Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - SWAP z 1.6 DOHC na 1.8 BP
Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 31 Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 39 Skąd: Polska
Wysłany: 2014-09-19, 18:41 SWAP z 1.6 DOHC na 1.8 BP
Witam, rozważam SWAP silnika z 1.6 DOHC na 1.8 BP. Czy potrzebna mi będzie również skrzynia z mazdy 323 czy aktualna podejdzie i da rade ?. Gdzie najlepiej szukać te części i czy znacie na Śląsku jakiś warsztat, który by się tego podjął ?.
skrzynie zostawiasz swoją potrzebny Ci tylko silnik ,ecu, przeplywka i instalacja od silnika do ecu a swap sam napewno ogariesz bo to nic trudnego wszystko p&p
Od siebie polecam dać skrzynie z mazdy 323bg 1,3 ma krótsze przełożenie główne A sprzęgło trzeba z 1.8 SOHC też mazdy 323 i w miare to już jako tako jedzie. Bo zwykły 88 koni to lipa .
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
Od siebie polecam dać skrzynie z mazdy 323bg 1,3 ma krótsze przełożenie główne A sprzęgło trzeba z 1.8 SOHC też mazdy 323 i w miare to już jako tako jedzie. Bo zwykły 88 koni to lipa .
ale co konkretnie jest lipą? bo ja mam własnie silnik 1.8 bp ale sprzegło i skrzynia zostały z 1.6 88km bo wtedy jakoś funduszy brakło i wgl czasu nie było już, ale póki co to jeżzi juz dość długi czas i nie widze żeby sie mu coś działo..
inna sprawa to to że ten swap to nie jest tak do końca p&p, fakt że może nie jest to najtrudniejsza przekładka, ale mówienie że wystarczy wynieść silnik stary, włożyć nowy i pojechac to troche mówienie na wyrost
Trex to zapraszam do rozwinięcia wypowiedzi, wszystkie wskazówki się pewnie przydadzą, sonemu chodziło o to że dzięki krótszym przełożeniom bd szybciej przyspieszala.
ja sam tego nie robiłem, tylko zostawiłem swojemu mechanikowi który "mnie obsługuje" od jakiegoś czasu i mowił że nie wszystko tak idealnie pasuje jak to sie pisze, ale niestety konkretów nie jestem w stanie podać.
Ja wiem że krótsze przełożenia=szybsze przyspieszanie, ale z drugiej strony Vmax na tym cierpi noo i tez spalanie jest wieksze na trasie. Nawet u siebie to widze, na skrzyni z 1.6 gdzie na 5 biegu, jadą lekko ponad 100km/h jest około 3.5k/obr nie mówiąc o wyższych predkościach.. Jak jest wtedy na skrzyni z 1.3?
Jest tak samo bo zmienia się tylko przełożenie główne a nie przełożenia kół zębatych biegów. Wymieniasz wiązke i reszta pasuje wszystko w te same miejsca.
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
tylko ze ja robilem wszystko sam i wszystko pasuje idealnie a mechanicy tak gadaja zeby za usluge wiecej wziasc wiec jesli nie robiles sam tego to sie nie wypowiadaj
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum