Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - MX-3 2.5 V6 - Tomix
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kubik
2013-10-16, 21:05
MX-3 2.5 V6 - Tomix
Autor Wiadomość
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2013-12-09, 19:36   

CAI jeszcze nie ma, ale jakiś "stożek" tam jest o ile dobrze widzę ;p
Między lampą, a zbiorniczkiem wyrównawczym jest coś podobnego do stożka. Co to jest i do czego ??
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-01-26, 18:43   

kicak44 napisał/a:
Między lampą, a zbiorniczkiem wyrównawczym jest coś podobnego do stożka. Co to jest i do czego ??

Z tej strony seryjnego filtra jest otwór no i tak nie wiedziałem czy tam powinna być wpięta jakaś rurka czy coś . Na półce miałem stary stożek z skutera pasował idealnie opaską skręciłem i sobie tam siedzi .
presco napisał/a:
Zacnie to wygląda, planujesz jakieś CAI? Wtedy bez tego plastiku z przodu fajniej by wyglądało. <spoko>

Ten plastik jest ucięty nie wiem czemu ,jak już kupiłem mazde taki był . Co do cai to raczej troszkę poczeka chyba ze sam stożek (tylko nie jakiś chinczyk z biedronki)

Na razie co planuje to pokrywy z 1.8 zdjąć wyczyścić pomalować następnie podmienić je z obecnych .
Czyli jednym słowem poczyścić trochę , wiadomo przy swapie silnika nie ma się czystych rak i się złapie np. za kolektor ssący czy coś .

[ Dodano: 2014-01-26, 18:42 ]
Tak więc dziś znalazłem troszkę czasu i trochę pogrzebałem w garażu .
Zacząłem rozbierać stary silnik i zrobiłem małą fotorelacje .








Szczerze mówiąc zajęło mi to kilka godzin i po zdjęciu tylnej głowicy wkurzyłem się i już mi się odechciało .
Okazało się że głównym winowajcą był talerzyk zaworowy który pękł w czasie kiedy poszła fest marchewa z wydechu .Jeden mechanik uszczelka pod głowicą czyli 500zł robocizna + planowanie + sama uszczelka , drugi że dziura w bloku czy tłoku i wydmuchuje wodę i generalnie nie opłaca się go robić . Koszt takiego talerzyka to ni wiem max 5 zł trochę taniej niż nowy silnik no ale co tam pójdzie na części .
Przynajmniej pokrywy mi fajnie wyszły i rurki aluminiowe odmy wody itp.





W miedzy czasie polepiłem wydech zrobiłem 15 km i już widzę parę na uszczelce . Za tydzień jak zrobi się cieplej golf pójdzie do blaszaka na dwór a mazdę wstawię do domu i rozbiorę do gołej budy.
W miedzy czasie czekam na graty .

A o to niestety niezawodna maszyna :D
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-01-26, 18:50   

To widze profi robota przy rozbieraniu silnika :) mi pomagał młot 6 kilowy :) i poszło sprawnie całkiem. To zamiast rozbierać ten silnik założ talerzyk i pogon go za trochę grosza :) Pokrywy wyszły ciekawie <spoko<
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-01-29, 19:25   

Po 2tygodniach przyszła moja kopułka na zamówienie (gostek twierdził że ostatnie 2 szt. na zamówienie made in japan ) dobra firma czy szmelc dodam że sporo się różni od tej standardowej . Okazuje się że kable tez do wymiany :)
 
 
     
mlody1921


Pojazd: Mx-3
Dołączył: 29 Maj 2011
Posty: 112
Wysłany: 2014-02-01, 19:00   

Najsłuszniejszy silnik w mx-3 KL :D a przecież czarne są najszybsze :)

Ładnie sie prezentuje

Ponoć usterka kręcenia silników za wysoko nagminnie występuje w KLZE, a mija sie z celem kręcenie KLa powyżej 7000 tyś.obr.
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-02-14, 14:23   

mlody1921 napisał/a:
Ponoć usterka kręcenia silników za wysoko nagminnie występuje w KLZE, a mija sie z celem kręcenie KLa powyżej 7000 tyś.obr.


Dokładnie obroty nie były niskie jak zawór piznoł. Dodatkowo w sumie nie tylko talerzyk bo zawór poprostu się wygiął i nie da rady go wepchnąc z powrotem . Czyli w sumie głowica i tak do remontu. Powoli ogarniam kla i coraz bardziej jestem zadowolony z nowego silnika :)
Tam gdzie zaczyna się zabawa kończy się ekonomia

[ Dodano: 2014-02-14, 14:22 ]
Tak więc troszkę się rusza i mazda powoli chodzi co raz lepiej . Mam od poniedziałku wolne i w sumie cały tydzień spędziłem w garażu :D . Na pierwszy ogień poszedł silnik zapłon był w rozsypce , cała instalacja w strzępach a wizualnie wszędzie syf . Silnik rozebrany w sumie do gołego słupka i każdy element rozebrany w drobny mak czyszczony i ewt malowany . Instalacja w końcu poprowadzona tak jak powinna itp.

Na pierwszy ogień fest profesjonalne malowanie komory


Aparat zapłonowy z k8 .Nie wiem jak to chodziło palec latał sobie jak chciał kibotał się do góry i na dół i jeszcze ten pył ogólnie masakra


Dodatkowo wpadły grubsze przewody (9mm) okazały się tak grube że pękały takie plastyczki co mają być w nie wpięte i nowe świece NGK V-LINE

Wiadomo gdzie ciekło oring na aparacie zmieniony ,i widać wałek z zmienną fazą :D


Takie coś wyszło (jeszcze parę pierdołek rozpórka tylko przyłożona)

W porównaniu chyba z stanem jak wjechała do monster garage jest lepiej


Dziś zabieram się za zawiechę ostatnio w sopocie uszkodziłem poduszki amortyzatora po szybkim spotkaniu z progiem zwalniającym, poduszki mam od witka dzięki <spoko>

Z takich problemów technicznych to odkryłem że nie działają mi virsy :( W sumie było to odczuć ma ostatnim spocie autostradowym że to nie jest to na wysokich obrotach :( . Będę walczył może mi jakieś błędy komp wymryga
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-02-14, 14:38   

Nooo coś się dzieje :) i całkiem ładnie to wygląda <spoko> rozpórka tylko odwrotnie :P
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-03-01, 18:06   

Fota z dzisiaj.Puki jeszczę czysta :)
 
 
     
Bosaczek55 
Klubowicz



Pojazd: Mazda MX-3 2,5 V6 KL-DE:)
Wiek: 34
Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 225
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2014-03-02, 11:15   

elegancko ;) widac ze ogarniasz autko ;) a jak blachy ??
 
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-05-18, 20:51   

Coś nowego :)
Niedawno padła chłodnica zakupiłem orginalną od mazdy 626 chyba 2.0 . Na szrocie dopasowałem węże i o dziwo pasowały od 607 2.0 HDI :)

Kumpel fajnei mi fote zrobił :D Pochwalę się


Auto było ostatnio na zlocie street racing raz ze trakcji nie mogłem wgl złapać . To stwierdziłem że autko nie jest demonem szybkosci zwłaszcza że latam na seryjnym kompie od klde .

Póki co na razie ciagle kombinuje z tym progiem , nie mogę nigdzie znaleść reperaturek od mx3 . Jak ogarnę blachę wpada komp od K8 z epromem KLZE i z powrotem przepływka JE50 / stożek / większy mikser od gazu aby dolotu nie zwężał tak bardzo i narazię to tyle :)
 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-18, 21:26   

Bajka wygląda :) Nie marudź tylko działaj dalej :D
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2014-05-18, 21:42   

Silniczek widzę, że ogarnięty... <spoko>
A co do reperaturek to na 99% nie znajdziesz dedykowanych do MX-3. Możesz dopasować od innego auta. Mi lakiernik dopasował od Opla Kadeta. Dobry fachowiec ogarnie temat.
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-05-19, 10:24   

a ja mam takie pytanie , bo jestem ciekaw jak w V-łce po tylu latach wygląda gładź na cylindrach ?
Widać jeszcze wszędzie honowanie , są progi ?
Dasz radę zrobić jakies wyraźne zdjęcie gładzi ?
 
     
Tomix 
Klubowicz



Pojazd: E36
Wiek: 30
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 368
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2014-05-19, 17:19   

Dam rade zrobić jedynie w k8 bo kla narazie nie rozbieram :)
A w K8 ma zdjęte tylko tą jedną uszkodzoną głowice

Puki co mam nowe zdjęcia z 1/4


 
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2014-05-19, 17:53   

Makiaweli, Jak oddawałem blok z zatartej v'ki to gładzie nie były takie złe, ale honowań u mnei nie było już widać. Tylko silnik był raczej nie oszczędzany...
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions