Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Przymulony silnik
Siemano, otoz mam nastepujacy problem.
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem mazdzi z silnikiem 1.6 DOHC (107KM).
Po przeczytaniu kilkudziesieciu stron, wywnioskowalem ze sprint do "setki" powinien sie miescic w okolo 10sec, u mnie jest jednak inaczej (okolo 13sec). Moze ktos mial podobna sytuacje, i doradzi w czym tkwi problem. (Chyba ze oczekuje cudów od strony 1.6)
Dodam ze filtr paliwa, powietrza i oleju byly wymienione. Olej zalany 10W40 MaxLife Valvoline.
Z gory dziekuje za pomoc, i przepraszam za brak polskich znakow
Dużo aspektów ma na to wpływ. Nie tylko od auta i silnika to zależy, ale i od drivera
Ale powiedzmy, że w miarę szybko machasz wajchą i w odpowiednim momencie - to skupmy się na stronie mechanicznej.
Nowe filtry, dobry olej, benzyna Pb98 i inne pierdułki cudów nie zdziałają jak masz silnik w słabej kondycji. Podstawa to sprawdzenie kompresji na cylindrach. Czy dużo bierze oleju, czy jest instalacja LPG. Może masz założone koła 17" na kapciu 225 albo większym - tym sprintu nie poprawisz przy 1.6ccm.
Na początek zaprezentuj i opisz auto w dziale "Nasze Mazdy" a będzie łatwiej coś stwierdzić
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Pojazd: Mazda CX-7
Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-17, 11:58
Tak jak kolega napisał sprawdź jednostkę pod względem kompresji itp. przed wymianą oleju mogłeś jeszcze zastosować płukankę (przykładowo http://www.iparts.pl/czes...662-762324.html ) co prawda też cudów to nie zdziała jeśli problem leży gdzie indziej ale zawsze by trochę nagaru wypłukało i co nieco "odmuliło" silnik.
Kubik 9,5-10 to za mało , fabrycznie jest 13 albo 13.2 nie pamiętam dokładnie ale chyba w manualu było że poniżej 11 juz się kwalifikuje do remontu. Choć mogło to być 10 nie pamiętam dokładnie. Ale na pewno nie może być większej różnicy miedzy cylindrami niz 2
a mnie swego czasu mechanik polecił taki środek zaaplikować do mojego http://regeneratory.pl/12-do-silnikow i fakt- po zrobieniu kilkuset km kiedy już wszystko zaczęło się ładnie wpracowywać w silnik, w części itd. to odczuwałem niesamowicie różnicę, moc też się może nie to że zwiększyła, ale po prostu poprawiła w stosunku do tego jaki zmulony był wcześniej, poza tym wszystko chodziło płynniej, cicho i zużycie paliwa też delikatnie spadło, także może spróbuj u siebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum