Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - SAAB 9-5 AERO 2001 B235R 2.3TURBO
Wysłany: 2013-04-26, 10:44 SAAB 9-5 AERO 2001 B235R 2.3TURBO
Wreszcie, po 2 Mazdach jakie miałem (MX-3 oraz 323F V6)
nadeszła pora na coś z mocnym pazurem ale i wygodnego oraz dużego
do chłostania BeeMek i innych cwaniaków na drodze
Auto sprowadzone (25.04.2013) z pod granicy niemiecko-szwajcarkiej
poprzez firmę specjalizującą się w Saabach
DANE
------------------------------------
model: SAAB 9-5 AERO MY01
silnik: seryjnie B235R 2.3 TURBO 280KM 440Nm
nadwozie: SEDAN
kolor: CZARNY
skrzynia biegów: MANUALNA
wyposażenie: PEŁNE oprócz wentylowanych siedzeń
m.in nagłośnienie Harman Kardon, tempomat, podgrzewane fotele + kanapa,
ABS, TCS, klimatyzacja, czarne wnętrze w skórze itd. nie sposób wymienić wszystko
Auto po pełnym serwisie.
- koła na zimę: felgi BBS 16" z oponami Hankook 215/55 R16
- koła na lato: felgi Klingon 17" z oponami Pirelli 235/45 R17
- zmiana listew deski rozdzielczej i konsoli z drewna na aluminium,
- wkładka Pipercross,
- olej Valvoline VR1 Racing 5W50,
- pełny serwis oleju, filtrów i płynów,
- czyszczenie miski olejowej,
- sprawdzenie osprzętu i ewentualna wymiana (Turbo, kaseta zapłonowa)
- uszczelnienia silnika,
Plany:
- wycięcie 2-ów katalizatorów,
- malowanie zacisków hamulcowych oraz pokrywy zaworów
w kolorze słonecznym żółtym,
- malowanie felg letnich w kolor czarny mat,
- malowanie grilla w czarny mat,
- oczywiście również przy najbliższej okazji wizyta u speca
od tuningu mechanicznego SAABów czyli COOBCIA z Warszawy ( www.coobcio.pl )
a będzie tam robiona poprawa mapy, soft oraz docelowe strojenie
na przekroczenie granicy 300KM i około 500NmNm co w tym aucie i silniku
nie jest żadnym wyzwaniem
Na koniec porcja zdjęć jeszcze z Niemiec
oraz jedno z autem już na lawecie, w drodze do PL.
Każdą nową rzeczą w aucie będę chwalił się tutaj na bieżąco
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Ostatnio zmieniony przez PABLITO 2013-07-25, 21:55, w całości zmieniany 2 razy
Jak tylko odbiorę auto kiedy wrócę do PL w czerwcu to pochwalę się dokładnymi osiągami
Generalnie SAAB to auto nie do wyścigów na 1/4 czy za świateł bo seria robi 0-100 w 6.8s
ale za to co innego starty z rolki
Czasy 40-80, 80-120, 60-100 czy 100-200 są baaardzo
szybkie ze względu na elastyczność i turbosprężarkę
VMax ograniczony elektronicznie do 250 km/h.
Po modyfikacjach jakie chce zrobić powinno być 0-100 pomiędzy 6-6.5s ale
dla mnie ważniejsze są właśnie czasy elastyczności
Mogę podrzucić film z YouTube z podróży takim seryjnym 9-5 Aero.
Na filmie akurat jest automat, manual jest odrobinę szybszy
[ Dodano: 2013-05-21, 15:15 ]
Jeśli kogoś tutaj to interesuje (w co bardzo wątpię)
to mam nowe info o aucie i kolejne zdjęcia.
Tak więc dostałem raport serwisowy z firmy opiekującej się moim
SAABolotem, tak więc autko skończyło już cały serwis:
- czyszczenie miski olejowej,
- wszelkie uszczelnienia silnika,
- wymieniony przewód wspomagania i pompa,
- odma nowej generacji (wymiana profilaktyczna, stare odmy są problematyczne,
problem znikł po roku 2004)
- zalany już olej pełny syntetyk Valvoline VR1 Racing 5W50,
- wymienione wszystkie filtry wraz z płynami ustrojowymi,
- wymieniona łapa skrzyni biegów,
- osprzęt sprawdzony (łańcuch rozrządu bez luzów, kaseta zapłonowa, nowa Turbosprężarka Mitsubishi TD04-15T)
- w zawieszeniu brak luzów oraz potrzeby wymiany czegokolwiek,
- nowe tarcze przód + tył 303mm oraz klocki przód + tył
Pozostała wymiana drewna w środku na srebrne/aluminiowe blendy deski oraz konsoli
oraz przełożenie kół na letnie 225/45 R17
po skończeniu totalnie wszystkiego za jakieś 1-2 tygodnie
dostanę nową sesję zdjęciową z firmy opiekującej się moim SAABolotem
więc jak tylko dostanę pochwalę się tutaj
Na razie jeszcze fotki sprzed serwisu i na kołach ZIMOWYCH!
Odbieram auto 6 czerwca i w pierwszym tygodniu po odbiorze jestem już
umówiony na pierwsze mody mechaniki:
- wywalenie obu katalizatorów,
- montaż osłoniętego dedykowanego stożka Pipercross
(miała być wkładka ale udało mi się na forum dorwać w dobrej cenie stożek z obudową)
- montaż Blow Off Valve HKS regulowanego,
- oraz może skuszę się za jednym zamachem na małe strojenie z hamownią
w celu weryfikacji, bo po tych modach celuję w 280KM i 400Nm.
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Taka oto paczuszka do mnie kilka dni temu przyszła i zawartość wylądowała już
w aucie ale jeszcze nie potestowałem bo auto bez tablic stoi pod domem
Filtr sportowy Pipercross wchodzi bez przeróbek w miejsce seryjnego filtra
Felgi na lato 17" są w piaskowaniu i malowaniu proszkowym
na kolor "grafit gunmetal" więc czekam na nie jeszcze trochę
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Fajny saabik tylko nie przedobrzyj z tuningiem,ile kucy ma w serii?
Do niedawna myślałem, że jest to oryginalna seria wersii AERO czyli 250KM i 350Nm
a parę dni temu dowiedziałem się (m.in po VIN i wpisach w niemieckich papierach),
że jest to AERO ale z pakietem mocy SAABowskiego tunera HIRSCH,
który można było zamówić w salonie tak więc ma w serii 280KM i 400Nm.
Jak się okazuje - ciągle uczę się tej marki ale to akurat miła niespodzianka
Z tuningiem nie przesadzę napewno wizualnie nie oszpecę go żadnymi
wiejskimi badziewiami za to mechanicznie chcę 300+ co przy tym pakiecie będzie proste
Jestem zakochany w tym aucie
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Mała aktualizacja ze zdjęciami
Dziś wlazły wreszcie koła na lato. Felgi 17" model Klingon,
na razie w kolorze seryjnym ale pójdą jednak na czarny mat razem z grillem
Oponki są 4 sztuki Pirelli w rozmiarze 235/45 R17
Dodaję też foto wnętrza bo nie wrzuciłem żadnej foty po zmianie blendy
z drewnianej na aluminium. Dodatkowo też obiecane foto kompa
Sorki za jakość ale robione dziś pod domem na szybko
Będę musiał poprosić kumpla o profi sesję
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Tak więc jak wspomniałem nie wczoraj a dziś udało się podjechać na badanie
w jakim stanie mamy pacjenta przed operacjami
Jak powiedział gościu strojący, wynik byłby lepszy gdyby to była zima a nie takie upały...
Na pewno podjadę tam po modach aby mieć odniesienie co i jak daje
bo mają mój wykres zapisany
ogólnie polecam ich w Katowicach na Dąbrówce Małej, goście są kumaci
_________________ Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum