Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Wskaźnik temperatury
Ogólnie grzanie w mx-3 to słaby punkt. Ale to raczej kwestia nagrzewnicy - po pierwsze nie ma filtra i dużo syfu z zewnątrz mogło się tam zebrać ograniczając przepływ (jest temat na forum) po drugie zapycha się kamieniem i innym syfem w wewnątrz.
A jak ze spalaniem? Jakby motor był nie dogrzany, to powinien więcej palić.
Jak pisałem, wskaźnik na zegarach też może być uszkodzony. Tego raczej nie naprawisz, podmiana zegarów by wchodziła w grę.
Te czujniki w silniku wymienić jak nie dużo kosztują.
No i dość błaha sprawa - poziom płynu chłodzącego, jakieś przecieki - piszę, bo ja się raz naciąłem
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Poziom płynu mam prawie na max. Palila kolo 10 . Po zmianie filtra i oleju spadek do 7 a pedal gazu w podłodze zawsze. Teraz były świece zmienione na denso i termostat. Spalanie kolo 7 trzyma. Termostat lekko przecieka, klopot z uszczelka. Bedzie robione. Ale temp zaczęła fiksować przedtem dlatego zacząłem grzebać kolo termostatu bo rura górna na chłodnice zaczyna być wyczuwalnie ciepla juz po minucie przy temp plus 6 na zewn ( i dalej tak ma) . Jak dla mnie to za wcześnie. Inne auta tak nie maja. Wskazowka jakby nie dostawala pełnego sygnału. Czy może być klopot z alternatorem ładowaniem ? Czy może być ze przy spawaniu może uszkodziło sie cos jak być może ktoś nie odłączył aku? Nie mogę przejść nad tym do porządku dziennego bo kiedyś latem za pozno dostanesygnal i będzie buba.Dodam ze nagrzewnica szybko daje ciepło a nawet zbyt szybko jednak nie parzy nigdy ale jak czytałem juz tutaj roznie to bywa w tym modelu. Pozdro
Spalanie w normie trzyma jak na ten silnik.
Alternator nie powinien na to wpływać, ale zawsze możesz sprawdzić prąd ładowania.
Aku powinno się odpiąć do spawania, ale jakie mogą być tego konsekwencje - nie wiem.
Musisz jeździć, obserwować, a jak robić to od najtańszych rzeczy - podmianka zegarów, czy wymiana czujników.
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
No dzięki bardzo. O nagrzewnicach czytałem, dzieki za info. Zegary powiadasz najtansze? Poszukamy. Wskazowka nigdy nie podeszła nawet do pozycji poziomej a but do podłogi zawsze i bylo lato i tez nisko siedziała. A moze by jakis termometr przymocowac na przewod za termostatem bo mi sie zdaje ze ten przewod nie jest aż tak gorący jak być powinien. Moze ma zbyt dobre chłodzenie? Termostat nowy jest. Może nowy ale kto wie czy akurat tez jakiś walnięty fabrycznie nie jest. Ma prawo jeden na milion tez z fabryki wyjsc walnięty. Spawanie ja wiem tylko może dziadzio blaszka zapomnial. Prawie mi mx-a spalił przy spawaniu. Przez gniazdo amorow tylnych wskoczyła iskra i tylne siedzenie poszło w piz.... Dobrze ze tylko tyle. A wystarczy przecież koc azbest zamiast demontażu łatwopalnych materiałów z wnętrza.
[ Dodano: 2016-12-18, 14:28 ]
Gdyby ktoś tu kiedyś szukał wskazówek to oto moje sprostowanie :
Pomine ile czasu straciłem i paliwa i nerwow. Trochę chorowałem i dałem koledze termostat do wymiany. Niech sobie zarobi chlopak młody student. Zwyczajnie nie wymienil termosa. Kupiłem drugi (bo tamten przepadł, kolega idzie w zaparte ze wymienil) i jest po problemie, łącznie z grzaniem kabiny nieważne ile mrozu na dworze. Spalanie jednak przedtem oczywiście wzrosło ale ciężko to było ustalić w ruchu miejskim i długich postojach z grzaniem silnika i obserwacjami.
Krótko mówiąc jak sam nie zrobisz to nie masz zrobione.
Pozdro wszystkich
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum