Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityk Plików Cookies. Moesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglšdarce. OK, rozumiem
Klub MX-3 Drivers Forum :: Zobacz temat - SAAB 9-5 AERO 2001 B235R 2.3TURBO
Przejdz do forum Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Klub MX-3 Drivers Forum Strona Główna
Strona główna Grupy Szukaj Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj


Poprzedni temat «» Następny temat
SAAB 9-5 AERO 2001 B235R 2.3TURBO
Autor Wiadomość
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-04-26, 10:44   SAAB 9-5 AERO 2001 B235R 2.3TURBO

Wreszcie, po 2 Mazdach jakie miałem (MX-3 oraz 323F V6)
nadeszła pora na coś z mocnym pazurem ale i wygodnego oraz dużego
do chłostania BeeMek i innych cwaniaków na drodze :P
Auto sprowadzone (25.04.2013) z pod granicy niemiecko-szwajcarkiej
poprzez firmę specjalizującą się w Saabach :)

DANE
------------------------------------
model: SAAB 9-5 AERO MY01
silnik: seryjnie B235R 2.3 TURBO 280KM 440Nm
nadwozie: SEDAN
kolor: CZARNY
skrzynia biegów: MANUALNA
wyposażenie: PEŁNE oprócz wentylowanych siedzeń
m.in nagłośnienie Harman Kardon, tempomat, podgrzewane fotele + kanapa,
ABS, TCS, klimatyzacja, czarne wnętrze w skórze itd. nie sposób wymienić wszystko :P

Auto po pełnym serwisie.

- koła na zimę: felgi BBS 16" z oponami Hankook 215/55 R16
- koła na lato: felgi Klingon 17" z oponami Pirelli 235/45 R17
- zmiana listew deski rozdzielczej i konsoli z drewna na aluminium,
- wkładka Pipercross,
- olej Valvoline VR1 Racing 5W50,
- pełny serwis oleju, filtrów i płynów,
- czyszczenie miski olejowej,
- sprawdzenie osprzętu i ewentualna wymiana (Turbo, kaseta zapłonowa)
- uszczelnienia silnika,

Plany:
- wycięcie 2-ów katalizatorów,
- malowanie zacisków hamulcowych oraz pokrywy zaworów
w kolorze słonecznym żółtym,
- malowanie felg letnich w kolor czarny mat,
- malowanie grilla w czarny mat,
- oczywiście również przy najbliższej okazji wizyta u speca
od tuningu mechanicznego SAABów czyli COOBCIA z Warszawy ( www.coobcio.pl )
a będzie tam robiona poprawa mapy, soft oraz docelowe strojenie
na przekroczenie granicy 300KM i około 500NmNm co w tym aucie i silniku
nie jest żadnym wyzwaniem :)

Na koniec porcja zdjęć jeszcze z Niemiec
oraz jedno z autem już na lawecie, w drodze do PL.
Każdą nową rzeczą w aucie będę chwalił się tutaj na bieżąco :)








_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
Ostatnio zmieniony przez PABLITO 2013-07-25, 21:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-04-26, 10:55   

Fajnie się zapowiada taka moc w wygodnym wnętrzu :)
_________________

 
 
     
Makiaweli 
Mechanik



Pojazd: 1.6 DOHC '97
Piwa: 25 piwa
Wiek: 39
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1658
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-04-26, 11:09   

Pochwal się jak to chodzi
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-05-21, 15:18   

Jak tylko odbiorę auto kiedy wrócę do PL w czerwcu to pochwalę się dokładnymi osiągami :)
Generalnie SAAB to auto nie do wyścigów na 1/4 czy za świateł bo seria robi 0-100 w 6.8s
ale za to co innego starty z rolki :)

Czasy 40-80, 80-120, 60-100 czy 100-200 są baaardzo
szybkie ze względu na elastyczność i turbosprężarkę :)
VMax ograniczony elektronicznie do 250 km/h.
Po modyfikacjach jakie chce zrobić powinno być 0-100 pomiędzy 6-6.5s ale
dla mnie ważniejsze są właśnie czasy elastyczności :)

Mogę podrzucić film z YouTube z podróży takim seryjnym 9-5 Aero.
Na filmie akurat jest automat, manual jest odrobinę szybszy :)

https://www.youtube.com/watch?v=UiRAq2uJ0vA

[ Dodano: 2013-05-21, 15:15 ]
Jeśli kogoś tutaj to interesuje (w co bardzo wątpię)
to mam nowe info o aucie i kolejne zdjęcia.
Tak więc dostałem raport serwisowy z firmy opiekującej się moim
SAABolotem, tak więc autko skończyło już cały serwis:

- czyszczenie miski olejowej,
- wszelkie uszczelnienia silnika,
- wymieniony przewód wspomagania i pompa,
- odma nowej generacji (wymiana profilaktyczna, stare odmy są problematyczne,
problem znikł po roku 2004)
- zalany już olej pełny syntetyk Valvoline VR1 Racing 5W50,
- wymienione wszystkie filtry wraz z płynami ustrojowymi,
- wymieniona łapa skrzyni biegów,
- osprzęt sprawdzony (łańcuch rozrządu bez luzów, kaseta zapłonowa, nowa Turbosprężarka Mitsubishi TD04-15T)
- w zawieszeniu brak luzów oraz potrzeby wymiany czegokolwiek,
- nowe tarcze przód + tył 303mm oraz klocki przód + tył

Pozostała wymiana drewna w środku na srebrne/aluminiowe blendy deski oraz konsoli
oraz przełożenie kół na letnie 225/45 R17 :)
po skończeniu totalnie wszystkiego za jakieś 1-2 tygodnie
dostanę nową sesję zdjęciową z firmy opiekującej się moim SAABolotem
więc jak tylko dostanę pochwalę się tutaj :D
Na razie jeszcze fotki sprzed serwisu i na kołach ZIMOWYCH!












Odbieram auto 6 czerwca i w pierwszym tygodniu po odbiorze jestem już
umówiony na pierwsze mody mechaniki:
- wywalenie obu katalizatorów,
- montaż osłoniętego dedykowanego stożka Pipercross
(miała być wkładka ale udało mi się na forum dorwać w dobrej cenie stożek z obudową)
- montaż Blow Off Valve HKS regulowanego,
- oraz może skuszę się za jednym zamachem na małe strojenie z hamownią
w celu weryfikacji, bo po tych modach celuję w 280KM i 400Nm.
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-05-21, 16:48   

No ja już się doczekać nie mogę jak na żywo go zobacze :)
_________________

 
 
     
Paco 
Klubowicz
Moc Endorfiny...



Pojazd: MX-3 1.8 DOHC BP '91/95r oraz RX-8, M2 :)
Wiek: 41
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 358
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-05-21, 23:45   

Pablito wracaj do nas jak najszybciej z cudenkiem :D
_________________
 
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-16, 20:33   

Taka oto paczuszka do mnie kilka dni temu przyszła i zawartość wylądowała już
w aucie :D ale jeszcze nie potestowałem bo auto bez tablic stoi pod domem :P

Filtr sportowy Pipercross :D wchodzi bez przeróbek w miejsce seryjnego filtra :)

Felgi na lato 17" są w piaskowaniu i malowaniu proszkowym
na kolor "grafit gunmetal" więc czekam na nie jeszcze trochę :)
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-06-16, 21:06   

no ładnie, porób wszystko i wpadaj na spota
_________________

 
 
     
blase 


Pojazd: mx3 1.6
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 31
Skąd: Siemonia(Będzin)
Wysłany: 2013-06-17, 15:40   

Fajny saabik tylko nie przedobrzyj z tuningiem,ile kucy ma w serii?
_________________
Dym z opon leczy astme
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-18, 22:31   

blase napisał/a:
Fajny saabik tylko nie przedobrzyj z tuningiem,ile kucy ma w serii?

Do niedawna myślałem, że jest to oryginalna seria wersii AERO czyli 250KM i 350Nm
a parę dni temu dowiedziałem się (m.in po VIN i wpisach w niemieckich papierach),
że jest to AERO ale z pakietem mocy SAABowskiego tunera HIRSCH,
który można było zamówić w salonie :) tak więc ma w serii 280KM i 400Nm.
Jak się okazuje - ciągle uczę się tej marki :P ale to akurat miła niespodzianka :D

Z tuningiem nie przesadzę :) napewno wizualnie nie oszpecę go żadnymi
wiejskimi badziewiami :P za to mechanicznie chcę 300+ co przy tym pakiecie będzie proste :D

Jestem zakochany w tym aucie :D
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
blase 


Pojazd: mx3 1.6
Wiek: 47
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 31
Skąd: Siemonia(Będzin)
Wysłany: 2013-06-23, 22:34   

Też mi sie podoba
<spoko>
_________________
Dym z opon leczy astme
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-07-25, 21:49   

Mała aktualizacja ze zdjęciami :)
Dziś wlazły wreszcie koła na lato. Felgi 17" model Klingon,
na razie w kolorze seryjnym ale pójdą jednak na czarny mat razem z grillem :)
Oponki są 4 sztuki Pirelli w rozmiarze 235/45 R17 :D
Dodaję też foto wnętrza bo nie wrzuciłem żadnej foty po zmianie blendy
z drewnianej na aluminium. Dodatkowo też obiecane foto kompa :)

Sorki za jakość ale robione dziś pod domem na szybko :D
Będę musiał poprosić kumpla o profi sesję :)






_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
presco 
Moderator



Pojazd: Mitsu Space Star 1.2 CVT
Piwa: 10 piwa
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 1057
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2013-07-26, 17:28   

Ładnie, felgi w czarny kolor i auto będzie groźniej wyglądać :)
_________________

 
 
     
RB 
Klubowicz
1001 pytań RB



Pojazd: Mazda Mx-3 1.6
Piwa: 1 piwo
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 955
Skąd: Pogorzel Warszawska
Wysłany: 2013-07-30, 05:26   

Kiedy te 300+ :-) będzie.
_________________
„Jesteśmy tym, co o sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami tworzymy świat"
 
 
     
PABLITO 
PSSSSST!


Pojazd: SAAB 9-5 AERO 2001 2.3 TURBO
Wiek: 35
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 106
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-02, 20:01   

Tak więc jak wspomniałem nie wczoraj a dziś udało się podjechać na badanie
w jakim stanie mamy pacjenta przed operacjami :)
Jak powiedział gościu strojący, wynik byłby lepszy gdyby to była zima a nie takie upały... :(
Na pewno podjadę tam po modach aby mieć odniesienie co i jak daje
bo mają mój wykres zapisany :)
ogólnie polecam ich w Katowicach na Dąbrówce Małej, goście są kumaci :P
_________________
Codziennie gdy wstaję rano, dziękuję Bogu,
że nie jeżdżę VW ani BMW :)
-------------------------------------
SAAB 9-5 AERO Hirsch Performance 280KM 415Nm
Obecnie 291,5KM i 421,6Nm
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
Style by Kubik & chabas for www.mx-3.pl
Copyright © 2010 - 2017
Nasi partnerzy:





MX-3.com

MX-3 Club Lithuania



stat4u Polityka cookies ciasteczekKBK Music Productions