Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Cold Air Intake Simota - Zimny dolot powietrza + stożek
Wysłany: 2010-08-03, 15:22 Cold Air Intake Simota - Zimny dolot powietrza + stożek
Tak wyglądał seryjny dolot:
Czas było pozbyć się wszystkich elementów związanych z seryjnym dopływem powietrza, wyrzucić dolot chłodzący aku, tłumik szmerów ssania itp. w trakcie przebudowy z założonym już przepływomierzem wyglądało to mniej więcej tak:
Przed montażem dolotu konieczne było przesunięcie w inne miejsce zbiorniczka wyrównawczego płynu od chłodnicy.
A to części w trakcie montażu
Filtr stożkowy simoty:
Miejsce w błotniku idealnie nadawało się na umiejscowienie filtra:
W komplecie do montażu była specjalna blacha, która zasłaniała cały filtr od góry, w efekcie filtr ze wszystkich stron był zasłonięty. Wygląda to mniej więcej tak:
No i końcowy efekt mojej pracy...
jako wlot powietrza do stożka wykorzystałem kolanko doprowadzające zimne powietrze do chłodzenia aku, co okazało się totalnym błędem. postanowiłem więc zrobić dwie rzeczy:
1)
Wywaliłem kolanko do chłodzenia aku i pozostawiłem sam otwór (daje on więcej niż z kolankiem)
2)
Wywierciłem otwór w dolnej części komory stożka, aby zamontować kolanko doprowadzające powietrze do stożka od dołu:
u góry pośrodku widać kolanko od dołu, a po prawej otwór od kolanka chłodzącego aku.
a tutaj daję foto kolanka które założyłem aby doprowadzać powietrze od dołu:
Potem poprowadziłem rurę z przodu zderzaka
No i to by było tyle w zakresie 3900-4500 rpm czuć wyraźny podryw
Ostatnio zmieniony przez kubik 2010-08-07, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
We wrześniu wybieram się na rolki do Torunia, to sprawdzę czy wzrosła moc, ogólnie wydaje się, że ma lepszego kopa na wysokich obrotach. Się zobaczy na wykresie
U mnie w k8 CAI strasznie mi pokaszanił krzywą mocy tzn przyrosty były ale bardzo wysoko natomiast dół spadł. i w twj chwili śmigam na wkładeczce k&n w seryjnej puszcze.napwno nie zaszkoziło ale dalej bede walczył z CAI problem leży prawdopodobnie w długości kanałów, ż.e dobrane Może u ciebie bedzie gitara,mam nadzieje że wrzucisz wykres.
No niestety nie pstrykałem.Ale następną próbe tak jak mówisz planowałem zrobić dłuższe kanały i spuścić go w błotnik. bo poprzedno to korzystał z nadmuchu seryjnego z przodu, oczywiście był jak najbardziej osłonięty, ale moze za krótki. twój ma dośc pokaźną długość, zobaczymy jak zhamujesz.
Akurat MX-y maja idealne miejsce w błotniku na stozek, ja kupowałem dedykowany do mojego silnika takze z montażem tez kłopotów nie bylo. A seryjny wlot to nie mam pojecia jak powietrze łapie bo od przodu to raczej maska go zasłania
masz fajnie że właśnie do 1.6 jes dedykowana simota, do mnie nie ma moze simota jakoś logicznie to skonstruowała żeby coś dało. jedynie do mnie to na amerykańskich stronach widziałem dedykowane do k8. Napewno będe walczył dalej, chwilowo brak czasu.
Dziwi mnie np. Czemu ten dedykowany do 1,6 w aukcji napisali ze podejdzie tylko do sohc. Niby pojemność silnika ta sama ...chyba ze ten dolot pasuje do wszystkich mx-3 tylko po prostu przy przepustnicy jest minimalna roznica w długości i by nie pasował konstrukcyjnie
djArias
Pojazd: Najmocniejsze B6 w NA :D Piwa: 1 piwo Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 116
Wysłany: 2010-08-06, 18:45
ten od SOHC pasuje tez do DOHC konstrukcyjnie, w b6 mialem dwa doloty -> srednica i dlugosc ma wplyw na moc takze warto na rolki zabrac troche rurek kolanek etc i pokombinowaC
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum