________________
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2011-04-09, 13:08   

A TU JEST GOTOWY http://allegro.pl/short-s...1547371474.html
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
michalrak 


Pojazd: 3o6
Wiek: 34
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 171
Skąd: Leżajsk/podkarpacie
Wysłany: 2011-04-09, 14:25   

Jakbyście dokładnie czytali to byście widzieli co napisałem.
_________________

 
 
     
SponeR 
Mechanik
Annaberg Downhiller


Pojazd: 98, 89,
Piwa: 2 piwa
Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Łopole
Wysłany: 2011-06-03, 18:41   

mam takowy u siebie (mxmenowy) bardzo fajnie działa :]
jak ktos chce to mam cały układ lewarkowy z v6 na podmiankę :]
2 drążki, lewarek, siedzisko
_________________
"Świetnym przykładem roadstera-kierowcy była Toyota MR-2 a także Mazda MX-5. Jeździłem jednym i drugim i potwierdzam, że to jedne z najlepiej prowadzących się aut wszechczasów." K. Hołowczyc
 
     
Ariel84 
Ariel84

Pojazd: mx-3
Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 59
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2012-07-15, 21:21   

ja u siebie to już 2 lata temu zrobiłem o 1.5 centa skróciłem , ale sa tacy co o nawet 2.5 centa obnizyli , efekt w moim przypadku jest super az zaluje ze o 2 centy nie obnizylem , moja rada ZAMIAST STUKAC MLOTKIEM NA CHAMA "KULKE" WARTO CIENIUTKIM PAPIEREM SCIERNYM OSZLIFOWAC I TROCHE ILEJEM NASMAROWAC TO POJDZIE ŁATWIEJ :)
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2012-07-15, 21:44   

Ariel84 napisał/a:
moja rada ZAMIAST STUKAC MLOTKIEM NA CHAMA "KULKE" WARTO CIENIUTKIM PAPIEREM SCIERNYM OSZLIFOWAC I TROCHE ILEJEM NASMAROWAC TO POJDZIE ŁATWIEJ


Tak tylko, że wtedy i łatwiej ten drążek opadnie w dół przy nacisku :P
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2012-07-16, 07:14   

Ja u siebie też mam zrobiony jak tu w temacie i chodzi wyśmienicie lepiej niż te kupne z aledrogo.pl.
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
ZukoKing 
ZukoKING

Pojazd: Mazda MX3
Wiek: 34
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 1
Skąd: Wilczkowo
Wysłany: 2013-01-01, 22:13   

ja kupiłem na allegro zamontowalem ale nie wiem czemu jest luzny i troche lata i na 5 biegu przy ok 110km/h troche dzwoni denerwuje mnie to troche nie wiem co zle zrobilem
 
 
     
kt65c453 
Klubowicz


Pojazd: mx3 v6
Piwa: 7 piwa
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 515
Skąd: Będzin
Wysłany: 2013-03-14, 22:16   

ja za mocno zeszlifowałem ale kroplka pomogła ( było ciasno ale tak na wszelki wypadek) i kulka poszła o 1,9 mm i jest super,
_________________
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne auta Będzin gsm 508511870
 
 
     
mmmmm :)

Pojazd: 1.8 v6
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 107
Skąd: Lubań
Wysłany: 2013-04-22, 02:38   

a mam jedno pytnie, bo kolega u siebie w hondzie wycioł z 2cm tego drążka i zaspawał. czy samo przesunięcie wystarczy czy aby była gałka niżej lepiej wyciac z 2cm drążka??
 
     
Arczi900819 
młodszy pijaczyna

Pojazd: MX-3
Piwa: 1 piwo
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 38
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2013-04-23, 14:01   

No jak kulka pójdzie wyżej od tulei to automatycznie drążek w środku o tyle samo pójdzie w dół
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions