Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce.
OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - pseudo swap
witam, jestem posiadaczem mx3 1.6 88km, mam swojego rodzaju problemy z silnikiem wieksze i mniejsze i zastanawiam sie nad zmiana całego silnika, kolega ma wersja młodsza, z silnikiem tez 1.6 ale juz 107 km, niby niewielka rożnica ale jednak jakoś tak przyjemniej ta jego madzia zasuwa... i teraz mam pytanie, czy gdybym chciał wrzucić do siebie właśnie taki silnik to co jeszcze potzrebuje wymienic? cos z elektryka trzeba kombinować? mam wersje gołą, bez klimy, el. szyb, jedynie szyber i lusterka. ewentualnie co polecacie wrzucić w ta rame, jeśli bym poważnie myslał o wymienie silnika? nie chce niewiadomo jakiej mocy, szybkości ani nic, ale tak 100km+ bardzo mile widziane
Opis po angielsku ale jest Na forum parę osób swapowało i możesz przejrzeć ich tematy, ja ogólnie mam v'kę to wiele nie pomogę, ale ponoć nie ma problemu żeby wrzucić ten silnik.
_________________ "Wspomnienia to najważniejsze co nam pozostaje"
Zajrzyj do użytkownika Paco, bodajże on robił swap na 1.8 BP.
Akurat Twój silnik to chyba p&p będzie pasował. Nawet wiązka powinna zostać ta sama. 1.6 DOHC już ma chyba więcej przeróbek.
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
Ten 1,8 bp co ma 115 koni trochę wiecej roboty ale w 323bj robił robote
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
kurde mam okazje kupić taki silnik, całkiem niedaleko mnie, ale patrzyłem o Paco i on wczesniej miał owszem 1.6 ale DOHC a ja mam SOHC. Powiedzcie mi, czy bedzie przy tym dużo zabawy? oczywiscie ja sam tego robił nie bede, mam do tego dobrych, znajomych mechaników, ale wiadomo, z kosztami sie licze jak każdy....
kurde właśnie przed sekunda to doczytałem... kurde i teraz mam zagwozdke, bo mam silnik za 400zł całkiem niedaleko od siebie i zastanawiam sie nad sensem tego wszystkiego... ale pewnie w najbliższym czasie bd sie musiał po niego wybrać
To jest proste jak bzykanie stary odkrecasz śrubki przykręcasz i gotowe . Podstawowy zakres z mechaniki ci wystarczy bo nie ma tam nic skomplikowanego kostek nie pomylisz bo każda jest inna i do czegoś innego jej nie podepniesz. Łapy pasują wszystkie bez problemu skrzynia też. Sprzęgło trzeba dać od 1,8 albo komplet z skrzynią od wersji GT ma krótsze przełożenie ale tutaj uwaga seryjna skrzynia na sprzęgło od zwykłego 323 nie podejdzie inny wałek jest i koło zamachowe. Wiązka to nic trudnego odpinasz sstarą od trzymania przy grodzi i zakladasz nową jak byś rozprowadzał prąd do gniazdek. Silnik pasuję. Osprzęt też musi być od tego 128hp od 1,6 SOHC ci nie podejdzie kolektor ssący tzn pasować będzię ale nie bedzię zaworu VICS także może być kłopot na wysokich obrotach.
_________________ !PARTNER FORUM!!!
Sprzedaż części nowych oraz używanych. Posiadam szeroki wybór części zamiennych a także oryginalnych z ASO do Mazdy oraz innych marek samochodów. Bardzo atrakcyjne ceny
Zaraz...
to MX-3 jest na wspólnej płycie z 323f BA, i jest więcej roboty przy swap-ie niż przy starszym BP 1.8 z 323f BG
Czyli powiecie, że jakbym chciał zrobić swap u siebie z 1.6 DOHC na 1.8 DOHC to lepiej brać motor z BG niż z BA
_________________ "Muza bez basu, jest jak sex bez orgazmu"
To jest proste jak bzykanie stary odkrecasz śrubki przykręcasz i gotowe . Podstawowy zakres z mechaniki ci wystarczy bo nie ma tam nic skomplikowanego kostek nie pomylisz bo każda jest inna i do czegoś innego jej nie podepniesz. Łapy pasują wszystkie bez problemu skrzynia też. Sprzęgło trzeba dać od 1,8 albo komplet z skrzynią od wersji GT ma krótsze przełożenie ale tutaj uwaga seryjna skrzynia na sprzęgło od zwykłego 323 nie podejdzie inny wałek jest i koło zamachowe. Wiązka to nic trudnego odpinasz sstarą od trzymania przy grodzi i zakladasz nową jak byś rozprowadzał prąd do gniazdek. Silnik pasuję. Osprzęt też musi być od tego 128hp od 1,6 SOHC ci nie podejdzie kolektor ssący tzn pasować będzię ale nie bedzię zaworu VICS także może być kłopot na wysokich obrotach.
oo dzieki za konkretna odpowiedz, tylko zamieszałem sie troche apropos tego sprzegła, skrzyni itp znaczy wszystkie graty mi zostaja stare, tylko musze do silnika, z osprzetem, nie gołego oczywiście, dokupić sprzegło od tej 323 z której bedzie silnik, tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum