Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Modyfikacje 1.6 SOHC
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje 1.6 SOHC
Autor Wiadomość
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-29, 11:32   Modyfikacje 1.6 SOHC

Chciałem spytać, czy wiecie jak można modyfikować 1.6 SOHC?
Chodzi o podnoszenie KM i Nm :D

Widziałem na forum ciekawie modyfikowany model djArias miał ale 1.6 DOHC.

Wiem, że ten silnik SOHC jest dość prostej konstrukcji, bardzo wytrzymały itd.
W serii nie wysilony. Liczyłbym na waszą pomoc w tej sprawie.
Chciałbym wiedzieć, co po kolei robić, jakie koszty każdej rzeczy i jakie efekty.

SWAP mnie nie interesuje bo to łatwizna. :P
Ja bym chciał coś zrobić z tego co mam bo to jest sztuka <faja>
Dzięki z góry! 8-)
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-07-29, 12:20   

Wg mnie na zdrowy rozsądek wchodzi w grę:
- Cold Air Intake
- inny układ wydechowy
- kolektor 4-2-1
- można ewentualnie pobawić się w zmianę AFR-a, ale wątpię, by to dało jakieś zauważalne efekty
Wałku z tego co wiem ostrego nie ma, chociaż Slyszalem że ktoś próbował z nim walczyć, ale jakis problem był potem
- ewentualnie mozna sie pokusić o polerkę kanałów i N2o :)
Podsumowując - raczej w domowych warunkach nie przekroczysz 100-110 KM :) chociaz ja też zawsze chcialem podnieść moc wlasnie w B6-ME.
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-29, 12:34   

kubik napisał/a:
Wg mnie na zdrowy rozsądek wchodzi w grę:
- Cold Air Intake
- inny układ wydechowy
- kolektor 4-2-1
- można ewentualnie pobawić się w zmianę AFR-a, ale wątpię, by to dało jakieś zauważalne efekty
Wałku z tego co wiem ostrego nie ma, chociaż Slyszalem że ktoś próbował z nim walczyć, ale jakis problem był potem
- ewentualnie mozna sie pokusić o polerkę kanałów i N2o :)
Podsumowując - raczej w domowych warunkach nie przekroczysz 100-110 KM :) chociaz ja też zawsze chcialem podnieść moc wlasnie w B6-ME.


Kubik 100-110KM zamiast 88 to już coś:)
Tylko jaki może być koszt pokolei tego co wymieniłeś z montażem itd? :)
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-07-29, 12:57   

Dolot - 500 zł gotowy
Kolektor na zamówienie - 500-1000 zl
Ustawienie AFR- na własną rękę
Wałek- na zamówienie pewnie ponad 1000 zł
Polerka kanałów - na własną rękę
Jednym słowem koszty cie zjedzą i dlatego ludzie decydują sie na Swap :) do tego dochodzi znalezienie kogoś, kto wogole podejmie się wykonanie wałka i kolektora
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-29, 13:40   

kubik napisał/a:

Jednym słowem koszty cie zjedzą i dlatego ludzie decydują sie na Swap :)


Mhm, rozumiem....a koszty SWAP na 1.8 DOHC 128KM (czy ileś tam) razem ze wszystkim w jakiej kwocie się mogą zamknąć? :)
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
Szymeek 


Pojazd: Była mx3 jest bmw 320i 2.0 150koni:)
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 353
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-07-29, 14:52   

Paco wie dokładnie zapytaj jego on nie dawno swapował.
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-29, 20:31   

Szymeek napisał/a:
Paco wie dokładnie zapytaj jego on nie dawno swapował.


OK Szymeek dzięki za info :) <piwo>
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
Szymeek 


Pojazd: Była mx3 jest bmw 320i 2.0 150koni:)
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 353
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-07-30, 18:29   

spoko ;)
 
     
AhmetxD 
No smoke, no poke!

Pojazd: A3 1.9TDi+++ 194hp
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 190
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-16, 23:30   

Jak miałem mx-3 SOHC to pisałem do Świątka w sprawie ostrego wałka, dostałem odpowiedź że nie ma problemu a koszt to około 700 zł chyba.
Warto jeszcze zrobić lekki zamach co wymusi ustawienie kompa by obroty na postoju nie falowały. CAI to podstawa, 4-2-1 , no i ostatecznie TURBO. :)
_________________

 
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-08-17, 05:12   

Ahmet, z tego co wiem lekki zamach spowoduje falowanie na jałowym obrotów i szarpanie. Silnik bedzie mniej stabilny i szybciej schodził z obrotów
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-17, 09:13   

lekki zamach nie wiem czy powoduje falowanie obrotów
jeśli silnik i sterowanie nim jest ok to nie powinien falować
ale napewno szybciej schodzi z obrotów ale też szybciej się na nie wkręca
 
     
Borek 

Pojazd: mx3
Piwa: 1 piwo
Wiek: 35
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 334
Skąd: Czarny Bór
Wysłany: 2011-08-17, 09:49   

A tak z ciekawośći jeżeli już jesteśmy przy modyfikacjach SOHC, orientujecie się jaki jest mniej więcej koszt kupna 1.8 BP razem ze wszystkimi pierdołami do swapa?
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-08-17, 13:42   

Zapytaj Paco, on ostatnio robil swap. Co do ostrego wałka, ja bym się bał wstawić go do B6-ME. DjArias kiedys dał kupę kasy za wałki do DOHC i potem chcial je przedać - do dziś zastanawiam się czemu.
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
AhmetxD 
No smoke, no poke!

Pojazd: A3 1.9TDi+++ 194hp
Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 190
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-17, 19:22   

Sprzedawał je bo mazda już wtedy szła na sprzedaż a za wałki wyciągnął by dodatkowe 1400 zł .
Jeżeli zrobisz lekki zamach i potem go wyważysz nie powinny falować obroty. A większość o tym zapomina i daje swój zamach do jakiegoś tam tokarza i zjeżdża 70% wagi początkowej, nie raz widziałem jak przez zbyt lekki zamach urywa się on. <boisie>
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions