Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Przymulony silnik
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Przymulony silnik
Autor Wiadomość
grzanekk 


Pojazd: Mazda MX-3
Wiek: 26
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 16
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-08-29, 22:01   Przymulony silnik

Siemano, otoz mam nastepujacy problem.
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem mazdzi z silnikiem 1.6 DOHC (107KM).
Po przeczytaniu kilkudziesieciu stron, wywnioskowalem ze sprint do "setki" powinien sie miescic w okolo 10sec, u mnie jest jednak inaczej (okolo 13sec). Moze ktos mial podobna sytuacje, i doradzi w czym tkwi problem. (Chyba ze oczekuje cudów od strony 1.6)

Dodam ze filtr paliwa, powietrza i oleju byly wymienione. Olej zalany 10W40 MaxLife Valvoline.
Z gory dziekuje za pomoc, i przepraszam za brak polskich znakow :)
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2015-08-30, 22:47   

Dużo aspektów ma na to wpływ. Nie tylko od auta i silnika to zależy, ale i od drivera :)
Ale powiedzmy, że w miarę szybko machasz wajchą i w odpowiednim momencie - to skupmy się na stronie mechanicznej.
Nowe filtry, dobry olej, benzyna Pb98 i inne pierdułki cudów nie zdziałają jak masz silnik w słabej kondycji. Podstawa to sprawdzenie kompresji na cylindrach. Czy dużo bierze oleju, czy jest instalacja LPG. Może masz założone koła 17" na kapciu 225 albo większym - tym sprintu nie poprawisz przy 1.6ccm.
Na początek zaprezentuj i opisz auto w dziale "Nasze Mazdy" a będzie łatwiej coś stwierdzić ;)
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
iparts 


Pojazd: Mazda CX-7
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:58   

Tak jak kolega napisał sprawdź jednostkę pod względem kompresji itp. przed wymianą oleju mogłeś jeszcze zastosować płukankę (przykładowo http://www.iparts.pl/czes...662-762324.html ) co prawda też cudów to nie zdziała jeśli problem leży gdzie indziej ale zawsze by trochę nagaru wypłukało i co nieco "odmuliło" silnik.
_________________
http://www.iparts.pl/auto/mazda,72.html
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-09-17, 15:33   

Jeśli kompresję na cylindrach masz w granicach 9,5- 10 to silnik jest w miarę ok
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-18, 08:00   

Kubik 9,5-10 to za mało , fabrycznie jest 13 albo 13.2 nie pamiętam dokładnie ale chyba w manualu było że poniżej 11 juz się kwalifikuje do remontu. Choć mogło to być 10 nie pamiętam dokładnie. Ale na pewno nie może być większej różnicy miedzy cylindrami niz 2
 
     
kubik 
Administrator
No Mazda, no fun...



Pojazd: MX-3 1,6 '92 -> Accord CL7 Sport '03
Piwa: 6 piwa
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1838
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-09-18, 15:44   

Maki, manual manualem, ja miałem 9,5 do 10 i zobacz jak mi szła :D tylko miałem SOHC, ale nie sądze aby w DOHC było inaczej
_________________
KBK Music

Mój Accord CL7 Sport   :)
 
 
     
tadem

Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-02-24, 10:21   

a mnie swego czasu mechanik polecił taki środek zaaplikować do mojego http://regeneratory.pl/12-do-silnikow i fakt- po zrobieniu kilkuset km kiedy już wszystko zaczęło się ładnie wpracowywać w silnik, w części itd. to odczuwałem niesamowicie różnicę, moc też się może nie to że zwiększyła, ale po prostu poprawiła w stosunku do tego jaki zmulony był wcześniej, poza tym wszystko chodziło płynniej, cicho i zużycie paliwa też delikatnie spadło, także może spróbuj u siebie.
 
     
witek 
Koord. ds. Klubowiczów



Pojazd: MX-3 "Precidia" 2.5 V6
Piwa: 14 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 1315
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2016-02-24, 14:01   

Te srodki sa dupy, nic nie daja :) tak jak magnetyzery i inne cuda wpinane w gniazdo zapalniczki :D
_________________
"Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions