Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Obroty jałowe - regulacja
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty jałowe - regulacja
Autor Wiadomość
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
  Wysłany: 2016-06-11, 22:40   Obroty jałowe - regulacja

Witam

Kiedyś dawno temu przy pierwszej przekładce silnika jeden z mechaników rozebrał mi całą przepustnicę i złożył chyba na większym luzie niż fabryczny, w sensie że większy luz jest między klapą a obudową. W rezultacie, aby jałowe spadły na swój poziom +/- 700obr/min muszę wkręcić śrubę bajpasu na maksa.

Pytanie:
1. czy jest jakiś ustalony fabrycznie luz klapy w przepustnicy?
2. co popsuję ustawiając bajpas w połowie i regulując jałowe luzem na klapie?
3. jak ma się do w/w sytuacji silniczek krokowy?
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-06-29, 16:32   

nie bardzo rozumiem klapka jest mniejsza czy się nie domyka ?
Jak się nie domyka to śmiało reguluj , u mnie po takim zabiegu sie poprawiło. Mówie o śrubce tej na której się opiera przepustnica z zewnątrz.
Wykręcasz ją tak żeby klapka się zamkneła do końca a poźniej delikatnie śrubką ja podnosisz. Podnosisz po to zeby się nie blokowała w przepustnicy przy gwałtownym puszczeniu gazu ( u mnie tak było). Na koniec jeszcze tylko czujnik położenia przepustnicy trzeba ustawić od nowa i bedzie ok
Jak jakiś inny problem to nie pomogę

A silniczek tez ma określony zakres pracy i moze nie podołać regulacji, moze być cały czas zamknięty a i tak za dużo powietrza będzie lecieć przez klapkę
 
     
Face2Face4Race 
Klubowicz
i LoVe My MaDzIa !



Pojazd: Madzia V6
Piwa: 15 piwa
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2010
Posty: 1645
Skąd: .!..d**b..!.
Wysłany: 2016-07-02, 22:41   

Już wyregulowane :) Chodzi o to, że klapka przepustnicy była niedomknięta, więc powietrze na wolne obroty zamiast lecieć krokowym to leciało przepustnicą, przez co krokowy praktycznie stał w miejscu i te jałowe były jakieś takie hmm... sam nie wiem jak dokładnie je określić, ale czułem że coś nie gra.

Po domknięciu przepustnicy i ustawieniu wolnych obrotów na bajpasie silniczek nabrał kultury. Trochę czystszy dźwięk, równiejsza praca silnika, a przy puszczeniu gazu już nie obijam głową o kierownicę ;) Zmiany nie są jakieś gigantyczne, laik pewnie nawet by się nie poznał, jednak dla mnie te zmiany są jak najbardziej odczuwalne.
_________________
z miłości leczy
...tylko śmierć

_________________
..::MadziaForeVer::..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions