Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Problemy z elektryką. Rozrusznik nie kręci
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z elektryką. Rozrusznik nie kręci
Autor Wiadomość
arooscroocked 


Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: Pruszków
  Wysłany: 2016-07-07, 19:13   Problemy z elektryką. Rozrusznik nie kręci

Cześć wszystkim.
Dzisiaj moja mała chyba się obraziła na mnie, ale od początku.

Od jakiegoś czasu mam problemy z paskiem alternatora - zapiszczy sobie jakiś czas po starcie ale później przestaje i mam spokój do następnego uruchomienia.
Dzisiaj jednak przestał piszczeć głośno przy starcie, a piszczał cały czas, z tym, że ciszej.

Pomyślałem sobie, że trzeba to sprawdzić, ale zrobię to w sobotę jak będę miał warunki - no i dupa. W drodze powrotnej z pracy samochód zaczął się dławić podczas przyspieszania, dodatkowo włączenie świateł lub jazda na obrotach >3000RPM skutkowała tak jakby odłączeniem prędkościo i obrotomierza - tak samo było podczas opuszczania elektrycznych szyb, włączania kierunków, nawiewu itp.

Pomyślałem, że może przez ślizgający się pasek alternator już ledwo co ładuje, więc dotarłem pod blok, zgasiłem auto i chciałem je uruchomić ponownie, niestety już się nie dało.

Przekręcenie kluczyka w stacyjce skutkuje tylko przygaśnięciem wskazówek i takim jakby "buczeniem" prądu.


Co mogę sprawdzić w pierwszej kolejności? Wydaje mi się, że aku jest ok, bo bez włączonego silnika wszystkie odbiorniki elektryczne działają, np. światła i radio, ale może do odpalenia jest potrzebny dużo większy prąd?
 
     
Fanatix 
Młody gniewny

Pojazd: Mx-3 98r 1.6 dohc
Piwa: 1 piwo
Wiek: 27
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 41
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2016-07-07, 20:20   

Nie znam się za bardzo na mechanice pojazdowej ale ostatnie przypuszczenia mogą być prawdziwe.
Aku pewnie rozładował się z powodu niesprawnego alternatora i dlatego nie odpala.

Najpierw sprawdziłbym alternator/przeniesienie na niego(chyba pasek,poprawcie laika jeśli się myli).

Tak jak pisałem wcześniej-nie znam się na mechanice i są to tylko rady na tzw. "chłopski rozum".
 
     
honda2911 
Klubowicz
honda2911


Pojazd: mx3
Piwa: 3 piwa
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 501
Skąd: EBE
Wysłany: 2016-07-07, 20:46   

Altek pewnie do regeneracji i pasek do wymiany
najpierw sprawdź pasek może jest zaluźny albo już zużyty skoro piszczał
 
     
arooscroocked 


Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-07-08, 11:07   

Wczoraj w nocy bylem w warsztacie, gdzie padla diagnoza - alternator kaputt, podawal 9V zamiast 13-14. Wymienili alternator na regenerowany, ale sprawny. Niemniej jednak cichy swist z okolic paska i alternatora nadal byl slyszalny. Udalo sie jednak dojechac 30km do domu i nawet dzisiaj odpalil. Jednak po drodze okazalo sie, ze sytuacja sie powtarza - nie ma ladowania. Zgasil auto na stacji i dopiero rozruch na kablach pomogl bo sam nie wstawal.

Podjechalem teraz na warsztat i akumulator wyssany do zera a alternator... Nie laduje. Wiec albo w poprzednim warsztacie wcisneli mi jakies gowno albo przyczyna lezy glebiej...
_________________
Zajrzyj - http://mx-3.pl/postlink/35419.htm#35419
 
     
Fanatix 
Młody gniewny

Pojazd: Mx-3 98r 1.6 dohc
Piwa: 1 piwo
Wiek: 27
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 41
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2016-07-08, 14:12   

Raczej stawiam na alternator, pewnie regeneracja sprowadziła się do wymiany jednego zepsutego elementu.
 
     
arooscroocked 


Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-07-08, 18:37   

Problem dzisiaj rozwiązał się zanim dotarłem do warsztatu z reklamacją alternatora - chwile po wyjeździe z pracy strzelił mi pasek. Dotoczyłem się do warsztatu, pasek wymienili i... cisza jak makiem zasiał, ładowanie w porządku.

Zatem najpewniej po wymianie alternatora pasek był już tak zmęczony, że nie wyrabiał z ładowaniem, stąd te problemy.
Kamień z serca :D
_________________
Zajrzyj - http://mx-3.pl/postlink/35419.htm#35419
 
     
Fanatix 
Młody gniewny

Pojazd: Mx-3 98r 1.6 dohc
Piwa: 1 piwo
Wiek: 27
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 41
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2016-07-08, 19:11   

Dobrze że nic Ci nie rozwaliło jak strzelił ;P
 
     
arooscroocked 


Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-07-08, 23:44   

Cale szczescie :D
Jestem teraz po jedzie probnej (100km) i wszystko smiga tak jak powinno wiec upewnilem sie co do przyczyny problemu.
_________________
Zajrzyj - http://mx-3.pl/postlink/35419.htm#35419
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2016-07-10, 14:57   

Od razu powinieneś wymienić pasek - dziwne, że mechanicy nie zauważyli jego zużycia przy wymianie alternatora ... niektóre części nadające się do wymiany zobowiązują do wymiany innych z nimi współpracujących nawet na oko sprawnych. Miałem nauczkę przy wymianie rozrządu. Wymieniłem pasek z rolkami, a pompę wody olałem, bo sprawna - za tydzień zaczęła cieknąć ... :P w Twoim przypadku był to tylko pasek - robota na 10 minut, ale na przyszłość przestrzegam - "Ci co za bardzo oszczędzają płacą dwa razy" :)
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
arooscroocked 


Pojazd: MX-3 1.6 DOHC
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2016
Posty: 58
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-07-11, 20:28   

Wiesz, miałem taki problem, że alternator robiłem na szybko w warsztacie "24H" o 1 w nocy i nie miałem skąd zdobyć paska o tej porze, zapewniali mnie, że parę dni wytrzyma więc myślałem, że może w weekend wymienię, a tu życie zweryfikowało ;) .

Ja akurat staram się za bardzo nie oszczędzać na częściach, wyznaję zasadę: "ma być zrobione i zrobione dobrze", po prostu sytuacja była jaka była a ja potrzebowałem pilnie samochód na następny dzień.
_________________
Zajrzyj - http://mx-3.pl/postlink/35419.htm#35419
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions