Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - Regulacja cięgna centalnego zamka w drzwiach
Pojazd: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97 Black Edition :)
Wiek: 36 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 27 Skąd: Czersk/3city
Wysłany: 2011-07-14, 12:43 Regulacja cięgna centalnego zamka w drzwiach
Witam.
Od jakiegoś tygodnia nie mogłem otworzyć drzwi w Madzi za pomocą pilota, udawało się to jedynie przez kluczyk co jak dla mnie było frustrujące Przeszukując forum nie znalazłem takiego tematu więc postanowiłem zrobić fotorelacje z naprawy być może ktoś ma podobny problem i mu to trochę pomoże
Więc do dzieła:
Narzędzia : śrubokręt krzyżowy , plaski oraz kombinerki.
A wiec tak otwieramy drzwi i odkręcamy śrubkę przy klamce zaznaczoną na zdjęciu.
Oraz tą na "froncie" drzwi.
Teraz opuszczamy szybę żeby było nam łatwiej wyciągnąć boczek. I od góry zaczynamy delikatne odczepiać cały boczek z zaczepów, uważając na klamkę i przewód od sterownika szyb elektrycznych. Trzeba wyciągnąć ten wewnętrzny plastik.
Gdy odczepimy boczek najlepiej jak podniesiemy teraz szybę, następnie odłączamy kostkę od sterownika szyb elektrycznych.
I mamy gołe drzwi Interesuje nas teraz fragment które zaznaczony jest na zdjęciu.
A konkretnie te 3 śrubki.
I teraz tutaj zaczyna się proces regulacji cięgieł. Odkręcamy najpierw te dwie śrubki zaznaczone nr.1 i ustawiamy cięgno, u mnie pomogło jak przesunąłem to mocowanie zupełnie do góry, jak to nie pomoże to spróbujmy odkręcić śrubkę oznaczona nr 2 i tam regulować, po każdym ustawieniu dokręcamy wszystkie śrubki i sprawdzamy pilotem otwierając i zamykając zamek kilkakrotnie czy cięgna poruszają się w taki sposób aby zapewnić pewne otwarcie i zamkniecie samochodu, zważamy również na to aby to "mocowanie regulacyjne" nie uderzało w blachę drzwi od dołu zaznaczoną nr 3 na zdjęciu. Aha mimo że są tam śruby na krzyżaka to u mnie jakoś się nie dały odkręcać dlatego warto opcjonalnie mieć kombinerki i śrubokręt płaski Ustawienia cięgna mogą być w każdym aucie pewnie inne, u mnie do wygląda tak.
Po tej regulacji auto elegancko otwiera i zamyka się z pilota a ja nie muszę się aż tak martwić o mój wykrzywiony kluczyk <diabełek>
P.s: To moja pierwsza fotorelacja za ewentualne błędy przepraszam.
Dobra robota nie wiem jak jest w poliftowej wersji, ale przed liftem aby zdjąć boczek trzeba odkręcić również panel sterowania elektrycznych szyb. Dodatkowo przed liftem (przynajmniej u mnie) siłownik centralnego zamka znajduje się pod prętem, który wychodzi odrazu z "dziubka" do zamykania drzwi od wewnątrz - znajduje się całkowicie na widoku. Też miałem problem z otwieraniem na pilota i p[otrzebował regulacji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum