Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Samodzielne odczytywanie kodów błędów
W MX-3 można samodzielnie odczytać kody błędów silnika, ABS, AirBag, A/C. Oto krótki opis jak to zrobić:
Przygotowujemy tester tzn. diodę, która na jednym końcu będzie zawiarać rezystor(opornik) 1 kOhm (1000 Ohm).
Dioda przewodzi prąd tylko w jedną stronę, więc musimy sprawdzić jaka polaryzacja będzie właściwa.
Mostkujemy piny GND i TEN - komputer przechodzi w tryb serwisowy, tzn nie korzysta z żadnych czujników.
Następnie w zależności jakie błędy chcemy odczytać podpinamy nasz tester z diody między pin +B i np. FEN ( FEN - odczytywanie kodów usterek silnika).
Przekręcamy stacyjkę i obserwujemy migania diody. Jeden krótki błysk to cyfra dziesiątek, potem cyfra jedności. Długi odstęp między nimi to przejście do wyświetlania kolejnego błędu.
Tutaj parę kodów:
Kody błędów z gwiazdką obowiązują dla silnika B6-DOHC w rocznikach 1987/1989 dla modelu 323 Turbo 4x4.
01 - Impuls zapłonu
02 - Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 - Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 - Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 - Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 - Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 - Przepływomierz powietrza
09 - Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 - Czujnik położenia przepustnicy
14 - Czujnik ciśnienia atmosferycznego - EMS
15 - Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 - Czujnik EGR
17 - Układ sprzężenia zwrotnego
22 - Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 - Czujnik lambda
24 - Układ sprzężenia zwrotnego
25 - Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 - Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 - Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 - Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 - Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 - Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 - Elektrozawór
46 - Elektrozawór
55 - Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 - Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 - Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 - Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 - Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 - Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 - Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 - Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 - Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 - Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 - Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 - Czujnik termiczny układu chłodzenia
I opis pinów w gnieździe diagnostycznym:
+B - 12V
GND - masa
TEN - Test ENgine -> GND
FEN - Engine trouble code output -> dioda
MEN - Engine computer switch monitor output
TAT - Test A/T (automatic transmission)
FAT - A/T trouble code output
TBS - Test ABS control
FBS - ABS trouble code output
TAC - Test A/C /not documented for North American vehicles/
FAC - A/C code output /not documented for North American vehicles/
TWS - /not documented for North American vehicles/
FWS - /not documented for North American vehicles/
TSC - Test Speed Control - cruise (speed) control
FSC - Speed (Cruise) Control trouble code output
TAB - Test AirBag (air-bag diagnostic monitor)
FAB - Airbag trouble code output
TFA - diagnostic-mode input /not documented for North American vehicles/
IG- - Igniter coil output (to the external tachometer)
F/P - FuelPump -> podanie GND załącza pompę paliwa
Widok złącza diagnostycznego:
Opis pinów:
Ciekawostka, przyrząd do badania wszystkich błędów w MX-3.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum