Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Wskaźnik temperatury
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik temperatury
Autor Wiadomość
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2016-11-20, 12:46   

Ogólnie grzanie w mx-3 to słaby punkt. Ale to raczej kwestia nagrzewnicy - po pierwsze nie ma filtra i dużo syfu z zewnątrz mogło się tam zebrać ograniczając przepływ (jest temat na forum) po drugie zapycha się kamieniem i innym syfem w wewnątrz.
A jak ze spalaniem? Jakby motor był nie dogrzany, to powinien więcej palić.
Jak pisałem, wskaźnik na zegarach też może być uszkodzony. Tego raczej nie naprawisz, podmiana zegarów by wchodziła w grę.
Te czujniki w silniku wymienić jak nie dużo kosztują.
No i dość błaha sprawa - poziom płynu chłodzącego, jakieś przecieki - piszę, bo ja się raz naciąłem :D
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
tomsmith1971zg 
tomsmith1971zg

Pojazd: mx3 1.6 1997r 107KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-11-20, 14:03   

Poziom płynu mam prawie na max. Palila kolo 10 . Po zmianie filtra i oleju spadek do 7 a pedal gazu w podłodze zawsze. Teraz były świece zmienione na denso i termostat. Spalanie kolo 7 trzyma. Termostat lekko przecieka, klopot z uszczelka. Bedzie robione. Ale temp zaczęła fiksować przedtem dlatego zacząłem grzebać kolo termostatu bo rura górna na chłodnice zaczyna być wyczuwalnie ciepla juz po minucie przy temp plus 6 na zewn ( i dalej tak ma) . Jak dla mnie to za wcześnie. Inne auta tak nie maja. Wskazowka jakby nie dostawala pełnego sygnału. Czy może być klopot z alternatorem ładowaniem ? Czy może być ze przy spawaniu może uszkodziło sie cos jak być może ktoś nie odłączył aku? Nie mogę przejść nad tym do porządku dziennego bo kiedyś latem za pozno dostanesygnal i będzie buba.Dodam ze nagrzewnica szybko daje ciepło a nawet zbyt szybko jednak nie parzy nigdy ale jak czytałem juz tutaj roznie to bywa w tym modelu. Pozdro
_________________
tomsmith1971zg
 
 
     
kicak44 
Klubowicz



Pojazd: MX-3 1.6 DOHC + LPG
Piwa: 2 piwa
Wiek: 30
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 512
Skąd: Chorzele
Wysłany: 2016-11-20, 20:34   

Spalanie w normie trzyma jak na ten silnik.
Alternator nie powinien na to wpływać, ale zawsze możesz sprawdzić prąd ładowania.
Aku powinno się odpiąć do spawania, ale jakie mogą być tego konsekwencje - nie wiem.
Musisz jeździć, obserwować, a jak robić to od najtańszych rzeczy - podmianka zegarów, czy wymiana czujników.
_________________
"Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"

http://mx-3.pl/topics3/kicak44-vt3180.htm
 
     
tomsmith1971zg 
tomsmith1971zg

Pojazd: mx3 1.6 1997r 107KM
Wiek: 52
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 34
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-11-20, 22:00   

No dzięki bardzo. O nagrzewnicach czytałem, dzieki za info. Zegary powiadasz najtansze? Poszukamy. Wskazowka nigdy nie podeszła nawet do pozycji poziomej a but do podłogi zawsze i bylo lato i tez nisko siedziała. A moze by jakis termometr przymocowac na przewod za termostatem bo mi sie zdaje ze ten przewod nie jest aż tak gorący jak być powinien. Moze ma zbyt dobre chłodzenie? Termostat nowy jest. Może nowy ale kto wie czy akurat tez jakiś walnięty fabrycznie nie jest. Ma prawo jeden na milion tez z fabryki wyjsc walnięty. Spawanie ja wiem tylko może dziadzio blaszka zapomnial. Prawie mi mx-a spalił przy spawaniu. Przez gniazdo amorow tylnych wskoczyła iskra i tylne siedzenie poszło w piz.... Dobrze ze tylko tyle. A wystarczy przecież koc azbest zamiast demontażu łatwopalnych materiałów z wnętrza.

[ Dodano: 2016-12-18, 14:28 ]
Gdyby ktoś tu kiedyś szukał wskazówek to oto moje sprostowanie :
Pomine ile czasu straciłem i paliwa i nerwow. Trochę chorowałem i dałem koledze termostat do wymiany. Niech sobie zarobi chlopak młody student. Zwyczajnie nie wymienil termosa. Kupiłem drugi (bo tamten przepadł, kolega idzie w zaparte ze wymienil) i jest po problemie, łącznie z grzaniem kabiny nieważne ile mrozu na dworze. Spalanie jednak przedtem oczywiście wzrosło ale ciężko to było ustalić w ruchu miejskim i długich postojach z grzaniem silnika i obserwacjami.
Krótko mówiąc jak sam nie zrobisz to nie masz zrobione.
Pozdro wszystkich
_________________
tomsmith1971zg
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions