Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Turbo kit - pogaduchy
teroretycznie da sie zrobic
nie całkowicie
trzeba dobrać tak małą turbinkę żeby dmuchała małe ciśnienie (by nie kuć)
a mały wirniczek szybko się nakręcał tzn powyżej 2-2,5 tys obrotów
Titan
Pojazd: MX-3 1.6
Dołączył: 05 Sie 2010 Posty: 17
Wiadomo ,że silniki turbodoładowane wg projektu DRUT będą bardziej awaryjne niż seryjne jednostki. z tym trzeba się liczyć. Rozmawialem nt kosztów z kilkoma osobami, które uturbily swoje autka i by wykonać taki zabieg, tak by to miało ręce i nogi, trzeba mieć tą dyszkę w kieszeni lekko.
Co do samego swapu na KL-ZE, zdrowe serce ok 5 klocków + ew. remont + sprzęgło(6 stówek za zwkłe, 1,5 koła za 6spiek) + ECU + nowa pompa paliwa i wody + filtry wszelkie, świece, przewody itp. Wyjdzie nam niewiele mniej jak za uturbienie. Wszystko zależy od stanu silnika, przebiegu itp. Jednakże, by mieć sprawne serce w pełni działające trzeba liczyć 6-10 koła. Na allegro jest obecnie KL-ZE wraz z ori ECU za 2750zł ,ale szczerze mówiąc to coś aż dziwnie tanio...Poza tym słyszałem już od kilku osób ,że ta firma (JapanKoreaMoto) sprowadza silniki w niepewnym stanie. Z reguły są to dobre jednostki, ale ktoś się naciął ponoć...
Kupic zdrowe kl-ze to prawdziwą sztuka...bo jak wiadomo właściciele tego silnika nie używali go do jazdy stylem emeryckim Co do turbo to mialem racje - wyjdzie ponad 10k zł.
właśnie rozmawiałem ze znajomym z forum mazdaspeed.pl ,który de facto prowadzi sklep/serwis/warsztat w Lublinie i mówił mi ,że ma na sprzedaż ZE po kapitalce za 5 koła, ew. z dłubniętymi głowicami za 6 klocków. Do tego sprzęgło 6spiek. z lekkim kołem zamachowanym za 1,5 klocka. Sam swap wykonać może za 2 koła. Także 9,5 tysiaka + ew. wymiana pompy paliwa i ECU od KL-ZE i w 10 klockach sprawa się zamyka i mozna spać spokojnie z myślą ,że ma sie zdrowe serce w aucie
co do tematu turbo, o tym również rozmawiałem i powiedział mi ,że projekty garażowe można wykonać za ok 10 klocków, ale żeby to było zrobione pro trzeba liczyć 15-20k PLN...
KL-ZE nie jest trudno dostać ,na samym allegro można znaleźć kilka silników za kwoty w granicach 2000-2 500 zł ,sprzęgło to osobna sprawa ale możecie zajechać to które macie obecnie ,później wymienić ,co do komputera to zazwyczaj jak ktoś sprzedaje silnik to z kompem a kwota 2000zł za swap to moim zdanie drogo ,wiele osób robiło to na własna rękę z powodzeniem , także kwoty o których piszecie w granicach 10 000 zł są mocno przesadzone,co do stanu silnika to jeśli nie zyga olejem powinno być ok , silniki mazdy maja dobrą opinie i są powiedzmy raczej"nie do zajechania" ,myślę że jeśli ktoś ma okazje do swapa to śmiało to robić ,zużycie paliwa o litr większe ,a wcale nie oznacza że robimy swapa by wyciskać z niego ile wlezie ,auto używamy na co dzień w normalnej jeździe a na wygłupy jest też czas
Po 1sze - nie jest wcale łatwo dostać KL-ZE.
Po 2gie - nie za tą sumę.
Nie jest też regułą ,że dociera z kompem, bo wiem ,że tak nie jest. Gdyby tak było to dlaczego kilka osób już musiało flashować ECU od K8?
Co do ceny swapu ,jest to dość standardowe cena warsztatowa. U kogoś po godzinach można to zrobić za połowę ceny, ale wiadomo - 0 gwarancji.
Co do kwoty za całość tak by to wszystko latało i świszczało, podałem taką ,bo tak to mniej więcej wygląda. Oczywiście można niepewne ZE zakupić z niewiadomo jakim przebiegiem poniżej 3 000zł. Można zrobić u znajomka za połowę ceny, jeździć na ECU od K8, skrzyni, wydechu, sprzęgle...i wyjdzie znacznie taniej...ale ten silnik nie rozwinie swoich skrzydeł to raz, a dwa - jeśli uwierzysz na słowo sprzedawcy ,że silnik stan igła, to możesz sie zdziwić.
Fakt ,że silniki mazdowskie są udane, jednakże wszystko jest do zajechania...Kwestia tego jak sie o nie dba...a jeśli to przychodzi z niepewnego źródła i z niepewną przeszłością, to skąd możesz wiedzieć czy Ci nie padnie za kilkaset km?
Co do spalania "1 litr więcej" - widzę ,że faktycznie masz niezłych informatorów..Wiadomo, że zależy to od "ciężaru" nogi kierowcy, ale na 1 litr bym nie liczył. Nie jest też powiedziane ,że będzie jakaś kolosalna różnica, ponieważ K8 chleją sporo , ale niewiele mniej od swoich 2.5 litrowych kuzynek. Mimo to nie spodziewałbym się różnicy tylko 1l. Przy normalnej jeździe 3-5 litrów więcej trzeba doliczyć..
1 litr więcej to informacja z forum mazdy gdzie poruszany był temat wielokrotnie przez osoby które juz maja KL ZE ,bo kazdy mając k8 był ciekawy spalania ,oczywiście nikt nie kryje że cisnąc obroty do czerwoności róznica ta proporcjonalnie się zwiększa,ale przy normalnej jezdzie ,praca -dom-zakupy stała predkością to róznica jest 1 litr
Ariel, ja na ms jestem od roku i nie slyszalem zeby kl-ze tyle palił...moze chodzi ci o kl ? Chociaz tez watpie ze tylko taka roznica...Wkoncu to 0,7 l większa pojemność. Gadalem z ludźmi co maja kl-ze to kazdy mowi ze 16 w górę palą
wiesz, jak będziesz jeździł do max 2,5k rpm to może i by Ci sie udało spalić 1-2l więcej tylko..ale nie po to sie kupuje takie silniki by potem sie toczyć...nie mówie też o zażynaniu, ale przy zachowaniu stylu jazdy trzeba liczyć te 3-5 l więcej..od K8 oczywiście
skąd? http://www.royaljapanesem...ails.php?id=119 (bardzo mocno polecam ten sklep, napisz im maila a zawsze ktoś Ci pomoże i podpowie - Thank You John for help)
koszty? 800$ silnik + około 800$ przesyłka do PL + 1.500zł swap, filtry i oleje
ECU? z K8 + czip (eprom) od KL-ZE (70zł + wlutowanie)
sprzęgło? tak naprawdę chyba niczym się nie różni od tego do K8, miałem nowe w K8 więc zostawiłem je w KL-ZE
spalanie? do 3000obr/min faktycznie 1-2 litrów większe, na wyższych obrotach chla ile wlejesz
uwagi? silnik śmigał na automacie (bo tylko takie skrzynie były w KL-ZE, manual na życzenie klienta był dopiero), rozrząd jak nowy mimo że nigdy nie ruszany nie odkręcany, po oględzinach serce nie ma nawet 10tys km przebiegu (oceniał to człowiek znający się naprawdę na rzeczy)
efekt? autko śmiga bardzo sprawnie, nie wymaga żadnego remontu
Pozdrawiam ludzi, którzy kupili KL-ZE w JapanKoreaMoto
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
djArias
Pojazd: Najmocniejsze B6 w NA :D Piwa: 1 piwo Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 116
Wysłany: 2010-09-09, 14:14
ponad 2 tysie dolarów (z kosztem Swapu licze) + koszt zakupu kasty k8? dobrze wszystko policzylem Sobie...?
hm... ok 16 tysiecy polskich zlotych wyszla calosc (zakup auta sciagniecie silnika zrobienie swapu etc.) ? hm i masz okolo 200 konne auto z napędem na przód...? biorac pod uwage fakt ze pewnie bez remontu silnika sie obeszlo to jest to pewnie auto ok 180 konne na chwile obecna?
1 kasty tzn?
2 ja licze sam silik i swap bez kosztow zakupu auta bo tu moznaby dyskutowac bez konca
3 bez remontu na gratach od k8 (dolot z wkladka K&N, wydech i skrzynia)
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum