Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - usunięcie chipa
witam od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy. niestety poprzednik pseudo tuner "przeczipował auto" minimalne obroty na ciepłym 2000 ma dosyć spore przerwy w mocy, pali koło 15 przy spokojnej jeździe. auto za dużo i za wcześnie dostaje paliwo. Jak można usunąć tego czipa?? 1.8 v6 1995 r
witam od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy. niestety poprzednik pseudo tuner "przeczipował auto" minimalne obroty na ciepłym 2000 ma dosyć spore przerwy w mocy, pali koło 15 przy spokojnej jeździe. auto za dużo i za wcześnie dostaje paliwo. Jak można usunąć tego czipa?? 1.8 v6 1995 r
Ten czip to pewnie się nazywa walnięta sonda:)
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
poprzedni właściciel mi powiedział. Sytułacja wyglądała że NIE mówiłem mechanikowi o tym że ma chipa. przejechał się ostro 200m zawrócił i powiedział że chyba był robiony czip, podpoił pod komputer i mówi że był źle czipowany (za dużo paliwa). z kąd on to wiedział po 200 metrach jazdy??
Bo mu się vrisy otworzyły i z nadmiaru mocy nie wiedział co powiedzieć:)
Chip do mazdy był dawał z 133 koni na 145 i kosztował ok 3tys zł
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
a tego mechanika bym raczej omijał bo to jakiś ściemniacz jak dla mnie
Dokładnie zmień mechanika:
Sprawdź : Sonda, przepływka, krokowiec i ustawienie zapłonu bo może miała przelutowany kwarc:)
Ale stawiam 95% że to sonda
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
Aby zczytać mapy paliwowe trzeba wyjąć ECU, wylutować z niego kość pamięci odpowiadającą za paliwo, włożyć ją w programator, i on pokaże zapis na kości.
ALE
Programator pokaże zapis zero jedynkowy, czyli np. 01010100010001001000100001 itd. Jeśli ktoś dłubie w tym ostro i orientuje się w temacie to może coś z tego zrozumie, ale zwykli użytkownicy, jak np. ja czy inni, nie wiele z tego zrozumieją, więc danych żadnych z tego nie odczytamy tak naprawdę. W tej kwestii więcej wie Kubik
Poza tym kolega mart1677 posiada MX-3 po lifcie, a tam jest zupełnie inne ECU niż przed liftem. Te przed liftowe mają tzw. krótką płytkę i są jako tako podatne na modyfikacje. Po lifcie ECU jest zupełnie inaczej zbudowane, naćkane ma tych duperelek tak, że właściwie nic nie da się z nim zmodzić rozsądnie.
Moim zdaniem:
Albo ten poprzedni właściciel wcisnął Ci kit, że niby chip'owana, bo sam nie potrafił określić usterki
Albo faktycznie ją chip'ował i teraz masz problem, bo nie wiesz nawet gdzie i co jej chip'ował, a samemu to znaleźć będzie raczej ciężko.
Musiałbyś oddać swoje ECU elektronikowi, który zajmuje się komputerami samochodowymi. On wtedy otwiera sobie schemat układu danego ECU i porównuje sobie to, co widzi w Twoim ECU ze schematem.
Ja najpierw bym wymienił sonde lambde, jak XiJaro pisze wyżej.
Jeśli to nic nie da, to mogę Ci sprzedać używane ECU do Twojej Mazdy - gościu przysłał mi nie takie jak trzeba i leży nie używane (chciałem przed lift, dał mi po lift)
Narazie wymień sonde lambde, potem jakby co będziemy się głowić dalej. Powodzenia
Aha... i koniecznie zmień mechanika !
_________________ z miłości leczy
...tylko śmierć
_________________
..::MadziaForeVer::..
Te przed liftowe mają tzw. krótką płytkę i są jako tako podatne na modyfikacje.
Tak wygląda Ecu po otwarciu: widoczna jedna krótka płytka:
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
bardzo podoba mi się wasze profesjonalne i konkterne podejście do tematu pracuję w sklepie z częściami każdy mechanik którego pytałem o usunięcie czipa mówi że 15 minut i po sprawie, nawet panowie którzy zajmują się tylko wtryskami mówią to samo z tym tylko że oni stawiają na przepływke albo sondę. za uwarzyłem że na zimnym jest sporo mocniejszy
Raczej sonda ponieważ bardzo duży wzrost pobierania paliwa
_________________ Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców,
pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
na prawde...
aż czasami ciężko ich wyprzedzić...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum